A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727664175.1179.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Romanii vor cumpara, in medie, doua-trei produse de Black Friday 2015 (studiu)
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
18-11-2015, ora 11:40

Romanii vor cumpara, in medie, doua-trei produse de Black Friday 2015 (studiu)

Articol de Madalina Irimia
Lista de cumparaturi intocmita de catre romani cu ocazia evenimentului Black Friday 2015 (Vinerea neagra, n.r.) va contine, in medie, doua-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici si telefoanelor mobile, arata un studiu de piata, publicat, miercuri, de Millward Brown Romania, lider in piata locala de cercetare de marketing in zonele de brand, media si de comunicare, preluat de agerpres.ro
Conform studiului, in acest an, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani au declarat ca isi doresc sa cumpere ceva de 'Black Friday' ('probabil voi cumpara' sau 'sigur voi cumpara'), procentaj de aproape trei ori mai mare fata de editia din 2012. De asemenea, numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul 'Black Friday', evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns, in 2015, la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.

Totodata, segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii (intre 24 — 34 de ani). Comparativ cu media generala de 59% a celor care au auzit de 'Black Friday' si spun ca 'sigur sau probabil vor cumpara', in cazul barbatilor media urca la 63%, iar in cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferente fiind semnificative statistic, la un nivel de incredere de 95%.

In ceea ce priveste preferintele in materie de cumparaturi, in acest an, de 'Black Friday', cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre doua si trei produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent televizoarele (40%), electrocasnicele mici (39%) si telefoanele mobile (22%).

De asemenea, masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor pentru 'Black Friday', fiind amintite de 18% dintre respondenti, respectiv 17% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de 'Black Friday', topul romanilor are in frunte retailerul eMag (30% dintre optiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan si Domo (cu cate 3% dintre sufragii), Lidl (2%) si Cora (1%). De remarcat este faptul ca, fata de anul trecut, singura modificare notabila este scaderea semnificativa a numarului celor care iau in calcul Domo.

Cercetarea Millward Brown Romania a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada 4 — 5 noiembrie, iar eroarea de esantionare este de +/-2,2%.

Millward Brown Romania este parte a retelei Millward Brown, agentie globala de cercetare de marketing specializata in evaluarea eficientei reclamelor, a comunicarii strategice, precum si a cercetarii de media si de brand equity.

La nivel global, reteaua are mai mult de 87 de birouri si opereaza in 58 de tari. Millward Brown este parte din Kantar, divizia de informatii pentru afaceri si consultanta a WPP.

Utilizarea sintagmei 'Black Friday' este regasita in articole publicistice ale vremii inca din secolul XIX, in Statele Unite ale Americii /SUA/. Asocierea sarbatorii promotiilor se face, la acel moment, cu criza financiara din 1869. Cea mai veche invocare cunoscuta sub numele de 'Vinerea Neagra', care se refera la cumparaturile facute in cea de-a doua zi dupa Ziua Recunostintei, a aparut intr-un buletin de relatii publice din anul 1961. Numele si originea sarbatorii sunt impamantenite in Philadelphia.

In ianuarie 1966, se stabileste definitiv titulatura de 'Black Friday', prin care se deschide oficial sezonul de cumparaturi de Craciun in centrul orasului. Este momentul in care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neincapatoare.

In Romania, primele tentative 'Black Friday' s-au manifestat in anul 2010, dar abia un an mai tarziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat in promovarea acestui gen de campanie comerciala.

Anul trecut, aproape cinci milioane de romani au rotunjit conturile retailerilor in "Vinerea Neagra", sesiunea de shopping indicand un bilant provizoriu al vanzarilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achizitii, cu reduceri de pana la 80%, s-au regasit atat autoturisme de lux, cat si aparatura electronica de ultima generatie sau cele mai renumite branduri de parfumuri si cele mai noi titluri de carti.

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii