A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727665081.9585.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Sfaturi de care orice SOFER ar trebui sa tina cont iarna
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
27-12-2013, ora 13:41

Sfaturi de care orice SOFER ar trebui sa tina cont iarna

Articol de Madalina Irimia

Inainte de a pleca la drum cu masina iarna trebuie sa te asiguri ca totul functioneaza asa cum trebuie, pentru a nu avea surprize. Indiferent daca pleci la un drum lung sau nu, este important sa verifici presiunea din fiecare pneu. O roata mai dezumflata decat alta accentueaza tendintele masinii sa derapeze.

La fel de important este sa verifici nivelul fluidelor. Lichidul de parbriz de vara trebuie inolcuit cu unul de iarna, care sa reziste pana la -30 de grade. Pe langa aceasta este nevoie de o solutie speciala de dezghet sub forma de spray, care se aplica pe suprafetele inghetate. Aceasta reduce riscurile de a-ti gasi parbrizul acoperit de gheata. O solutie o reprezinta acoperirea parbrizului cu o prelata sau cu un carton. Acestea vor impiedica formarea ghetii si vor proteja in acelasi timp si stergatoarele. Este recomandat sa inlocuiesti stergatoarele inainte de caderea primei zapezi. Daca ai de gand sa lasi masina si sa alegi transportul in comun, nu uita sa pornesti periodic motorul deoarece atunci cand automobilul stationeaza mai multe zile in frig, bateria se poate descarca. Daca ai de gand sa pleci cu masina dis de dimineata, iar aceasta este parcata afara este recomandat sa nu actionezi frana de mana. Efectul produs de ger poate intepeni cablul in propriul manson si poate face sa se lipeasca placutele de discurile de frana.

Cum conduci pe timp de iarna

Condusul pe timp de iarna pune presiune suplimentara pe vehiculul si pe abilitatile tale de conducere. Pentru a evita riscul de alunecare atunci cand te deplasezi pe zapada, este esential sa accelerezi treptat. In cazul in care rotile aluneca, treci in treapta de viteza urmatoare pentru a duce la scaderea fortei aplicata pe roti. Astfel, vei avea posibilitatea de trece mai departe cu usurinta.

Atunci cand franezi incerca sa o faci treptat pentru a opri blocarea rotilor. Daca rotiile se blocheaza, vehiculul va aluneca si va iesi de sub control. In cazul in care acest lucru se intampla, elibereaza pedala de frana pentru a recupera din tractiune, apoi utilizeaza frana de motor alternativ cu pedala de frana. Pentru a reduce riscul de alunecare atunci cand urci o panta, utilizeaza o treapta de viteza mai mare decat cea folosita atunci cand circuli pe vreme uscata. Nu te increde niciodata in materialul antiderapant imprastiat.

Ce faci daca pierzi controlul masinii

Daca automobilul devine instabil in ciuda tuturor precautiilor se recomanda debreierea imediata. Apoi este necesara o reactie rapida la volan, respectiv, trebuie sa virezi in directia opusa. O rotire pe sfert a volanului ar trebui sa fie suficienta! In zilele noastre, majoritatea automobilelor moderne sunt dotate standard cu ABS. In caz de nevoie, trebuie sa apesi rapid si ferm pedala de frana. In cazul vehiculelor fara ABS, franarea la intervale scurte cu ambreiajul apasat este metoda cea mai eficienta pentru a frana.

Ce trebuie sa se afle la bord:

- Antigel pentru sistemul de stergatoare de parbriz si lichid de racire

- Screper de gheata

- Manusi, daca se poate impermeabile

- Carpa anti-aburire

- Perie de mana

- Lopata pliabila, pentru a deszapezi o roata in caz de nevoie

- Lanterna de buzunar

- Incaltaminte solida, imbracaminte calduroasa si o patura, pentru a fi protejat impotriva hipotermiei in cazul unei pene.

Sursa: capital.ro

Foto: evz.ro

     
Tag-uri: sofer, iarna, masina
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii