STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
25-01-2016, ora 15:04
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
Cum este influentata personalitatea celor care consuma alcool pana la betie (studiu)
Articol de Cristian Amariei O cercetatoare de la Universitatea Missouri, Rachel Winograd, a studiat pentru prima data modul in care consumul de alcool ne poate influenta personalitatea. Experimentele de pana acum, spune ea, s-au concentrat pe efectele consumului de alcool asupra unor dimensiuni clare, precum timpul de reactie sau autocontrolul, dar niciodata nu au abordat chestiunea mai complicata a personalitatii, relateaza BBC, citat de Agerpres.
Pentru studiul sau, Winograd a invitat mai multe sute de studenti sa isi aduca un partener de baut in laboratorul sau, unde acestia au raspuns la chestionare detaliate de personalitate, despre cum se percep pe ei insisi si pe prietenul lor, atat inainte cat si dupa ce au consumat alcool pana la starea de betie. Astfel, cercetatoarea a putut observa modificarea unor trasaturi cum ar fi caracterul constiincios, extrovertit sau agreabil al unei persoane atunci cand aceasta consuma alcool.
Ulterior, Winograd si profesorul sau coordonator au analizat raspunsurile oferite de studenti, pentru a separa anumite grupuri de caracteristici, iar rezultatele lor s-au concretizat in identificarea a patru tipuri de "betivi", fiecare denumit dupa un personaj celebru.
—Tipul "Ernest Hemingway", care, asemenea cunoscutului scriitor, isi pastreaza capul pe umeri si, in general, isi schimba foarte putin comportamentul atunci cand este beat;
—Tipul "Mary Poppins", tipul de betiv vesel si placut, care ramane responsabil si dupa ce consuma alcool;
—Tipul "The Nutty Professor" ("Profesorul Nebun"), care, initial extrovertit, devine mai extrovertit si mai curajos pe masura ce bea;
—Tipul "Mr. Hyde" sau betivul "cel rau", care devine mai putin agreabil, mai putin constiincios si mai iresponsabil pe masura ce consuma alcool;
Interesant, in urma analizarii rezultatelor, cei mai multi studenti prezenti la testele lui Winograd au apartinut tipului "Ernest Hemingway", fata de doar 15% care au fost identificati ca apartinand tipului "Mary Poppins". Testul a incercat sa surprinda esenta acestor constatari, dar a fost scris doar pentru divertisment si nu ar trebui sa fie citit ca o evaluare stiintifica a obiceiurilor de consum, se precizeaza in articolul publicat de BBC.
Desi etichetele ei pentru diferite tipuri de personalitate pot suna frivol, Winograd spera ca recurgerea la denumiri din cultura populara va ajuta ca cercetarea ei sa ajunga la un public mai larg. "Nu am fost suficient de naivi sa credem ca surprindem in totalitate toate nuantele", spune ea, "dar este ceva ce este usor de inteles si oamenii ar putea recunoaste si aplica la ei insisi sau la familia lor rezultatele atunci cand interpreteaza cercetarea".
Conform studiului, nu a existat decat un acord limitat intre felul in care partenerii de baut se vad unul pe celalalt, ceea ce poate sugera ca, atunci cand bem, tindem sa ne cream o imagine mai "roz" despre noi, fata de cum ne vad ceilalti.
Rachel Winograd spera ca munca ei ii va ajuta pe oameni sa se gandeasca un pic mai mult analitic la consumul de alcool si la problemele pe care acesta le poate aduce.
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email