STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
30-08-2015, ora 13:12
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
Cum sa-ti pastrezi calmul la serviciu
Articol de Madalina Irimia In ziua de azi din ce in ce mai multe persoane vorbesc in cadrul sedintelor de psihoterapie despre problemele de la serviciu si despre cat de greu le este sa isi pastreze calmul.
De cele mai multe ori singurele solutii viabile li sa par a fi urmatoarele doua: sa isi schimbe serviciul sau sa isi deschida o afacere proprie.
Pentru inceput va propun sa descriem cateva dintre problemele ce pot aparea la job:
Managementul defectuos, in sensul in care sarcinile sunt impartite inechitabil sau fara detalii precise.
Probleme de comunicare care au la baza adeseori lipsa de intelegere sau intelegerea diferita a sarcinilor de serviciu, diferentele de cultura sau diferentele de caracter.
Desigur, poate aparea dorinta de a urca pe scara ierarhica cu orice pret, sub-sarcina sau supra-sarcina profesionala, diferentele de abordare sau de viziune asupra sarcinilor de servicu, sub-plata sau supra-plata, problemele din viata personala, diferentele de varsta, caracter sau pregatire profesionla.
Atunci cand vorbim despre solutii trebuie in primul rand identificate cauzele problemelor.
De cele mai multe ori in psihoterapie descoperim ca acestea sunt o imbinare intre problemele personale (familiale, sociale) ale persoanei in cauza si cele profesionale. De aceea o prima recomadare este sa se apeleze la un psiholog si astfel sa se incerce identificarea si rezolvarea problemelor indiferent de provenienta.
Cum sa-ti pastrezi calmul la serviciu: Exemple concrete
In cazul in care nu dorim sa apelam la psiholog am sa incerc sa va prezint cateva solutii aplicabile in cazul unui conflict sub rezerva faptului ca sunt doar exemple generale iar recomandarea de fond ramane totusi psihologul:
In primul rand atunci cand aparare o situatie tensionata este bine sa incercam sa iesim din camera sau sa efectuam cateva respiratii adanci pentru a reusi sa iesim din starea pe care o resimtim indiferent ca se numeste: furie, rusine, dezaprobare.
Dupa ce depasim emotia care ne putea controla comunicarea este bine sa ne asezam la birou si sa incercam sa scriem pe o hartie cateva amanunte legate de situatia respectiva: cauze si solutii.
Pentru persoanele care lucreaza foarte mult la birou fara sa se ridice din fata calculatorului este recomandat sa faca pauze de 10 minute le fiecare minim doua ore pentru a se dezmorti si pentru a-si oxigena creierul. De multe ori aceste persoane pot deveni iritabile prin simplu fapt ca nu se misca cu orele.
Este bine sa avem foarte mare grija la tonul folosit atunci cand ne expunem supararile. De cele mai multe ori datorita unui ton inadecvat substanta discursului se pierde, toti cei prezenti ramanand doar cu impresia tonului.
Mai multe detalii aici
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email