Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727664924.6716.jpg' for writing: No space left on device

O sursa inovativa de energie, energia Universului. Aceasta poate sa solutioneze criza energetica actuala

29-12-2015, ora 11:10

Exista o forma de energie despre care se vorbeste foarte putin in mediile curente de informare, cu exceptia Internetului. Este vorba despre “energia universului”, sau “energia spatiului“, sau “energia vacuumului“, sau in temeni fizici “energia punctului de zero a undelor electromagnetice din vacuumul cuantic“; pe scurt, “energia de punct zero“, - “zero-point energy“.

Este o energie curata, care nu produce deseuri de nici un fel, fara efecte nocive asupra mediului sau oamenilor. Acesta este disponibila peste tot, pe Pamant sau in Cosmos, permanent, in cantitati inepuizabile.

Avem nevoie de noi tipuri de energie

In prezent, societatea consuma cantitati mari de petrol pentru efectuarea de transporturi terestre, navale, aeriene, precum si de energie electrica pentru uz industrial si casnic. Predictiile indica o crestere in continuare a cerintelor de consum.

Folosirea surselor clasice de energie – carbune, petrol, gaze, energie nucleara – se indreapta catre un impas major. Acesti combustibili produc o poluare masiva a mediului, au preturi tot mai ridicate si sunt pe cale de epuizare, intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat.

Sursele alternative de energie pe care le avem in prezent nu reprezinta nici ele o solutie revolutionara. Energia solara, energia eoliana, energia valurilor etc. nu pot sa inlocuiasca in mod permanent folosirea combustibililor fosili: alternanta zi-noapte, succesiunea anotimpurilor, lipsa vantului fac imposibila producerea de energie in anumite perioade de timp.

Este din ce in ce mai clar ca trebuie sa se produca o schimbare radicala in acest domeniu. O solutie viabila se contureaza a fi aceea de a extrage energia direct din Univers, in cantitatile dorite, la momentul cerut, peste tot, la preturi minime. Aceasta energie are doar avantaje. Ramane sa dezvoltam echipamentele capabile sa converteasca energia spatiului in alte forme utile noua: energie electrica, energie mecanica etc.

Energia spatiului exista

Noi traim intr-un ocean de energie, care este prezenta peste tot in jurul nostru.

Nu exista nici un dubiu privind existenta energiei Universului. Avem la dispozitie fundamente teoretice solide care confirma acest lucru.

In astrofizica, prin masuratorile facute privind expansiunea accelerata a Universului, fizicienii au stabilit urmatoarea componenta a Universului:

- aprox. 5% este format din materie vizibila: obiecte inconjuratoare, planete, stele, galaxii, gauri negre

- aprox. 25%-30% sunt particule elementare care nu au fost descoperite inca

- aprox. 65%-70% este energie: energia de punct zero sau energia “intunecata”.

In anul 2011, premiul Nobel pentru fizica a fost acordat pentru “…descoperirea expansiunii accelerate a Universului prin observarea supernovelor indepartate”.

Energia vacuumului este mentionata si in alte ramuri ale fizicii. Mecanica cuantica afirma existenta energiilor de “punct zero” pentru interactiunile electromagnrtice, pentru interactiunile de tip ”tare” si pentru cele de tip ”slab”.

” Punctul zero” din denumirea folosita se refera la faptul ca acea energie ramane si la temperatura T = 0 (zero absolut, -273 grade Celsius), sau la nivelul cel mai scazut de energie a sistemului. Aceasta este o energie de baza, pe care o avem atunci cand toate celelalte forme de energie au fost indepartate. De exemplu, in cazul heliului lichid, atunci cand temperatura este scazuta pana la valoarea zero absolut, heliul continua sa ramana lichid. Este nevoie ca heliul sa fie supus unei presiuni de 25 de atmosfere, pentru ca heliul sa inghete si sa ajunga la energia de punct zero a miscarilor atomice.

Mai multe pe descopera.ro