Aproximativ 43.000 de masini noi inregistreaza un nivel "neverosimil" al dioxidului de carbon, a anuntat grupul german Volkswagen (VW), care continua discutiile cu autoritatile de reglementare privind scandalul emisiilor.
Saptamana trecuta, Volkswagen a recunoscut ca a subestimat consumul de
combustibil si nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de masini, marcile VW, Seat, Skoda si Audi, vandute in Europa. De asemenea, Volkswagen a admis ca a gasit pentru prima data indicii privind modificarea nivelului emisiilor si la vehiculele echipate cu motoare pe benzina, extinzand un scandal care pana acum se concentra pe motoarele diesel.
Luni, VW va prezenta autoritatilor germane modul in care va fi reparat motorul diesel de 1,6 litri echipat cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare, au declarat surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Costul scandalului emisiilor va ajunge probabil la aproximativ 25 miliarde de euro (26,8 miliarde de dolari) pana in 2017, au estimat analistii de la Barclays Plc.
"Vom depasi aceasta criza si Volkswagen va deveni si mai puternic. Concedierile vor avea loc numai in cazul declinului vanzarilor. in acest moment, nu se intrevede o scadere accentuata", a afirmat Bernd Osterloh, seful consiliului angajatilor companiei germane, intr-un interviu acordat publicatiei germane Sueddeutsche Zeitung.
Tot luni, conducerea Volkswagen ar urma sa se intalneasca cu bancile pentru a negocia obtinerea unui credit punte pe termen scurt, de 20 miliarde de euro, sustin sursele. Fondurile suplimentare sunt necesare pentru a asigura agentiile de evaluare financiara ca producatorul auto are suficiente lichiditati pentru a face fata crizei.
Aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de munca ale VW sunt in Germania. Masinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, in valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari.
Luna trecuta, conducerea grupului german a anuntat ca va reduce cheltuielile cu investitiile la VW, principala marca de automobile, cu un miliard de euro pe an, si de asemenea va trece la o noua tehnologie diesel pentru Europa si America de Nord.
Sursa: rtv.net