Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727662451.2524.jpg' for writing: No space left on device

Oamenii de stiinta au crescut un picior de dinozaur la o GAINA, intr-un experiment BIZAR de „evolutie inversa”

15-03-2016, ora 11:12

Cercetatorii din Chile au descoperit o modalitate de a reinvia trasaturile preistorice ale dinozaurilor.
Intr-un experiment de "evolutie inversa", cercetatorii au modificat genele puilor moderni pentru a creste piciorul unui dinozaur.

Acesti stramosi ai pasarilor au avut o fibula in forma de tub, care se intindea pana la glezna. Prin evolutie, fibula s-a scurtat, devenind extrem de asemanatoare cu fibula scurta a pasarilor de astazi.

Fibula este osul exterior, din partea inferioara a piciorului, care a evoluat la pasari, de-a lungul timpului. A ajuns sa fie mai scurt decat tibia si nu se mai conecteaza cu glezna. in etapa embrionara, a fost remarcat faptul ca pasarile dezvolta mai intai o fibula tubulara cum ar fi cea observata la dinozauri. In proces de dezvoltare, osul devine asemanator cu o aschie si creste langa tibie.

Pentru a intelege aceasta transformare, cercetatorul brazilian Joao Botelho a inversat procesul evolutiv. In mod normal, tubul osului creste mai repede decat varfurile, stopand diviziunea celulara.

Dar, in experimentele de la Universitatea din Chile, in laboratorul lui Alexander Vargas, Botelho a constatat ca varful inferior al osului a fost activ in dezvoltarea timpurie, iar dupa aceasta a incetetat diviziunea si cresterea celulara.

Pentru a ajunge la forma osului asemanatoare celui de dinozaur, cercetatorul a inhibat gena de maturizare numita Indian Hedgehog. Dupa aceasta inteventie, puii de gaina si-au mentinut peroneul tubular, care a ramas mult timp conectat cu glezna, precum osul dinozaurului.

Continuarea pe descopera.ro