ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

ECONOMIC
06-01-2013, ora 16:46

De ce Romania ramane una dintre cele mai atractive piete din regiune pentru retaileri

Articol de Madalina Irimia

Pana in 2020, retailul romanesc ar urma sa creasca pana la 26 de miliarde de euro, adica un plus de aproape doua treimi fata de 16 miliarde de euro nivelul actual, arata un studiu al Oxford Economics, citat intr-un raport al firmei de consultanta Contrast Management-Consulting.

In Romania exista sub 80 de metri patrati de spatiu de retail modern la 1.000 de locuitori, de 3,5 ori mai putin decat media spatiului de retail modern din tari precum Polonia, Cehia, Ungaria, Austria sau Germania. Prin urmare, tara noastra ofera in continuare un potential bun de dezvoltare pentru retelele de comert modern, in special pentru cele internationale.

Anul 2012 a fost anul extinderilor pe piata de retail FMCG din Romania. Desi am asistat la un val puternic de extinderi, inca nu putem spune ca piata de retail a ajuns la suprasaturatie din acest punct de vedere. De aceea, oportunitatile de extindere se pastreaza si pentru 2013”, considera Adrian Comaneci, manager la Contrast Management-Consulting.

Iata care crede Comaneci ca sunt principalii factori care determina aceasta atractivitate:

• Costurile de extindere sunt in continuare foarte atractive si ofera potentialul unui randament bun pe termen mediu si lung – ca urmare a reducerii preturilor la proprietatile imobiliare, la materiale de constructii si chiar la marfuri.

• Gradul de consolidare a comertului modern este inca redus in comparatie cu pietele mature (~ cota de piata a primilor 5 jucatori este de 33% vs medie de 50-60% in piete mature). Comertul modern va castiga din ce in ce mai mult teren pe piata de retail, avantajele principalele (proximitate, diversitatea produselor si preturile accesibile) oferindu-i cale libera in „lupta” cu comertul traditional. Este un moment prielnic pentru comertul modern in comparatie cu cel traditional, acesta din urma nereusind sa faca fata scaderii consumului.

Integral pe capital.ro

Foto: manager.ro

     
Tag-uri: piata, retail, Romania
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii