Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727672793.8134.jpg' for writing: No space left on device

Modul in care ai aparut pe lume poate determina dezvoltarea creierului. Ce nu am stiut pana acum despre nastere?

01-01-2016, ora 10:44

Modalitatea prin care copiii apar pe lume fie pe cale naturala fie prin cezariana ar avea un efect de durata asupra modul in care se dezvolta creierul nou-nascutului. Primele constatari au venit dintr-un studiu realizat de cercetatorii americani.

Analizand cresterea puilor de soareci, oamenii de stiinta au identificat diferite tipuri de dezvoltare a celulelor, reiesind din modul in care acestia au aparut pe lume.

Cand se naste un copil, creierul produce, in mod natural, mai multe celule decat are nevoie. Neurologii de la Universitatea de Stat din Georgia au cercetat modul in care celulele creierului la soareci se dezvolta imediat dupa nastere, si au constatat ca ratele celulelor moarte sunt mai mari la soarecii nascuti prin cezariana, comparativ cu soareci nascuti vaginal.

Desi cercetare este, inca, in faza preliminara, colaboratrii stiu deja ca dezvoltarea sistemului nervos incepe in primii ani de viata. De ce, exact, cele doua metode de nastere ar avea astfel de efecte diferite? E prea devreme de vorbit, dar o posibilitate este ca coneziunile intre microbiomele bazate pe bacterii sa ne fie transmise noua de mamele noastre.

Cercetarile anterioare au demonstrat ca in functie de metoda de nastere, microbiomele pot proveni de la microbiota vaginala sau de la specii care traiesc in piele, cum ar fi Lactobacillus si Staphylococcus. Oamenii de stiinta cred ca acest lucru are un efect de durata asupra sistemului nostru imunitar si cercetatorii de la Universitatea de Stat din Georgia vor sa adauge si dezvoltarea creierului in aceasta lista.

De asemenea, au descoperit ca soarecii care au aparut prin cezariana, in medie, cresc mai grasi decat omologii lor si mai silentiosi. In cazul in care aceleasi conexiuni intre metoda de nastere si obezitate vor fi demonstrate si la copiii umani, ar trebui sa regandim abordarea noastra despre cezariana.

In timpul procesului de nastere pe cale vaginala, copiii sunt expusi la anumite procese biologice, cum ar fi un val de hormoni, care nu se declaseaza daca travaliul nu incepe. Oamenii de stiinta sunt preocupati acum de gasirea unei solutii medicamentoase pentru copiii nascuti prin cezariana.

Cercetatorii afirma ca o atentie sporita trebuie acordata consecintelor nasterii prin cezariana fiindca aproximativ 30 la suta din copiii nascuti in SUA sunt nascuti pe aceasta cale.

Sursa: descopera.ro