A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1731940769.8125.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Cum alege Fiscul bobul de neghina: Firmele, supuse unor verificari foarte dure la TVA
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
28-01-2015, ora 10:51

Cum alege Fiscul bobul de neghina: Firmele, supuse unor verificari foarte dure la TVA

Articol de Cristian Amariei
Firmele care vor cere Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) sa fie inregistrate in scopuri de TVA vor fi supuse, de la 1 februarie, unei analize care implica documente si informatii complexe, interviu cu inpectorii si control antifrauda, daca apar suspiciuni de activitati evazioniste.

De luna viitoare, procedura de inregistrare in scopuri de TVA (primirea unui cod pentru operatiuni impozabile) devine mult mai stricta. Asa cum declara pentru Capital, in decembrie, presedintele ANAF, Gelu Stefan Diaconu, noile prevederi au ca scop combaterea evaziunii la TVA care a atins un nivel ingrijorator.
Noua procedura se afla in Ordinul ANAF 17/2015 si instituie trei criterii pe baza carora inspectorii vor decide daca raspund afirmativ cererii de inregistrare.

Primul criteriu vizeaza desfasurarea activitatii firmei in sediul social, in sediile secundare sau in afara acestora. Al doilea criteriu se refera la inregistrarea fiscala in Romania a administratorului/asociatilor si la verificarea cazierului fiscal al acestora.

Ultimul criteriu inseamna o analiza de risc privind intentia si capacitatea companiilor de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere. in cazul fiecarui criteriu, cererile trebuie sa includa declaratii pe proprie raspundere ale reprezentantilor societatii.

Pentru evalurea celui de-al treilea criteriu, se depune formularul 088 (Declaratia pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA) care contine 18 intrebari referitoare la activitatea anterioara si curenta a adminitratorilor, asociatilor, detalii despre sediul social, conturi bancare, operatiuni etc.

In concluzie, noile reglementari vor creste atat numarul de documente care trebuie depuse la fisc, precum si complexitatea informatiilor pe care trebuie sa le contina. in aceste conditii, apare riscul unor complicatii birocratice pentru companiile care nu au nicio intentie de a face evaziune fiscala.

in urma analizei, ANAF emite o decizie in care constata daca au fost indeplinite criteriile integral, deloc sau partial. in primele doua situatii este decisa emiterea codului, respectiv, respingerea cererii, iar in a treia situatie are loc un interviu la sediul ANAF.

Reprezentatii firmei vor primi o invitatie cu data, ora si locul discutiei, precum si lista documentelor care trebuie aduse suplimentar. Daca in urma interviului, inspectorii considera ca informatiile nu sunt corecte sau complete vor cere un control antifrauda la sediul societatii.

Raspunsul ANAF va fi dat intr- o zi daca cererea va fi acceptata sau respinsa pe loc, fara a mai fi cerute alte informatii, in cinci zile daca este necesara discutia la ANAF si in 30 de zile daca se impune o verificare antifrauda.

Sursa: capital.ro
     
Tag-uri: anaf, firme, procedura
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii