ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
19-03-2013, ora 17:28

De Ziua Mondiala a Sanatatii Orale, parlamentarii romani primesc sfaturi despre igiena orala de la copii

Articol de Madalina Irimia

De Ziua Mondiala a Sanatatii Orale (20 martie), parlamentarii romani primesc sfaturi de igiena orala de la copii, in cadrul campaniei Zambeste Romania. O delegatie a ”Ajutoarelor Zanei Maseluta”, formata din 10 copii, se adreseaza Comisiilor de Sanatate reunite ale Senatului si Camerei Deputatilor, precum si altor parlamentari, subliniind nevoia si importanta educatiei permanente in privinta ingrijirii sanatatii orale in Romania, in special in randul copiilor. Micii membri ai delegatiei ii vor informa, de asemenea, pe parlamentari, despre cei trei pasi pentru o buna sanatate orala si ii vor invita sa se alature si sa sustina eforturile educationale ale campaniei ”Zambeste Romania”.

Campania “Zambeste Romania”a fost dezvoltata in 2012 de GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012.

Campania a fost creata in contextul unei nevoi reale de informatie despre igiena orala corecta. Conform unui studiu realizat de catre IPSOS in mai 2012 , 80% dintre romani au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventa afectiune (71%). 4 din 10 persoane prezinta probleme cauzate de placa dentara bacteriana, iar 3 din 10 au respiratie urat mirositoare si dinti sensibili.

Desi majoritatea romanilor sustin ca respecta regulile elementare de igiena dentara, declarand ca isi periaza dintii de doua ori pe zi (desi nu imediat inainte de a merge la culcare), studii de piata arata ca romanii consuma de fapt putin peste 1 tub de pasta de dinti pe an (media nationala) si aproape 2 tuburi pe an la nivel urban, in timp ce la nivel rural s-a calculat ca se consuma in medie un tub de pasta de dinti la aproape 6 ani.

De asemenea, studiile de piata arata sa se foloseste in medie, la nivel urban, aceeasi periuta de dinti timp de 1,5 ani.

Desi 80% dintre romani au probleme dentare, acestia au indicat o puternica reticenta fata de mersul la dentist – 49% nu vizitasera un cabinet stomatologic in ultimul an, in timp ce doar 29% au mers la cabinet pentru un control. Exista inca un procent de 9% dintre romani care nu au mers niciodata la dentist. 69% dintre respondenti au declarat ca merg la dentist doar atunci cand au probleme, iar 64% amana uneori tratamentele medicale sau vizitele, motivand ca acestea sunt prea scumpe.

Romanii nu sunt inca familiari cu tratamentele specializate disponibile si nu stiu cum sa isi extinda igiena dentara dincolo de simpla periere cu pasta de dinti obisnuita. Cei mai multi dintre ei (81%) nu au urmat niciun tratament atunci cand s-au confruntat cu dureri intense si peste 40% dintre cei cu dinti sensibili nu au facut nimic pentru a-si trata problemele. Doar 15% dintre respondenti folosesc pasta de dinti specializata, iar 25% nu au putut mentiona niciun rol pentru ata dentara.

In ciuda acestor probleme, 80% dintre respondenti declara ca sunt multumiti de starea lor de sanatate, o explicatie fiind asteptarile reduse privind sanatatea orala. Majoritatea asociaza sanatatea orala cu pastrarea dintilor naturali (80%), lipsa cariilor (75%) sau dintii albi (46%), dar fara a lua in serios alte probleme, cum ar fi placa bacteriana, dintii sensibili, respiratia neplacuta sau problemele gingiilor.

Studiile arata ca in Romania exista o discrepanta intre cunoasterea obiceiurilor corecte de ingrijire orala si punerea lor in practica. Prin aceasta campanie, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare si partenerii sai incearca sa ajute oamenii sa transfere aceste cunostinte teoretice in comportamentul lor zilnic. Ne vom folosi de toata expertiza noastra pentru a face diferenta prin educatie si a oferi romanilor solutii pentru o sanatate orala mai buna in anii urmatori”, a declarat Victor Geus, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Central Europe South.

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii