Timp de o saptamana, la Sala “Gaudeamus” a Casei de Cultura a Studentilor, pasionatii de teatru vor avea ocazia sa participe la o serie de spectacole realizate de teatre ca “Bulandra” Bucuresti, “Teatru’74 Tg Mures”, Teatrul “Andrei Muresanu Sf. Gheorghe”, Teatrul “Maria Filotti” din Braila, Teatrul “Scena Bucuresti” si Teatrul de Comedie din Bucuresti.
Festivalul va debuta duminica, 22 mai, cu un spectacol gratuit de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi, ce are loc in fata Primariei Municipiului.
Editia din acest an a evenimentului graviteaza in jurul unuia dintre cei mai talentati actori din Romania, respectiv Horatiu Malaele si si-a doreste sa apropie publicul iesean de cultura si arta.
O tulburatoare poveste de dragoste, o reintalnire dupa 20 de ani, in care speranta si deziluziile lasa loc unui dramatism de un discurs consistent, intr-o Rusie ce anuleaza orice speranta de libertate.Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihut a primit pentru a treia oara in cariera Premiul Uniter pentru cea mai buna actrita. La o recenta conferinta de presa de la Teatrul de Comedie, George Mihaita o intreba pe Catalina Buzoianu ce inseamna “scoala de la Bulandra", formula pe care aceasta o pronuntase in legatura cu Emilia Popescu. Ce inseamna "scoala de la Bulandra” se poate vedea la acest spectacol, un anume profesionalism care-i impiedica pe actori, oricat de mari ar sti ei ca sunt, sa “traga” de spectacol, sa-si ia libertati fata de viziunea stabilita in prealabil impreuna cu regizorul. Dincolo de geniul propriu,actorii care au aceasta scoala stiu ca exista viziunea unificatoare a regizorului, fata de care nu poti sa iti iei libertati decat prejudiciind spectacolul. Lucruri care se intampla nu o data pe scenele noastre si poate si la Bulandra, unde nu joaca numai actori care au “scoala de la Bulandra”. (www.bulandra.ro)
Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” este o adaptare realizata de Roxana Magdalena Pantice dupa “Hora Iubirilor” de Arthur Schnitzler. Ideea de rotatie, de schimbarea cuplurilor este pastrata din textul initial, toata povestea invartindu-se in jurul a doua cupluri extrem de diferite. Jocul in care sunt prinsi este unul riscant din care nu se stie cine si mai ales cum va iesi. Negocierea de putere este mai mult decat un simplu joc. Este o forma de existenta conjugala. Cine trebuie sa domine pe cine? Mutatia suferita de cuplul contemporan, din acest punct de vedere, ridica probleme si deseneaza noi geografii ale vietii in doi. Oana si Radu sunt impreuna de mult timp. Oana este capricioasa, exuberanta, dinamica, dornica de nou si inedit. Se plictiseste repede de orice si raspunde promt la orice provocare. Radu se lasa condus de ea, incearca sa tină pasul cu dorintele si capriciile partenerei sale. Bianca este fata care renunta la cariera de dragul relatiei, iar Andrei, iubitul sau este exasperat de smiorcaielile ei. Evolutia mai mult sau mai putin banala a cuplurilor este deviata in momentul in care Oana propune un swing. Andrei raspunde entuziasmat provocarii in timp ce Bianca si Radu se lasa purtati de val. (www.teatru74.ro)
Vorbim despre un text modern si actual, prin care parintii vor putea vedea “necenzurat” cum gandesc copiii vremurilor noastre si care sunt jocurile lor. Pare un spectacol de copii, dar de fapt e o comedie neagra, interzisa minorilor sub 16 ani. Publicul se va intalni, prin această piesa, cu un text nou, de care nu a mai auzit, dar care va lasa urme. (www.tam.ro)
* Joi, 26 mai, ora 19:00: Spectacolul “Operele complete ale lui William Shakespeare pe scurt!” - Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
“Cred ca teatrul romanesc este putin demodat si nu prea tine pasul cu teatrul modern. M-am gandit ca e momentul sa iasa din zona aceasta caracterizata de un stil de interpretare est-european, specific secolului 20, venind vremea intrarii in epoca moderna. Astfel, piesa montata la Sfantu Gheorghe da posibilitatea de a vedea ce se intampla pe scenele europene; sigur, vor fi unii care nu vor gusta acest curent modern, dar acesta este un risc, caci nu poti multumi pe toata lumea”. (www.tam.ro)
“Scandal in culise!” a fost scrisa in urma unei reprezentari a piesei “Chinezi”, cand Michael Frayn, autorul, a asistat la spectacol din culise. Dupa reprezentatie a declarat ca spectacolul i s-a parut mai amuzant privit din culise, decat din sala si s-a gandit sa scrie o piesa despre cum se vad lucrurile din spatele scenei. Piesa urmareste o trupa de actori britanici, isterici, dar plini de bunavointa, care sub indrumarea unui regizor stresat, se straduiesc sa parcurga drumul infernal de la o repetitie generala haotica, pana la cortina ultimei reprezentatii dezastruoase a unei comedii ieftine cu titlul “Gol si goala”. Se trantesc usi, se infiripa idile, se incurca replici, se sfasie inimi! Comedia s-a jucat pe scene din Italia, Spania, Finlanda, Japonia, China, etc. Astazi, textul este tradus in 34 de limbi si se joaca cu acelasi succes in mai toata lumea. Piesa de teatru “Scandal în culise!” a fost distinsa cu Premiul Olivier in 1982, pentru “Cea mai buna comedie”, si a fost nominalizata in 1984 la Premiile Tony si Drama Desk pentru “Cea mai buna piesa de teatru a anului”. (www.tmf.ro)
Un spectacol care se joaca de cativa ani si care ramane la fel de proaspat ca la prima vizionare. Si asta datorita capacitatii extraordinare a lui Horatiu Malaele de a reinventa de fiecare data acelasi spectacol. Un scenariu "la mana libera" format din cateva "intamplari" extrase din realitatea inconjuratoare, cateva bancuri cu ironii ascuţite si directe, stilizat de poezii de Nichita Stanescu sau Mircea Mincu, pune in evidenta calitatile de improvizator ale actorului. Dincolo de succesul de public (de care Horatiu Malaele se bucura oricum), importanta este atitudinea ascutit ironica a artistului. Jumatate din recitalul lui Malaele pare a fi o ironie ascutita la adresa falselor valori si a divertismentului care a inlocuit actele adevarate de cultura. "Sunt un orb" poate fi un exemplu de problematizare "involuntară" prin intermediul teatrului. (www.comedie.ro)
Spectacol dupa A.P. Cehov
Un scenariu conceput intre lacrima si zambet in care partenerii lui Horatiu Malaele (pe langa minunatul Nicolae Urs) sunt Shakespeare si Cehov. O seara oarecare, o discutie intre doi prieteni care se transforma intr-un spectacol tragicomic, asemeni vietii. Actorii sunt cuceritori si prin maiestria jocului lor tin sala cu respiratia taiata de emotie. Rar la un spectacol se poate simti linistea tensionata a salii in care publicul asculta atent replica, dar si izbucnirea aplauzelor spontane la scena deschisa, pentru a rasplati unele secvente. (www.bulandra.ro)
Tag-uri:
In perioada 22-29 mai 2011, se va desfasura la Iasi o noua editie a Festivalului de Teatru “EuroArt”.
,
Timp de o saptamana, la Sala “Gaudeamus” a Casei de Cultura a Studentilor, pasionatii de teatru vor avea ocazia sa participe la o serie de spectacole realizate de teatre ca “Bulandra” Bucuresti, “Teatru’74 Tg Mures”, Teatrul “Andrei Muresanu Sf. Gheorghe”, Teatrul “Maria Filotti” din Braila, Teatrul “Scena Bucuresti” si Teatrul de Comedie din Bucuresti.
Festivalul va debuta duminica, 22 mai, cu un spectacol gratuit de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi, ce are loc in fata Primariei Municipiului.
Editia din acest an a evenimentului graviteaza in jurul unuia dintre cei mai talentati actori din Romania, respectiv Horatiu Malaele si si-a doreste sa apropie publicul iesean de cultura si arta.
Programul festivalului pe zile:
* Duminica, 22 mai, ora 21.00: Spectacol extraordinar de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi
" title="Stiri despre
Timp de o saptamana, la Sala “Gaudeamus” a Casei de Cultura a Studentilor, pasionatii de teatru vor avea ocazia sa participe la o serie de spectacole realizate de teatre ca “Bulandra” Bucuresti, “Teatru’74 Tg Mures”, Teatrul “Andrei Muresanu Sf. Gheorghe”, Teatrul “Maria Filotti” din Braila, Teatrul “Scena Bucuresti” si Teatrul de Comedie din Bucuresti.
Festivalul va debuta duminica, 22 mai, cu un spectacol gratuit de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi, ce are loc in fata Primariei Municipiului.
Editia din acest an a evenimentului graviteaza in jurul unuia dintre cei mai talentati actori din Romania, respectiv Horatiu Malaele si si-a doreste sa apropie publicul iesean de cultura si arta.
Programul festivalului pe zile:
* Duminica, 22 mai, ora 21.00: Spectacol extraordinar de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi
">
Timp de o saptamana, la Sala “Gaudeamus” a Casei de Cultura a Studentilor, pasionatii de teatru vor avea ocazia sa participe la o serie de spectacole realizate de teatre ca “Bulandra” Bucuresti, “Teatru’74 Tg Mures”, Teatrul “Andrei Muresanu Sf. Gheorghe”, Teatrul “Maria Filotti” din Braila, Teatrul “Scena Bucuresti” si Teatrul de Comedie din Bucuresti.
Festivalul va debuta duminica, 22 mai, cu un spectacol gratuit de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi, ce are loc in fata Primariei Municipiului.
Editia din acest an a evenimentului graviteaza in jurul unuia dintre cei mai talentati actori din Romania, respectiv Horatiu Malaele si si-a doreste sa apropie publicul iesean de cultura si arta.
Programul festivalului pe zile:
* Duminica, 22 mai, ora 21.00: Spectacol extraordinar de fachirism, catalige, monociclu sustinut de trupa “Famous” Iasi
,
* SPECTACOL GRATUIT de Cezar Lungu* Locatie: B-dul. Stefan cel Mare, in fata Primariei Municipiului Iasi
www.famousdance.ro)
* Luni, 23 mai, ora 19.00: Spectacolul “Sorry”, de Aleksandr Galin – Teatrul Bulandra Bucuresti
" title="Stiri despre
* SPECTACOL GRATUIT de Cezar Lungu* Locatie: B-dul. Stefan cel Mare, in fata Primariei Municipiului Iasi
www.famousdance.ro)
* Luni, 23 mai, ora 19.00: Spectacolul “Sorry”, de Aleksandr Galin – Teatrul Bulandra Bucuresti
">
* SPECTACOL GRATUIT de Cezar Lungu* Locatie: B-dul. Stefan cel Mare, in fata Primariei Municipiului Iasi
www.famousdance.ro)
* Luni, 23 mai, ora 19.00: Spectacolul “Sorry”, de Aleksandr Galin – Teatrul Bulandra Bucuresti
,
Regia: Iuri Kordonsky
O tulburatoare poveste de dragoste, o reintalnire dupa 20 de ani, in care speranta si deziluziile lasa loc unui dramatism de un discurs consistent, intr-o Rusie ce anuleaza orice speranta de libertate.Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihut a primit pentru a treia oara in cariera Premiul Uniter pentru cea mai buna actrita. La o recenta conferinta de presa de la Teatrul de Comedie, George Mihaita o intreba pe Catalina Buzoianu ce inseamna “scoala de la Bulandra", formula pe care aceasta o pronuntase in legatura cu Emilia Popescu. Ce inseamna "scoala de la Bulandra” se poate vedea la acest spectacol, un anume profesionalism care-i impiedica pe actori, oricat de mari ar sti ei ca sunt, sa “traga” de spectacol, sa-si ia libertati fata de viziunea stabilita in prealabil impreuna cu regizorul. Dincolo de geniul propriu,actorii care au aceasta scoala stiu ca exista viziunea unificatoare a regizorului, fata de care nu poti sa iti iei libertati decat prejudiciind spectacolul. Lucruri care se intampla nu o data pe scenele noastre si poate si la Bulandra, unde nu joaca numai actori care au “scoala de la Bulandra”. (www.bulandra.ro)
* Marti, 24 mai, ora 19.00: Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” – Teatru ’74 Tg. Mures
" title="Stiri despre
Regia: Iuri Kordonsky
O tulburatoare poveste de dragoste, o reintalnire dupa 20 de ani, in care speranta si deziluziile lasa loc unui dramatism de un discurs consistent, intr-o Rusie ce anuleaza orice speranta de libertate.Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihut a primit pentru a treia oara in cariera Premiul Uniter pentru cea mai buna actrita. La o recenta conferinta de presa de la Teatrul de Comedie, George Mihaita o intreba pe Catalina Buzoianu ce inseamna “scoala de la Bulandra", formula pe care aceasta o pronuntase in legatura cu Emilia Popescu. Ce inseamna "scoala de la Bulandra” se poate vedea la acest spectacol, un anume profesionalism care-i impiedica pe actori, oricat de mari ar sti ei ca sunt, sa “traga” de spectacol, sa-si ia libertati fata de viziunea stabilita in prealabil impreuna cu regizorul. Dincolo de geniul propriu,actorii care au aceasta scoala stiu ca exista viziunea unificatoare a regizorului, fata de care nu poti sa iti iei libertati decat prejudiciind spectacolul. Lucruri care se intampla nu o data pe scenele noastre si poate si la Bulandra, unde nu joaca numai actori care au “scoala de la Bulandra”. (www.bulandra.ro)
* Marti, 24 mai, ora 19.00: Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” – Teatru ’74 Tg. Mures
">
Regia: Iuri Kordonsky
O tulburatoare poveste de dragoste, o reintalnire dupa 20 de ani, in care speranta si deziluziile lasa loc unui dramatism de un discurs consistent, intr-o Rusie ce anuleaza orice speranta de libertate.Pentru acest rol, la Gala Uniter 2005, Mariana Mihut a primit pentru a treia oara in cariera Premiul Uniter pentru cea mai buna actrita. La o recenta conferinta de presa de la Teatrul de Comedie, George Mihaita o intreba pe Catalina Buzoianu ce inseamna “scoala de la Bulandra", formula pe care aceasta o pronuntase in legatura cu Emilia Popescu. Ce inseamna "scoala de la Bulandra” se poate vedea la acest spectacol, un anume profesionalism care-i impiedica pe actori, oricat de mari ar sti ei ca sunt, sa “traga” de spectacol, sa-si ia libertati fata de viziunea stabilita in prealabil impreuna cu regizorul. Dincolo de geniul propriu,actorii care au aceasta scoala stiu ca exista viziunea unificatoare a regizorului, fata de care nu poti sa iti iei libertati decat prejudiciind spectacolul. Lucruri care se intampla nu o data pe scenele noastre si poate si la Bulandra, unde nu joaca numai actori care au “scoala de la Bulandra”. (www.bulandra.ro)
* Marti, 24 mai, ora 19.00: Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” – Teatru ’74 Tg. Mures
,
Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” este o adaptare realizata de Roxana Magdalena Pantice dupa “Hora Iubirilor” de Arthur Schnitzler. Ideea de rotatie, de schimbarea cuplurilor este pastrata din textul initial, toata povestea invartindu-se in jurul a doua cupluri extrem de diferite. Jocul in care sunt prinsi este unul riscant din care nu se stie cine si mai ales cum va iesi. Negocierea de putere este mai mult decat un simplu joc. Este o forma de existenta conjugala. Cine trebuie sa domine pe cine? Mutatia suferita de cuplul contemporan, din acest punct de vedere, ridica probleme si deseneaza noi geografii ale vietii in doi. Oana si Radu sunt impreuna de mult timp. Oana este capricioasa, exuberanta, dinamica, dornica de nou si inedit. Se plictiseste repede de orice si raspunde promt la orice provocare. Radu se lasa condus de ea, incearca sa tină pasul cu dorintele si capriciile partenerei sale. Bianca este fata care renunta la cariera de dragul relatiei, iar Andrei, iubitul sau este exasperat de smiorcaielile ei. Evolutia mai mult sau mai putin banala a cuplurilor este deviata in momentul in care Oana propune un swing. Andrei raspunde entuziasmat provocarii in timp ce Bianca si Radu se lasa purtati de val. (www.teatru74.ro)
* Miercuri, 25 mai, ora 19:00: Spectacolul “Povesti de familie” – Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
" title="Stiri despre
Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” este o adaptare realizata de Roxana Magdalena Pantice dupa “Hora Iubirilor” de Arthur Schnitzler. Ideea de rotatie, de schimbarea cuplurilor este pastrata din textul initial, toata povestea invartindu-se in jurul a doua cupluri extrem de diferite. Jocul in care sunt prinsi este unul riscant din care nu se stie cine si mai ales cum va iesi. Negocierea de putere este mai mult decat un simplu joc. Este o forma de existenta conjugala. Cine trebuie sa domine pe cine? Mutatia suferita de cuplul contemporan, din acest punct de vedere, ridica probleme si deseneaza noi geografii ale vietii in doi. Oana si Radu sunt impreuna de mult timp. Oana este capricioasa, exuberanta, dinamica, dornica de nou si inedit. Se plictiseste repede de orice si raspunde promt la orice provocare. Radu se lasa condus de ea, incearca sa tină pasul cu dorintele si capriciile partenerei sale. Bianca este fata care renunta la cariera de dragul relatiei, iar Andrei, iubitul sau este exasperat de smiorcaielile ei. Evolutia mai mult sau mai putin banala a cuplurilor este deviata in momentul in care Oana propune un swing. Andrei raspunde entuziasmat provocarii in timp ce Bianca si Radu se lasa purtati de val. (www.teatru74.ro)
* Miercuri, 25 mai, ora 19:00: Spectacolul “Povesti de familie” – Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
">
Spectacolul “Joc fara manual de intrebuintare” este o adaptare realizata de Roxana Magdalena Pantice dupa “Hora Iubirilor” de Arthur Schnitzler. Ideea de rotatie, de schimbarea cuplurilor este pastrata din textul initial, toata povestea invartindu-se in jurul a doua cupluri extrem de diferite. Jocul in care sunt prinsi este unul riscant din care nu se stie cine si mai ales cum va iesi. Negocierea de putere este mai mult decat un simplu joc. Este o forma de existenta conjugala. Cine trebuie sa domine pe cine? Mutatia suferita de cuplul contemporan, din acest punct de vedere, ridica probleme si deseneaza noi geografii ale vietii in doi. Oana si Radu sunt impreuna de mult timp. Oana este capricioasa, exuberanta, dinamica, dornica de nou si inedit. Se plictiseste repede de orice si raspunde promt la orice provocare. Radu se lasa condus de ea, incearca sa tină pasul cu dorintele si capriciile partenerei sale. Bianca este fata care renunta la cariera de dragul relatiei, iar Andrei, iubitul sau este exasperat de smiorcaielile ei. Evolutia mai mult sau mai putin banala a cuplurilor este deviata in momentul in care Oana propune un swing. Andrei raspunde entuziasmat provocarii in timp ce Bianca si Radu se lasa purtati de val. (www.teatru74.ro)
* Miercuri, 25 mai, ora 19:00: Spectacolul “Povesti de familie” – Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
,
Spectacol de Bljana Srbljanovic
Vorbim despre un text modern si actual, prin care parintii vor putea vedea “necenzurat” cum gandesc copiii vremurilor noastre si care sunt jocurile lor. Pare un spectacol de copii, dar de fapt e o comedie neagra, interzisa minorilor sub 16 ani. Publicul se va intalni, prin această piesa, cu un text nou, de care nu a mai auzit, dar care va lasa urme. (www.tam.ro)
* Joi, 26 mai, ora 19:00: Spectacolul “Operele complete ale lui William Shakespeare pe scurt!” - Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
" title="Stiri despre
Spectacol de Bljana Srbljanovic
Vorbim despre un text modern si actual, prin care parintii vor putea vedea “necenzurat” cum gandesc copiii vremurilor noastre si care sunt jocurile lor. Pare un spectacol de copii, dar de fapt e o comedie neagra, interzisa minorilor sub 16 ani. Publicul se va intalni, prin această piesa, cu un text nou, de care nu a mai auzit, dar care va lasa urme. (www.tam.ro)
* Joi, 26 mai, ora 19:00: Spectacolul “Operele complete ale lui William Shakespeare pe scurt!” - Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
">
Spectacol de Bljana Srbljanovic
Vorbim despre un text modern si actual, prin care parintii vor putea vedea “necenzurat” cum gandesc copiii vremurilor noastre si care sunt jocurile lor. Pare un spectacol de copii, dar de fapt e o comedie neagra, interzisa minorilor sub 16 ani. Publicul se va intalni, prin această piesa, cu un text nou, de care nu a mai auzit, dar care va lasa urme. (www.tam.ro)
* Joi, 26 mai, ora 19:00: Spectacolul “Operele complete ale lui William Shakespeare pe scurt!” - Teatrul “Andrei Muresanu” Sf. Gheorghe
,
Spectacol de: Jess Borgeson, Adam Long, David Singer
“Cred ca teatrul romanesc este putin demodat si nu prea tine pasul cu teatrul modern. M-am gandit ca e momentul sa iasa din zona aceasta caracterizata de un stil de interpretare est-european, specific secolului 20, venind vremea intrarii in epoca moderna. Astfel, piesa montata la Sfantu Gheorghe da posibilitatea de a vedea ce se intampla pe scenele europene; sigur, vor fi unii care nu vor gusta acest curent modern, dar acesta este un risc, caci nu poti multumi pe toata lumea”. (www.tam.ro)
* Vineri, 27 mai, ora 19:00: Spectacolul “Scandal in culise” – Teatrul “Maria Filitti” Braila
" title="Stiri despre
Spectacol de: Jess Borgeson, Adam Long, David Singer
“Cred ca teatrul romanesc este putin demodat si nu prea tine pasul cu teatrul modern. M-am gandit ca e momentul sa iasa din zona aceasta caracterizata de un stil de interpretare est-european, specific secolului 20, venind vremea intrarii in epoca moderna. Astfel, piesa montata la Sfantu Gheorghe da posibilitatea de a vedea ce se intampla pe scenele europene; sigur, vor fi unii care nu vor gusta acest curent modern, dar acesta este un risc, caci nu poti multumi pe toata lumea”. (www.tam.ro)
* Vineri, 27 mai, ora 19:00: Spectacolul “Scandal in culise” – Teatrul “Maria Filitti” Braila
">
Spectacol de: Jess Borgeson, Adam Long, David Singer
“Cred ca teatrul romanesc este putin demodat si nu prea tine pasul cu teatrul modern. M-am gandit ca e momentul sa iasa din zona aceasta caracterizata de un stil de interpretare est-european, specific secolului 20, venind vremea intrarii in epoca moderna. Astfel, piesa montata la Sfantu Gheorghe da posibilitatea de a vedea ce se intampla pe scenele europene; sigur, vor fi unii care nu vor gusta acest curent modern, dar acesta este un risc, caci nu poti multumi pe toata lumea”. (www.tam.ro)
* Vineri, 27 mai, ora 19:00: Spectacolul “Scandal in culise” – Teatrul “Maria Filitti” Braila
,
Spectacol de Michael Frayn
“Scandal in culise!” a fost scrisa in urma unei reprezentari a piesei “Chinezi”, cand Michael Frayn, autorul, a asistat la spectacol din culise. Dupa reprezentatie a declarat ca spectacolul i s-a parut mai amuzant privit din culise, decat din sala si s-a gandit sa scrie o piesa despre cum se vad lucrurile din spatele scenei. Piesa urmareste o trupa de actori britanici, isterici, dar plini de bunavointa, care sub indrumarea unui regizor stresat, se straduiesc sa parcurga drumul infernal de la o repetitie generala haotica, pana la cortina ultimei reprezentatii dezastruoase a unei comedii ieftine cu titlul “Gol si goala”. Se trantesc usi, se infiripa idile, se incurca replici, se sfasie inimi! Comedia s-a jucat pe scene din Italia, Spania, Finlanda, Japonia, China, etc. Astazi, textul este tradus in 34 de limbi si se joaca cu acelasi succes in mai toata lumea. Piesa de teatru “Scandal în culise!” a fost distinsa cu Premiul Olivier in 1982, pentru “Cea mai buna comedie”, si a fost nominalizata in 1984 la Premiile Tony si Drama Desk pentru “Cea mai buna piesa de teatru a anului”. (www.tmf.ro)
* Sambata, 28 mai, ora 19:00: Spectacolul “Sunt un orb” – Teatrul de Comedie Bucuresti
" title="Stiri despre
Spectacol de Michael Frayn
“Scandal in culise!” a fost scrisa in urma unei reprezentari a piesei “Chinezi”, cand Michael Frayn, autorul, a asistat la spectacol din culise. Dupa reprezentatie a declarat ca spectacolul i s-a parut mai amuzant privit din culise, decat din sala si s-a gandit sa scrie o piesa despre cum se vad lucrurile din spatele scenei. Piesa urmareste o trupa de actori britanici, isterici, dar plini de bunavointa, care sub indrumarea unui regizor stresat, se straduiesc sa parcurga drumul infernal de la o repetitie generala haotica, pana la cortina ultimei reprezentatii dezastruoase a unei comedii ieftine cu titlul “Gol si goala”. Se trantesc usi, se infiripa idile, se incurca replici, se sfasie inimi! Comedia s-a jucat pe scene din Italia, Spania, Finlanda, Japonia, China, etc. Astazi, textul este tradus in 34 de limbi si se joaca cu acelasi succes in mai toata lumea. Piesa de teatru “Scandal în culise!” a fost distinsa cu Premiul Olivier in 1982, pentru “Cea mai buna comedie”, si a fost nominalizata in 1984 la Premiile Tony si Drama Desk pentru “Cea mai buna piesa de teatru a anului”. (www.tmf.ro)
* Sambata, 28 mai, ora 19:00: Spectacolul “Sunt un orb” – Teatrul de Comedie Bucuresti
">
Spectacol de Michael Frayn
“Scandal in culise!” a fost scrisa in urma unei reprezentari a piesei “Chinezi”, cand Michael Frayn, autorul, a asistat la spectacol din culise. Dupa reprezentatie a declarat ca spectacolul i s-a parut mai amuzant privit din culise, decat din sala si s-a gandit sa scrie o piesa despre cum se vad lucrurile din spatele scenei. Piesa urmareste o trupa de actori britanici, isterici, dar plini de bunavointa, care sub indrumarea unui regizor stresat, se straduiesc sa parcurga drumul infernal de la o repetitie generala haotica, pana la cortina ultimei reprezentatii dezastruoase a unei comedii ieftine cu titlul “Gol si goala”. Se trantesc usi, se infiripa idile, se incurca replici, se sfasie inimi! Comedia s-a jucat pe scene din Italia, Spania, Finlanda, Japonia, China, etc. Astazi, textul este tradus in 34 de limbi si se joaca cu acelasi succes in mai toata lumea. Piesa de teatru “Scandal în culise!” a fost distinsa cu Premiul Olivier in 1982, pentru “Cea mai buna comedie”, si a fost nominalizata in 1984 la Premiile Tony si Drama Desk pentru “Cea mai buna piesa de teatru a anului”. (www.tmf.ro)
* Sambata, 28 mai, ora 19:00: Spectacolul “Sunt un orb” – Teatrul de Comedie Bucuresti
,
Acest spectacol se va juca in Aula “Magna" a Universitatii “Petre Andrei" din Iasi.
Un spectacol care se joaca de cativa ani si care ramane la fel de proaspat ca la prima vizionare. Si asta datorita capacitatii extraordinare a lui Horatiu Malaele de a reinventa de fiecare data acelasi spectacol. Un scenariu "la mana libera" format din cateva "intamplari" extrase din realitatea inconjuratoare, cateva bancuri cu ironii ascuţite si directe, stilizat de poezii de Nichita Stanescu sau Mircea Mincu, pune in evidenta calitatile de improvizator ale actorului. Dincolo de succesul de public (de care Horatiu Malaele se bucura oricum), importanta este atitudinea ascutit ironica a artistului. Jumatate din recitalul lui Malaele pare a fi o ironie ascutita la adresa falselor valori si a divertismentului care a inlocuit actele adevarate de cultura. "Sunt un orb" poate fi un exemplu de problematizare "involuntară" prin intermediul teatrului. (www.comedie.ro)
* Duminica, 29 mai, ora 19:00: Spectacolul “Mascariciul” – Teatrul Scena Bucuresti
" title="Stiri despre
Acest spectacol se va juca in Aula “Magna" a Universitatii “Petre Andrei" din Iasi.
Un spectacol care se joaca de cativa ani si care ramane la fel de proaspat ca la prima vizionare. Si asta datorita capacitatii extraordinare a lui Horatiu Malaele de a reinventa de fiecare data acelasi spectacol. Un scenariu "la mana libera" format din cateva "intamplari" extrase din realitatea inconjuratoare, cateva bancuri cu ironii ascuţite si directe, stilizat de poezii de Nichita Stanescu sau Mircea Mincu, pune in evidenta calitatile de improvizator ale actorului. Dincolo de succesul de public (de care Horatiu Malaele se bucura oricum), importanta este atitudinea ascutit ironica a artistului. Jumatate din recitalul lui Malaele pare a fi o ironie ascutita la adresa falselor valori si a divertismentului care a inlocuit actele adevarate de cultura. "Sunt un orb" poate fi un exemplu de problematizare "involuntară" prin intermediul teatrului. (www.comedie.ro)
* Duminica, 29 mai, ora 19:00: Spectacolul “Mascariciul” – Teatrul Scena Bucuresti
">
Acest spectacol se va juca in Aula “Magna" a Universitatii “Petre Andrei" din Iasi.
Un spectacol care se joaca de cativa ani si care ramane la fel de proaspat ca la prima vizionare. Si asta datorita capacitatii extraordinare a lui Horatiu Malaele de a reinventa de fiecare data acelasi spectacol. Un scenariu "la mana libera" format din cateva "intamplari" extrase din realitatea inconjuratoare, cateva bancuri cu ironii ascuţite si directe, stilizat de poezii de Nichita Stanescu sau Mircea Mincu, pune in evidenta calitatile de improvizator ale actorului. Dincolo de succesul de public (de care Horatiu Malaele se bucura oricum), importanta este atitudinea ascutit ironica a artistului. Jumatate din recitalul lui Malaele pare a fi o ironie ascutita la adresa falselor valori si a divertismentului care a inlocuit actele adevarate de cultura. "Sunt un orb" poate fi un exemplu de problematizare "involuntară" prin intermediul teatrului. (www.comedie.ro)
* Duminica, 29 mai, ora 19:00: Spectacolul “Mascariciul” – Teatrul Scena Bucuresti
,
Spectacol dupa A.P. Cehov
Un scenariu conceput intre lacrima si zambet in care partenerii lui Horatiu Malaele (pe langa minunatul Nicolae Urs) sunt Shakespeare si Cehov. O seara oarecare, o discutie intre doi prieteni care se transforma intr-un spectacol tragicomic, asemeni vietii. Actorii sunt cuceritori si prin maiestria jocului lor tin sala cu respiratia taiata de emotie. Rar la un spectacol se poate simti linistea tensionata a salii in care publicul asculta atent replica, dar si izbucnirea aplauzelor spontane la scena deschisa, pentru a rasplati unele secvente. (www.bulandra.ro)
" title="Stiri despre
Spectacol dupa A.P. Cehov
Un scenariu conceput intre lacrima si zambet in care partenerii lui Horatiu Malaele (pe langa minunatul Nicolae Urs) sunt Shakespeare si Cehov. O seara oarecare, o discutie intre doi prieteni care se transforma intr-un spectacol tragicomic, asemeni vietii. Actorii sunt cuceritori si prin maiestria jocului lor tin sala cu respiratia taiata de emotie. Rar la un spectacol se poate simti linistea tensionata a salii in care publicul asculta atent replica, dar si izbucnirea aplauzelor spontane la scena deschisa, pentru a rasplati unele secvente. (www.bulandra.ro)
">
Spectacol dupa A.P. Cehov
Un scenariu conceput intre lacrima si zambet in care partenerii lui Horatiu Malaele (pe langa minunatul Nicolae Urs) sunt Shakespeare si Cehov. O seara oarecare, o discutie intre doi prieteni care se transforma intr-un spectacol tragicomic, asemeni vietii. Actorii sunt cuceritori si prin maiestria jocului lor tin sala cu respiratia taiata de emotie. Rar la un spectacol se poate simti linistea tensionata a salii in care publicul asculta atent replica, dar si izbucnirea aplauzelor spontane la scena deschisa, pentru a rasplati unele secvente. (www.bulandra.ro)