STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
20-10-2015, ora 08:38
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
RAPORTUL TRAGEDIEI DIN APUSENI. Avionul pilotat de Adrian Iovan avea motoarele si carburatoarele inghetate
Articol de Cristian Amariei Autoritatile au facut public raportul tragediei din Muntii Apuseni, in care pilotul Adrian Iovan a murit impreuna cu studenta Aura Ion. Potrivit Romania TV, avionul avea motoarele si carburatoarele inghetate si zbura sub limita specificata in planul de zbor.
Raportul autoritatilor pentru Siguranta Aviatiei Civile a fost finalizat dupa aproape doi ani de la tragicul acccient aviatic din Apuseni, iar concluziile au fost prezentate luni.
Comisia de investigatie a CIAS a stabilit ca principala cauza a producerii accidentului consta in oprirea motoarelor ca urmare a givrajului sever al carburatoarelor.
Potrivit raportului, cauzele favorizante ar fi:
-evaluarea eronata a factorilor de risc specifici desfasurarii acestui zbor datorata intreruperii mari de la zbor si lipsei de experienta a echipajului pe aeronava BN-2A-27, inclusa in clasa MEP;
- decizia eronata a comandantului aeronavei de a continua misiunea de zbor in conditii meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor;
- decizia eronata a comandantului aeronavei de a zbura o lunga perioada de timp in conditii de givraj;
- decizia eronata a comandantului de a continua misiunea sub AMA, in conditii de zbor IMC dupa reguli de zbor IFR;
- decizia eronata a comandantului aeronavei de a decola cu masa peste limita maxima admisa si pozitia centrului de greutate in afara limitelor calculate si impuse de producator.
Eugen Suciu, investigator CIAS, a explicat ca problemele de givraj au fost nu la nivelul structurii, ci la nivelul carburatoarelor si al motoarelor, ceea ce nu a permis avionului sa atinga altitudinea de 11.000 de picioare.
"In momentul in care aeronava s-a deplasat deasupra Carpatilor Meridionali s-a confruntat cu un givraj mediu, astfel incat a facut fata. Trecerea Carpatilor Meridionali, chiar daca nu s-a respectat altitudinea din manualul de zbor, s-a facut pe deasupra plafonului de nori. Pe masura ce aeronava s-a apropiat de Muntii Apuseni, plafonul de nori a devenit compact. Aeronava nu a putut sa mai urce", a declarat Suciu.
Oficialul a mai explicat ca problema a fost givrajul la nivelul carburatoarelor. "Daca nu ne-am fi confruntat cu aceasta givrare la nivelul carburatoarelor, nu s-ar fi intamplat acest accident. Ne confruntam cu o eroare in managementul misiunii. (...) Evaluarea eronata a factorilor de risc este datorata lipsei de experienta, dar si de antrenament pe aceasta aeronava. Nu ne referim la tehnica de pilotaj sau cum sunt actionate comenzile de zbor, ci la cum sunt evaluate conditiile de zbor", a spus investigatorul CIAS.
De asemenea, Eugen Suciu a precizat ca antena care transmitea semnalul de alerta s-a rupt in timpul prabusirii aparatului.
"Ruperea antenei s-a produs ca urmare a unei actiuni violente - probabil la primul impact cu copacii. La acel moment, transmitatorul nu era activat, trebuie sa existe o anumita forta la impact ca acest transmitator sa intre in actiune.
Continuarea aici
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email