A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1719833398.5346.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Un sport publicitar la paine a fost INTERZIS de la difuzare
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
29-01-2014, ora 13:01

Un sport publicitar la paine a fost INTERZIS de la difuzare

Articol de Cristian Amariei

Un spot publicitar la produsul "Savoria. Painea copiilor" a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luata marti de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), care a considerat ca acesta nu informeaza corect publicul.

Potrivit CNA, in spotul respectiv se spune printre altele ca "fabrica Savoria este singura din Romania care produce doar paine fara E-uri".

"(...) va recomandam painea pentru copii de la Savoria, e delicioasa, iar mama spune ca e si super sanatoasa. Contine o gramada de minerale si vitamine. (...) Conform studiului Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania realizat in luna august, fabrica Savoria este singura din Romania care produce doar paine fara E-uri", se afirma in spot.

Acest spot a fost difuzat pe Antena 1, Euforia, GSP TV, Antena 3 si Antena Stars, in perioada 15 decembrie - 2 ianuarie, potrivit CNA.

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a considerat ca acest spot este "o comunicare comerciala inselatoare".

Prezenta la sedinta de marti a CNA, Laura Frunzeti, directorul executiv al Consiliului Roman pentru Publicitate, a declarat ca membrii Comitetului Etic al RAC s-au intrunit pe 22 ianuarie si au analizat spotul "Savoria. Painea copiilor", considerand ca acesta incalca prevederile Codului RAC.

Si membrii CNA au considerat ca spotul "Savoria. Painea copiilor" incalca articolul 93 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale".

Astfel, CNA a decis sa aplice in acest caz o decizie de intrare in legalitate in privinta spotului publicitar "Savoria. Painea copiilor", fapt care presupune ca reclama nu mai poate fi difuzata in forma aceasta, care incalca legislatia audiovizualului privind informarea corecta.

Decizia a fost luata cu unanimitate de voturi.

Pe de alta parte, tot in sedinta de marti Consiliul a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate si in privinta spotului publicitar la asigurarea de viata oferita de Red Sands Group si 4Life Direct. Spotul a fost difuzat in luna ianuarie de televiziunile Realitatea TV, Romania TV, TVR1, Antena 3 si Kanal D.

In acest spot publicitar se spune: "V-ati nascut intre 1929 si 1969? Va rugam sunati acum pentru a afla despre asigurarea de viata garantata de la 1 RON pe zi, un plan pentru siguranta varstei a treia, pentru barbati si femeie intre 45 si 85 de ani. Nu se fac examinari medicale, nu puteti fi refuzat. Asigurarea incepe din prima zi si dureaza toata viata dumnevoastra. Familia dvs. va primi pana la 200.000 de RON numerar, care sa acopere funeraliile si orice alte costuri neprevazute. Beneficiile dvs. nu scad niciodata pe masura ce timpul trece si costa de la 1 RON pe zi, in functie de suma asigurata. Ati auzit bine, de la doar 1 RON pe zi. Pentru mai multe informatii sunati acum la numarul afisat. Fara riscuri, fara obligatii. Un plan pentru siguranta varstei a treia".

CNA a considerat ca si acest spot incalca articolul 93 din Codul de reglementare a continutului audiovizual si nu informeaza corect publicul. Astfel, CNA a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate si in privinta spotului publicitar, fapt care presupune ca spotul nu mai poate fi difuzat pe posturile TV in forma actuala care nu respecta legislatia audiovizualului.

Pe de alta parte, tot in sedinta de marti, CNA a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate si in privinta unui spot publicitar la cartela MTV Mobile powered by Cosmote. Spotul a fost difuzat in perioada 15 decembrie - 7 ianuarie pe televiziunile Diva Universal, MTV, Sport.ro si Pro TV.

Spotul prezinta tineri in diverse ipostaze, care sugereaza distractia. Totodata, o voce de fata afirma: "Ma numesc Ana si vreau sa ii spun sefului ca imi dau demisia si lumii intregi ca... m-am cuplat cu seful meu".

CNA a considerat ca acest spot a incalcat prevederile privind protectia minorilor, impuse de articolul 93 din Codul de reglementare a continutului audiovizual.

Prezent la sedinta CNA de marti, Botond Csomortani, MBL Product Manager, la Viacom International Media Networks (VIMN), pentru Europa Centrala si de Est, a spus ca spotul respectiv face parte dintr-o campanie care a fost difuzata si in alte cinci tari (Germania, Elvetia, Belgia, Olanda si Polonia) si nu au fost probleme privind legalitatea respectivului clip.

"Mesajele din spoturile noastre (din aceasta campanie, n.r.) sunt niste mesaje pozitive, care nu ii incurajeaza pe tineri sa minta (...) Este vorba despre alegere, despre curajul si asumarea responsabilitatii de a face o marturisire", a spus Botond Csomortani. El a mai spus ca este adevarat ca spoturile sunt provocatoare, dar aceleasi mesaje au fost difuzate si in celelalte cinci tari din Europa, fara sa se fi primit sesizari la acestea.

El a mai spus ca spotul se adreseaza tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani, iar canalele de difuzare a lui au fost alese astfel incat sa fie atins tocmai acest target.

Sursa: realitatea.net

Foto: rtv.net

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii