ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
08-06-2013, ora 06:00

Cum ajungi la “generatia Y” prin intermediul ambalajelor

Articol de Madalina Irimia

Generatia Y sau "Millenials" este generatia celor nascuti intre 1980-2000, o generatie cu totul si cu totul speciala, care nu se lasa usor abordata sau convinsa de strategiile de marketing. Totusi, ce anume poate convinge persoanele din acest segment? Pot ambalajele sa-i atraga si sa-i convinga sa cumpere anumite branduri?

Cu varste pana la 35 de ani, si traind o buna parte a vietii in perioada de trecere dintre milenii, generatia Y este una foarte informata, dar si foarte critica. Cum poti convinge o persoana din generatia Y prin intermediul ambalajului, ca un produs anume merita a fi cumparat? Iata cateva sfaturi de la unii dintre cei mai mari producatori de ambalaje din Romania:

Generatia Y este constienta de valoarea reala a produselor. Beneficiind de multe surse de informare si de posibilitatea de cumpara de la concurenta, produsele sunt foarte bine evaluate in ceea ce priveste raportul calitate/pret. Generatia Y este sensibila la acest raport deoarece a trecut prin perioade de recesiune. Design-ul ambalajelor este foarte important, necesar, dar bineinteles nu si suficient pentru a declansa o achizitie. Ambalajul trebuie sa arate bine, sa fie atractiv, dar acesta nu trebuie sa fie singurul punct forte al produsului.

Generatia Y este oarecum atenta la mediul inconjurator. Daca produsele pot fi ambalate in materiale reciclabile sau reutilizabile, acest lucru este privit ca un atu de catre potentialii cumparatori. Generatia Y tinde sa recicleze, sa sorteze si sa conserve energia.

Generatia Y nu este foarte loiala brandurilor. Conform cercetarilor, persoanele din acest segment sunt mai degraba interesate de reduceri si tind sa oscileze si sa migreze de la un brand la altul. Un recent studiu online realizat cu persoane cu varste intre 18 si 34 de ani, arata ca 60% din cei intervievati ar alege un alt produs decat brandul pe care il cumpara uzual, daca aceasta le-ar aduce o economie la buget. Pentru generatia Y, prezenta unui brand cunoscut pe un ambalaj nu este neaparat o dovada a calitatii. Brandurile trebuie sa demonstreze calitatea prin toate aspectele produsului.

Reprezentantii acestui segment de piata isi doresc ca experienta de cumparare sa fie una interesanta si personala. Ambalajele trebuie sa fie permanent adaptate, in functie de campanii, de sezon, sa aiba informatii complete despre produs, si sa implice cumparatorul prin campanii, concursuri, facilitate prin intermediul ambalajelor. Pentru generatia Y, ambalajul trebuie sa fie fresh si relevant, perfect adaptat nevoilor acestora.

Generatia Y isi doreste sa participe, sa fie implicata direct in procese. Ei se asteapta sa fie consultati, intrebati sau chiar pusi sa-si creeze singuri ambalajele, motiv pentru care in ultimul timp au avut success concursurile de design de ambalaje. Oamenii doresc sa ofere feedback si acest feedback sa fie ascultat de reprezentantii companiilor. Ambalajele trebuie concepute gandindu-ne in primul rand la consumatori” a declarat Tiberiu Stoian, manager executiv la fabrica de ambalaje Exonia.

     
Tag-uri: brand, ambalaj, generatie
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii