Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727661882.893.jpg' for writing: No space left on device

Semintele incoltite: secretul starii generale de bine!

16-06-2015, ora 08:57

Semintele incoltite: secretul starii generale de bine!

Germenii sau semintele incoltite sunt, de fapt, plante verzi foarte tinere, care incoltesc din semintele aproape oricarei forme vegetale; acestia pot fi (fara sa se limiteze la urmatoarele) nuci, seminte, cereale, fasole, legume, dar si o serie de ierburi – orz verde sau pir.

Dintre germenii celor mai des intalnite plante, putem sa mentionam lucerna, fasolea mung, ridichile, trifoiul, fasolea, nautul, lintea, soia, semintele de floarea-soarelui, meiul, quinoa, graul sau orzul, acestea fiind doar cateva exemple. De fapt, este germinativ orice tip de seminte sau boabe cu potential genetic, care pot produce inca o generatie de plante.

Statului de „vedete nutritive” ale germenilor

Germenii sunt adevarate „vedete nutritive”. Au un continut foarte mare de substante nutritive antioxidante, care lupta impotriva daunelor provocate de radicalii liberi. Radicalii liberi sunt substante produse in interiorul organismului nostru, care afecteaza negativ tesutul celular si accelereaza procesul de imbatranire.

Germenii mai au si un continut ridicat de vitamine, minerale, proteine, enzime si fibre, precum si doi compusi anti-imbatranire – ARN si ADN (acizi nucleici) – care se gasesc in celulele vii.

Dar ce este incoltirea?

Incoltirea este procesul prin care semintele sunt puse in apa, urmand a germina; plantele tinere aparute sunt bune pentru consumul alimentar. Toate semintele cu capacitate germinatica au o cantitate mare de energie nutritiva, necesara pentru a crea noi plante sanatoase.

Odata ce semintele au fost puse in apa, actiune necesara pentru incoltire, se elibereaza cantitati mari de enzime. Dupa germinare, semintele absorb rapid apa si se umfla, ajungand de cel putin doua ori mai mari decat initial.

In acelasi timp creste si continutul de substante nutritive. in sfarsit, procesul de germinare realizeaza un fel de „predigerare” a semintelor, facand astfel procesul de digestie si de absorbtie a substantelor nutritive sa se desfasoare mult mai usor, iar posibilitatea de aparitie a alergiilor alimentare sa fie foarte redusa. Rezultatul final este obtinerea unui aliment superconcentrat cu un continut imens de proteine, vitamine, minerale principale si secundare, fibre si enzime, toate acestea sub forma cea mai usor digerabila.

Prin incoltire, nu vei beneficia numai de avantajele unei hrane crude, ci vei si spori in mod considerabil continutul de substante nutritive al semintelor si cerealelor.

Ce spune stiinta

Prin incoltire, se mareste semnificativ activitatea enzimelor. in cartea sa, „Spiritual Nutrition”, dr. Gabriel Cousens a aratat faptul ca germinarea si incoltirea cresc concentratia de enzime de sase pana la 20 de ori, in functie de planta.

Intr-un studiu realizat in cadrul Yale University, s-a descoperit faptul ca prin germinare vitaminele B pot creste cu pana la 2.000%.

Un alt studiu, efectuat de Dr. Barry Mack, a demonstrat o crestere de peste 500% a cantitatii de vitamine la semintele germinate.

Acizii nucleici, compusii fundamentali necesari oricarui proces de crestere celulara si de regenerare, cresc cu 30% dupa germinare si la fel se intampla si cu continutul de minerale.

Dr. Jeffrey Bland, profesor de biochimie nutritionala la Puget Sound Universiy, a demonstrat faptul ca o cantitate de aproximativ sase cani de seminte germinate ar putea substitui intreg aportul alimentar recomandat zilnic unui adult. Dr. Bland a ajuns la concluzia ca germenii reprezinta „o forma de proteine mult mai eficienta si mai sanatoasa decat cea obisnuita, de tip animal sau chiar decat alte tipuri de proteine vegetale”.

Calea catre sanatate

Consumul regulat de seminte germinate poate duce la imbunatatirea considerabila a digestiei, a imunitatii si a starii generale de sanatate si de bine a organismului.

Daca vei include germeni in dieta ta zilnica, nu numai ca digestia iti va fi mai sanatoasa, iar trupul va avea un mediu mai alcalin, dar vei fi si mult mai bine pregatita pentru a te apara de raceli si de gripe obisnuite, de slabiciune si de alte maladii de temut.

Studiile stiintifice au demonstrat faptul ca germenii ajuta la intarirea sistemului imunitar. Cand acesta din urma este fortificat, posibilitatea de a fi atacat in vreun fel – sau de a cadea prada afectiunilor obisnuite sau degenerative ale organismului – este mult mai mica.

Asadar, daca esti genul de persoana de care se prinde repede raceala sau tusea, daca vrei sa ai o digestie buna, o silueta pe masura si o stare generala de bine, include in dieta ta cantitati mari de seminte germinate!

Sursa: csid.ro