ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
13-12-2011, ora 14:29

Reprezentantii distribuitorilor de piese auto acuza CSA ca prin recentele modificari aduse legislatiei RCA protejeaza companiile de asigurari

Articol de Cristian Amariei

Asociatia Distribuitorilor de Piese Auto din Romania (ADPAR), care reprezinta furnizori de piese auto cu afaceri care insumeaza circa 50% din piata totala de piese auto din tara, a acuzat marti ca recentele modificari aduse de CSA (Comisia de supraveghere a asigurarilor) legislatiei RCA protejeaza firmele de asigurari.

Modificarea, sustine asociatia, a legalizat de fapt procedura de plata a reparatiilor de catre asiguratori direct catre distribuitorii auto, sarind astfel peste service-urile auto, in contradictie cu prevederile anterioare ale legii. Miza controverselor e o piata uriasa, de sute de milioane de euro, iar la mijloc sunt proprietarii de autoturisme - persoane fizice sau companii.

Asociatia avertizeaza ca CSA a modificat articolul care vizeaza modalitatea de plata a despagubirilor, respectiv prevederile art. 64 alin 1) din normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, prin eliminarea de la sfarsitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparatia'.

Astfel, varianta in vigoare pana la 29 noiembrie 2011 mentiona:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate care a efectuat reparatia".

De la sfarsitul lunii noiembrie, noua lege este:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate".

Conform acelorasi norme, "prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si de materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule".

Cu alte cuvinte, asiguratorii pot plati acum direct catre distribuitorii de piese nu catre service-urile care au facut reparatiile auto.

"Consideram aceasta modificare drept o recunoastere de catre CSA a faptului ca societatile de asigurari s-au aflat in ilegalitate in ceea ce priveste efectuarea platilor direct catre distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrela protectoare pentru companiile de asigurari, singurele care decid furnizorul si calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetatenilor", a declarat Haralambie Stanciu, presedintele ADPAR.

Reamintim ca in luna septembrie din acest an atat reprezentantii distribuitorilor de piese cat si cei ai service-urilor au facut front comun si au acuzat firmele de asigurari ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le-ar interzice desfasurarea altor activitati decat cea de asigurare.

Mai mult, asiguratorii erau acuzati ca nu fac platile catre asigurat sau service, ci direct catre distribuitori agreati. Uniunea nationala a asiguratorilor (UNSAR) a respins acuzatiile, solicitand pozitia Comisiei de supraveghere a asigurarilor (CSA).

La momentul respectiv, conducerea CSA a analizat aspectele semnalate de aceasta ADPAR si a precizat intr-un comunicat de presa ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)" si a cerut "dovezi concrete".

"Am avertizat atunci ca firmele de asigurari nu aveau dreptul sa plateasca direct catre distribuitori. CSA a zis ca e legal. Daca au afirmat asta de ce au schimbat legea acum si permit plata si distribuitorilor de piese? Asociatia a transmis informatii legate de contractele cu asiguratorii insa pana in acest moment documentele sunt inca in analiza la CSA", a precizat pentru HotNews.ro Haralambie Stanciu.

Potrivit acestuia, noua lege permite interventii majore, in piata, ale companiilor de asigurari in detrimentul consumatorilor si service-urilor auto, care nu mai au niciun rol in procesul de selectie a pieselor de schimb. Asociatia mai acuza si faptul ca aceste modificari au fost efectuate fara posibilitatea de a participa la masa discutiilor.

In final, asociatia mentioneaza ca in ultimele luni a transmis numeroase sesizari catre CSA si Consiliul Concurentei privind deficientele identificate in functionalitatea pietei, sesizari care pana acum au ramas fara raspuns.(hotnews.ro)

Foto: gandul.info

     
Tag-uri:

 Asociatia Distribuitorilor de Piese Auto din Romania (ADPAR), care reprezinta furnizori de piese auto cu afaceri care insumeaza circa 50% din piata totala de piese auto din tara, a acuzat marti ca recentele modificari aduse de CSA (Comisia de supraveghere a asigurarilor) legislatiei RCA protejeaza firmele de asigurari.

,

Modificarea, sustine asociatia, a legalizat de fapt procedura de plata a reparatiilor de catre asiguratori direct catre distribuitorii auto, sarind astfel peste service-urile auto, in contradictie cu prevederile anterioare ale legii. Miza controverselor e o piata uriasa, de sute de milioane de euro, iar la mijloc sunt proprietarii de autoturisme - persoane fizice sau companii.

Asociatia avertizeaza ca CSA a modificat articolul care vizeaza modalitatea de plata a despagubirilor, respectiv prevederile art. 64 alin 1) din normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, prin eliminarea de la sfarsitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparatia'.

Astfel, varianta in vigoare pana la 29 noiembrie 2011 mentiona:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate care a efectuat reparatia".

De la sfarsitul lunii noiembrie, noua lege este:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate".

Conform acelorasi norme, "prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si de materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule".

Cu alte cuvinte, asiguratorii pot plati acum direct catre distribuitorii de piese nu catre service-urile care au facut reparatiile auto.

"Consideram aceasta modificare drept o recunoastere de catre CSA a faptului ca societatile de asigurari s-au aflat in ilegalitate in ceea ce priveste efectuarea platilor direct catre distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrela protectoare pentru companiile de asigurari, singurele care decid furnizorul si calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetatenilor", a declarat Haralambie Stanciu, presedintele ADPAR.

Reamintim ca in luna septembrie din acest an atat reprezentantii distribuitorilor de piese cat si cei ai service-urilor au facut front comun si au acuzat firmele de asigurari ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le-ar interzice desfasurarea altor activitati decat cea de asigurare.

Mai mult, asiguratorii erau acuzati ca nu fac platile catre asigurat sau service, ci direct catre distribuitori agreati. Uniunea nationala a asiguratorilor (UNSAR) a respins acuzatiile, solicitand pozitia Comisiei de supraveghere a asigurarilor (CSA).

La momentul respectiv, conducerea CSA a analizat aspectele semnalate de aceasta ADPAR si a precizat intr-un comunicat de presa ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)" si a cerut "dovezi concrete".

"Am avertizat atunci ca firmele de asigurari nu aveau dreptul sa plateasca direct catre distribuitori. CSA a zis ca e legal. Daca au afirmat asta de ce au schimbat legea acum si permit plata si distribuitorilor de piese? Asociatia a transmis informatii legate de contractele cu asiguratorii insa pana in acest moment documentele sunt inca in analiza la CSA", a precizat pentru HotNews.ro Haralambie Stanciu.

Potrivit acestuia, noua lege permite interventii majore, in piata, ale companiilor de asigurari in detrimentul consumatorilor si service-urilor auto, care nu mai au niciun rol in procesul de selectie a pieselor de schimb. Asociatia mai acuza si faptul ca aceste modificari au fost efectuate fara posibilitatea de a participa la masa discutiilor.

In final, asociatia mentioneaza ca in ultimele luni a transmis numeroase sesizari catre CSA si Consiliul Concurentei privind deficientele identificate in functionalitatea pietei, sesizari care pana acum au ramas fara raspuns.(hotnews.ro)

Foto: gandul.info

" title="Stiri despre

Modificarea, sustine asociatia, a legalizat de fapt procedura de plata a reparatiilor de catre asiguratori direct catre distribuitorii auto, sarind astfel peste service-urile auto, in contradictie cu prevederile anterioare ale legii. Miza controverselor e o piata uriasa, de sute de milioane de euro, iar la mijloc sunt proprietarii de autoturisme - persoane fizice sau companii.

Asociatia avertizeaza ca CSA a modificat articolul care vizeaza modalitatea de plata a despagubirilor, respectiv prevederile art. 64 alin 1) din normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, prin eliminarea de la sfarsitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparatia'.

Astfel, varianta in vigoare pana la 29 noiembrie 2011 mentiona:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate care a efectuat reparatia".

De la sfarsitul lunii noiembrie, noua lege este:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate".

Conform acelorasi norme, "prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si de materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule".

Cu alte cuvinte, asiguratorii pot plati acum direct catre distribuitorii de piese nu catre service-urile care au facut reparatiile auto.

"Consideram aceasta modificare drept o recunoastere de catre CSA a faptului ca societatile de asigurari s-au aflat in ilegalitate in ceea ce priveste efectuarea platilor direct catre distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrela protectoare pentru companiile de asigurari, singurele care decid furnizorul si calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetatenilor", a declarat Haralambie Stanciu, presedintele ADPAR.

Reamintim ca in luna septembrie din acest an atat reprezentantii distribuitorilor de piese cat si cei ai service-urilor au facut front comun si au acuzat firmele de asigurari ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le-ar interzice desfasurarea altor activitati decat cea de asigurare.

Mai mult, asiguratorii erau acuzati ca nu fac platile catre asigurat sau service, ci direct catre distribuitori agreati. Uniunea nationala a asiguratorilor (UNSAR) a respins acuzatiile, solicitand pozitia Comisiei de supraveghere a asigurarilor (CSA).

La momentul respectiv, conducerea CSA a analizat aspectele semnalate de aceasta ADPAR si a precizat intr-un comunicat de presa ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)" si a cerut "dovezi concrete".

"Am avertizat atunci ca firmele de asigurari nu aveau dreptul sa plateasca direct catre distribuitori. CSA a zis ca e legal. Daca au afirmat asta de ce au schimbat legea acum si permit plata si distribuitorilor de piese? Asociatia a transmis informatii legate de contractele cu asiguratorii insa pana in acest moment documentele sunt inca in analiza la CSA", a precizat pentru HotNews.ro Haralambie Stanciu.

Potrivit acestuia, noua lege permite interventii majore, in piata, ale companiilor de asigurari in detrimentul consumatorilor si service-urilor auto, care nu mai au niciun rol in procesul de selectie a pieselor de schimb. Asociatia mai acuza si faptul ca aceste modificari au fost efectuate fara posibilitatea de a participa la masa discutiilor.

In final, asociatia mentioneaza ca in ultimele luni a transmis numeroase sesizari catre CSA si Consiliul Concurentei privind deficientele identificate in functionalitatea pietei, sesizari care pana acum au ramas fara raspuns.(hotnews.ro)

Foto: gandul.info

">

Modificarea, sustine asociatia, a legalizat de fapt procedura de plata a reparatiilor de catre asiguratori direct catre distribuitorii auto, sarind astfel peste service-urile auto, in contradictie cu prevederile anterioare ale legii. Miza controverselor e o piata uriasa, de sute de milioane de euro, iar la mijloc sunt proprietarii de autoturisme - persoane fizice sau companii.

Asociatia avertizeaza ca CSA a modificat articolul care vizeaza modalitatea de plata a despagubirilor, respectiv prevederile art. 64 alin 1) din normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, prin eliminarea de la sfarsitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparatia'.

Astfel, varianta in vigoare pana la 29 noiembrie 2011 mentiona:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate care a efectuat reparatia".

De la sfarsitul lunii noiembrie, noua lege este:

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate".

Conform acelorasi norme, "prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si de materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule".

Cu alte cuvinte, asiguratorii pot plati acum direct catre distribuitorii de piese nu catre service-urile care au facut reparatiile auto.

"Consideram aceasta modificare drept o recunoastere de catre CSA a faptului ca societatile de asigurari s-au aflat in ilegalitate in ceea ce priveste efectuarea platilor direct catre distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrela protectoare pentru companiile de asigurari, singurele care decid furnizorul si calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetatenilor", a declarat Haralambie Stanciu, presedintele ADPAR.

Reamintim ca in luna septembrie din acest an atat reprezentantii distribuitorilor de piese cat si cei ai service-urilor au facut front comun si au acuzat firmele de asigurari ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le-ar interzice desfasurarea altor activitati decat cea de asigurare.

Mai mult, asiguratorii erau acuzati ca nu fac platile catre asigurat sau service, ci direct catre distribuitori agreati. Uniunea nationala a asiguratorilor (UNSAR) a respins acuzatiile, solicitand pozitia Comisiei de supraveghere a asigurarilor (CSA).

La momentul respectiv, conducerea CSA a analizat aspectele semnalate de aceasta ADPAR si a precizat intr-un comunicat de presa ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)" si a cerut "dovezi concrete".

"Am avertizat atunci ca firmele de asigurari nu aveau dreptul sa plateasca direct catre distribuitori. CSA a zis ca e legal. Daca au afirmat asta de ce au schimbat legea acum si permit plata si distribuitorilor de piese? Asociatia a transmis informatii legate de contractele cu asiguratorii insa pana in acest moment documentele sunt inca in analiza la CSA", a precizat pentru HotNews.ro Haralambie Stanciu.

Potrivit acestuia, noua lege permite interventii majore, in piata, ale companiilor de asigurari in detrimentul consumatorilor si service-urilor auto, care nu mai au niciun rol in procesul de selectie a pieselor de schimb. Asociatia mai acuza si faptul ca aceste modificari au fost efectuate fara posibilitatea de a participa la masa discutiilor.

In final, asociatia mentioneaza ca in ultimele luni a transmis numeroase sesizari catre CSA si Consiliul Concurentei privind deficientele identificate in functionalitatea pietei, sesizari care pana acum au ramas fara raspuns.(hotnews.ro)

Foto: gandul.info

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii