ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

POLITIC
25-03-2013, ora 18:32

Ministrul Educatiei despre SCHIMBAREA pentru care trebuie sa se pregateasca CADRELE DIDACTICE

Articol de Cristian Amariei

Instrumentele digitale in scoli trebuie introduse gradual, iar cadrele didactice, care pot sa aiba intre 24 si 62 de ani, trebuie pregatite pentru aceasta schimbare, altfel exista riscul ca noul sistem sa fie rejectat, sa apara o inertie, a declarat luni ministrul Educatiei, Remus Pricopie.

"Trebuie sa ne ocupam si de investitia in cadrele didactice, pentru ca sa nu uitam ca daca in randul copiilor disponibilitatea pentru accesarea acestor instrumente digitale este mare, in randul cadrelor didactice vorbim de profesori care pot sa aiba intre 24 si 62 de ani, prin urmare s-ar putea ca aceasta schimbare sa produca o anumita reactie, cel putin din partea unor anumite cadre didactice", a declarat ministrul Educatiei.

Pricopie a subliniat ca investitia in cadre didactice prin pregatirea corespunzatoare acolo unde este nevoie ca aceste noi tehnologii sa fie utilizate in clasa este esentiala.

"Repet, daca nu facem acest lucru si daca nu gradualizam introducerea acestor noi metode, sistemul, sau cel putin in anumite cazuri, ele vor fi rejectate", a adaugat ministrul Educatiei.

Intrebat cat de mare este procentul cadrelor didactice necalificate, ministrul Educatiei a spus ca acesta este mic in comparatie cu situatia din urma cu zece ani.

"Procentul suplinitorilor, in sens de persoane necalificate, este destul de mic astazi in comparatie cu ce aveam acum zece ani, pentru ca au fost multe fonduri investite in acest sens, inclusiv prin proiecte cu Banca Mondiala, si atunci numarul necalificatilor a scazut. Proiectele de recalificare pe care ministerul le-a promovat in ultimii ani au dus la rezultate destul de bune", a precizat Pricopie.

Ministrul a subliniat ca exista riscul respingerii utilizarii instrumentelor digitale in scoli, de aceea, atunci cand se vor definitiva aceste proiecte, acestea trebuie dezbatute.

"Exista riscul respingerii, respectiv al inertiei, tocmai de aceea cred ca toate aceste lucruri, in momentul in care vor prinde o forma - pentru ca exista o faza de laborator in care oameni din minister, specialistii si asa mai departe definesc un prim draft -, in momentul in care aceasta prima forma a proiectelor despre care vorbesc este definitivata, ea trebuie discutata, dezbatuta", a precizat Pricopie.

Ministrul a spus ca in acest sens se vor introduce instrumentele digitale in scoli mai intai ca o etapa de experimentare, dar care va cuprinde o arie mare.

"Pilotul nu se face pe doua clase, pilotul se face pe o arie mult mai mare, daca vreti este pregatirea pilotarii, este prepilotare. In Polonia, de exemplu, acum, in anul acesta scolar, se piloteaza in aproximativ 300 de scoli clasa digitala. E adevarat ei folosesc o alta metoda, au descentralizat totul, in sensul ca ei au alocat bani scolilor si scolile, dupa deciziile lor proprii, au construit o scoala digitala. Poate sa fie interesant si acest lucru, dar eu cred ca atunci cand vorbesti de milioane de copii, este greu sa te astepti ca o scoala cu 300 de copii sau 500 de copii si fara experti in acest domenou poate sa defineasca un model performant. Deci eu cred ca in momentul de fata trebuie sa plecam de sus in jos, sa aducem toate resursele de care avem nevoie pentru a defini aceasta clasa digitala, pentru ca, in fond, despre asta este vorba, dupa care sa vezi cum reusesti la nivelul clasei s-o pilotezi, lasand o zona de dezvoltare la dispozitia scolii", a precizat Pricopie.

Sursa: mediafax.ro

foto: rtv.net

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii