A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727664341.9569.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Tehnologia in scoli, utilizata gresit. Cum au scazut rezultatele elevilor dupa introducerea computerelor in scoli
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
18-09-2015, ora 12:14

Tehnologia in scoli, utilizata gresit. Cum au scazut rezultatele elevilor dupa introducerea computerelor in scoli

Articol de Madalina Irimia
Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica a descoperit ca utilizarea computerelor in scoli nu numai ca nu imbunatateste rezultatele elevilor, dar le si face sa scada.

OECD a folosit datele colectate din 70 de tari si a stabilit ca exista o corelatie clara intre tarile in care calculatoarele sunt folosite mai putin timp in clase si tarile care ocupa pozitiile de top in cele mai recente clasamente PISA: Coreea de Sud, Shanghai, Hong Kong, Singapore (ultima in top pentru competente digitale, in ciuda faptului ca tehnologia din scoala este folosita moderat).

Tehnologia si computerele fac parte din lumea noastra. Mai trebuie doar sa invatam cum sa le folosim mai bine in scoli”, considera Peter Tait, fostul director al scolii pregatitoare Sherborne din Marea Britanie, intr-un material The Telegraph.

In tari precum Australia, Noua Zeelanda si Suedia, unde tehnologia este utilizata in mod frecvent, nivelul de lectura traditionala a scazut, in timp ce in alte tari cu educatie „tehnologica” a stagnat.

Guvernul britanic a investit 900 de milioane de lire in introducerea tehnologiei in scoli. Daca se imbunatateau spatiile de recreere sau salile de sport, s-ar fi observat beneficiile si incantarea publicului, insa nu s-a intamplat asa. Datele arata ca nu poate fi vorba de o defectiune a tehnologiei, ci de o aplicare nereusita a acesteia, sustine Peter Tait, fostul director al scolii pregatitoare Sherborne din Marea Britanie.

Intrebarea–cheie, cum pot computerele sa asigure o mai buna functionare a educatiei (daca intr-adevar acesta a fost scopul), nu a fost gandita cum trebuie. De unde si rezultatele negative, adauga el.

Adesea computerele au fost folosite pe post de ajutoare interactive in procesul de invatare, dar fara ca efectele lor sa fie evalute. De cele mai multe ori, cumpararea si implementarea unor noi sisteme erau conduse de politica si marketing.

Niciodata in istoria educatiei, profesorii sau scolile nu au trebuit sa ajunga din urma un asemenea val de informatii noi. A fost cerut si se cere in continuare un raspuns in aceasta privinta.

Potrivit raportului, unele tari considera mai importanta tehnologia, ca apare mai devreme in orarul elevilor, in timp ce in altele, precum Orientul indepartat, exista o atitudine mai conservatoare. in majoritatea tarilor analizate, tehnologia ocupa in loc de mijloc in scoli.

In ciuda agitatiei cauzate de efectul daunator al internetului asupra lecturii sau de impactul negativ al computerelor asupra capacitatii de invatare, este necesara o reevaluare a raportului prin care sa se ceara o justificare a introducerii tehnologiei in orar, mai spune Peter Tait, fostul director al scolii pregatitoare Sherborne din Marea Britanie.

Potrivit acestuia, nu se poate da vina pe tehnologie pentru rezultatele slabe din invatamant, ci pe modul in care aceasta a fost folosita.

“In viitor, viteza tehnologiei va fi mai avansata, deci impactul asupra educatiei va fi mai mare. Prin urmare, trebuie sa fim mai bine pregatiti”, adauga el.

Studiul OECD e centrat pe efectele in lectura, matematica sau stiinta, dar mai sunt domenii care trebuie examinate in raport cu tehnologia.

„Educatia trece printr-un moment revolutionar, iar noi suntem la mijloc. Dar cum tehnologia si computerul fac parte din lumea noastra, noi trebuie doar sa invatam cum sa ne folosim mai bine de ea, asa cum ne sugereaza si raportul OECD”, concluzioneaza profesorul britanic.

Sursa: descopera.ro
     
Tag-uri: scoala, tehnologie, elevi
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii