STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
16-09-2016, ora 10:38
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
Transportatorii strang semnaturi pentru autostrada Moldova-Ardeal
Articol de Cristian Amariei Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), regiunea de nord-est, spune ca transportatorii intentioneaza sa stranga 500.000 de semnaturi in sase judete din Moldova pe care ulterior vor sa le trimita la Guvern cu scopul de a determina autoritatile sa urgenteze constructia autostrazii Ungheni-Iasi-Targu Mures.
Liderul Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) pe regiunea nord-est, Mircea Manolache, a anuntat miercuri ca transportatorii demareaza o campanie pentru strangerea a 500.000 de semnaturi prin care cer Guvernului sa constuiasca mai repede autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures, care ar urma sa lege Moldova de Transilvania, informeaza News.ro.
El a spus ca autoritatile centrale sunt ”datoare” Moldovei si ca regiunea a avut de suferit ”de la revolutie incoace”, din cauza nepasarii celor care s-au aflat la putere.
Mircea Manolache a spus ca cele mai multe semnaturi vor fi stranse in judetul Iasi, aproximativ 150.000, iar celelalte in alte cinci judete din Moldova, respectiv Suceava, Botosani, Neamt, Bacau si Vaslui.
”In perioada 20 septembrie-1 octombrie vom avea o campanie de informare, iar in luna octombrie vom strange efectiv semnaturile. Sunt solicitarile societatii civile, dar sunt si romani care muncesc in Europa suparati ca nu avem drumuri. Daca nu pot sa miste lucrurile cei aflati la putere, atunci sa se dea la o parte”, a spus liderul COTAR pe regiunea nord-est, Mircea Manolache.
intrebat daca aceasta initiativa este oportuna in conditiile in care in Masterplanul General de Transport se arata ca tronsonul Ungheni-Iasi-Targu Neamt va fi realizat pana in 2020, iar tronsonul Targu Neamt-Targu Mures pana in anul 2026, presedintele COTAR pe regiunea nord-est a raspuns: ”tineti cont ca suntem in an electoral. Am mai vazut promisiuni”.
Moldovavreaautostrada.ro, o initiativa locala
In urma cu cativa ani mai multi intreprinzatori moldoveni au initiat o petitie online menita sa determine racordarea regiunii istorice la viitoarea retea nationala de autostrazi.
„V-ar placea ca Moldova sa se bucure de o sansa care ar putea sa-i determine dezvoltarea exploziva a zonei, din care, prin extensie, ar beneficia si Transilvania, intreaga tara si, bineinteles, si Republica Moldova? (…) Sau, pur si -simplu, v-ar placea sa parcurgeti distanta Targu Mures-Iasi intr-un timp mai scurt? Raspunsul la aceste intrebari este o autostrada moderna Vest-Est. Noi credem ca autostrada Targu Mures-Ungheni este solutia optima”, asa si-au inceput pledoaria autorii initiativei online moldovavreaautostrada.ro, menita sa lege una dintre cele mai sarace din punct de vedere economic regiuni ale tarii la infrastructura de transport.
Initiativa demarata in octombrie 2013 apartine catorva intreprinzatori din nord-estul tarii, activi in afaceri, consultanta, publicitate, ecologie etc. Initiativa lor este una dintre cele mai inchegate reactii ale unei comunitati locale la ceea ce ei percep drept lipsa de interes a autoritatilor centrale fata de soarta lor.
“Sunt lucruri obiective, usor de observat. Realitatea arata aceasta, ca suntem defavorizati”, spunea Marius Alexa, un tanar familiarizat cu managementul companiilor software, consultanta de afaceri, atragerea de finantare, la intrebarea daca se simte discriminat in calitate de locuitor al Iasiului fata de concetatenii lui din Bucuresti sau Ardeal. Aproape trei sferturi din toate proiectele de autostrazi ale Romaniei trec prin aceste doua zone.
Construirea unei autostrazi ar schimba radical fata Moldovei, dadea anul trecut asigurari Alexa. “Facem doua zile pana in vest, din care una pana la granita noastra cu Ungaria, alta de acolo in vest. Construirea unei autostrazi ar micsora la o zi si jumatate durata necesara si ar micsora costurile investitorilor din zona. Daca in zona investitiilor in IT nu este nevoie de autostrazi, in sectorul productii industriale, ce presupune transportul bunurilor, acestea sunt necesare”, explica el. Autostrada ar fi un inceput pentru o regiune a tarii caracterizata prin unul dintre cele mai mici PIB. Regiunea Nord-Est (judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui) are un PIB pe locuitor de 7.200 de euro pe an, adica 29% din media UE, aproape la jumatate din cel al Regiunii Vest (Timis, Arad, Hunedoara etc.) si doar o treime fata de Bucuresti-Ilfov. Numarul de masini in zona Iasiului este la 40% din cel din Timis. O autostrada ar deservi nu doar nord-estul Moldovei. Initiatorii proiectului viseaza la refacerea unui pod peste Prut in zona Ungheni-Iasi care sa faca legatura spre Chisinau.
Sursa: digi24.ro
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email