ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

POLITIC
15-12-2011, ora 14:49

Noua taxa de poluare auto a fost aprobata in Parlament. Urmeaza publicarea in Monitorul Oficial si intrarea in vigoare

Articol de Alexandra Stefanescu

Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor, a fost aprobat de Camera Deputatilor in sedinta de joi, 15 decembrie 2011, si va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei.

Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita, a anuntat Ministerul Mediului.

Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar acum, pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz.

Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul poluatorul plateste, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Mediului.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului, se mai arata in documentul oficial.

Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene, potrivit Ministerului Mediului. In aceste hotarari este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 (taxa pe poluare auto – n.r.) nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule.

Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de impadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor; Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului; Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile; Programul vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti”, precizeaza Ministerul Mediului.

Integral pe 0-100.hotnews.ro

     
Tag-uri:

Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor, a fost aprobat de Camera Deputatilor in sedinta de joi, 15 decembrie 2011, si va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei.

,

Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita, a anuntat Ministerul Mediului.

Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar acum, pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz.

Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul poluatorul plateste, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Mediului.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului, se mai arata in documentul oficial.

Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene, potrivit Ministerului Mediului. In aceste hotarari este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 (taxa pe poluare auto – n.r.) nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule.

Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de impadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor; Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului; Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile; Programul vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti”, precizeaza Ministerul Mediului.

Integral pe 0-100.hotnews.ro

" title="Stiri despre

Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita, a anuntat Ministerul Mediului.

Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar acum, pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz.

Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul poluatorul plateste, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Mediului.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului, se mai arata in documentul oficial.

Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene, potrivit Ministerului Mediului. In aceste hotarari este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 (taxa pe poluare auto – n.r.) nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule.

Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de impadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor; Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului; Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile; Programul vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti”, precizeaza Ministerul Mediului.

Integral pe 0-100.hotnews.ro

">

Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita, a anuntat Ministerul Mediului.

Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar acum, pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz.

Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul poluatorul plateste, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Mediului.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului, se mai arata in documentul oficial.

Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene, potrivit Ministerului Mediului. In aceste hotarari este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 (taxa pe poluare auto – n.r.) nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule.

Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de impadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor; Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului; Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile; Programul vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti”, precizeaza Ministerul Mediului.

Integral pe 0-100.hotnews.ro

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii