06-06-2016, ora 08:49

Fantana tineretii? Un supliment alimentar ar putea preveni si contracara deteriorarea creierului

Un supliment alimentar care contine un amestec de 30 de vitamine si minerale – toate ingrediente naturale disponibile in orice farmacie – a aratat propietati anti-imbatranire remarcabile care pot preveni si chiar contracara pierderea neuronilor, potrivit unui nou studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea McMaster.

“Descoperirea este extraordinara – speram ca acest supliment sa fie de ajutor in vindecarea unor boli grave si in cele din urma sa duca la imbunatatirea calitatii vietii”, a declarat autorul principal la studiului Jennifer Lemon, cercetator asociat la Departamentul de Biologie al Universitatii Mcmaster.

Formula care contine ingrediente comune cum ar fi vitaminele B, C sau D, acid folic, extract de ceai vede, ulei de ficat de cod si alte produse nutraceutice a fost conceputa pentru prima data de cercetatorii de la Universitatea McMaster in anul 2000.

O serie de studii publicate in ultimii zece ani au aratat ca acest supliment are efecte importante asupra cobaiilor. Unii dintre cobaii folositi isi pierdusera mai mult de jumatate dintre neuroni cu un imapact grav asupra a diferite regiuni ale creierului – echivalentul uman al unei forme severe a bolii Alzheimer.

Cercetatorii le-au administrat suplimentul in fiecare zi timp de cateva luni. S-a observat ca dupa un timp suplimentul a anulat efectele declinului cognitiv.

Cercetarea sugereaza ca exista un potential urias pentru a ajuta persoanele care sufera de diferite afectiuni neurologice. “Stim ca soarecii trec prin acelasi mecanism celuluar care contribuie la neurodegenerare ca si oamenii. De fapt, procesul este identic la toate speciile. Exista o similaritate intre toate speciile”, explica Lemon.

Pe langa faptul ca au analizat markerii cei mai importanti ai procesului de imbatranire, cercetatorii au mai descoperit ca soarecii carora li s-a administrat suplimentul si-au imbunatatit vederea si simtul olfactiv – pierderea carora este deseori asociata cu boli neurologice –si si-au imbunatatit activitatea motorie.

Urmatorul pas este testarea suplimentului pe oameni (mai ales cei care sufera de boli neurodegenerative) in urmatorii doi ani. Studiul a fost publicat in revista Environmental and Molecular Mutagenesis.

Sursa: csid.ro