STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
12-11-2016, ora 11:06
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
Contribuabilii vor putea primi adeverintele de venit si certificatele fiscale in format electronic, fara a mai merge la ANAF
Articol de Madalina Irimia Contribuabilii din Romania vor putea primi in format electronic adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscala, prin accesarea sistemului informatic PatrimVen, fara a mai merge la sediile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), a anuntat vineri Ministerul Finantelor, potrivit News.ro.
Masura, cuprinsa intr-un proiect de ordin al ministrului Finantelor, ar trebui sa simplifice viata contribuabililor, in conditiile in care ANAF elibereaza in fiecare an in jur de 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoanele fizice si aproape 600.000 de certificate de atestare fiscala pentru populatie si firme.
"Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite in format electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice", a precizat ministerul, intr-un comunicat.
Persoanele fizice sau reprezentantii firmelor por putea obtine documentele prin sistemul informatic PatrimVen. Persoanele fizice au acces la informatii din PatrimVen prin intermediul Spatiului Privat Virtual.
"Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean", a avertizat Ministerul Finantelor.
Concret, accesul institutiilor publice la sistemul PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic. Autoritatile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen.
"Motivarile sunt analizate de ANAF si odata ce accesul a fost agreat, institutia publica va desemna persoanele, maxim doua, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea inrola alte persoane din cadrul institutiei ca utilizatori ai PatrimVen", arata ministerul.
Ministerul Finantelor precizeaza ca datele si informatiile furnizate de ANAF sunt supuse secretului fiscal, fiindt pastrate in PatrimVen si utilizate cu respectarea legislatiei in vigoare cu privire la securitatea datelor.
Joi, ANAF a anuntat ca, potrivit unui proiect de ordin propus de catre institutie, contribuabilii din Romania care au de incasat bani de la diverse institutii ale statului nu vor mai putea fi supusi unor proceduri de executare silita, pentru obligatiile fiscale pe care le au de platit statului.
Masura vine in conditiile in care Codul de procedura fiscala prevede o procedura speciala de executare silita pentru contribuabilii care, chiar daca au datorii neplatite catre stat, detin si creante asupra statului, adica au de incasat diverse sume de la institutii sau autoritati publice.
Noua procedura propusa de Fisc limiteaza aplicarea executarii silite doar in limita creantei pe care contribuabilul o are de incasat de la o institutie a statului, la poprirea pe care Fiscul o infiinteaza la acea institutie sau autoritate publica cu datorii la contribuabili.
Recent, Ministerul Finantelor a lansat in dezbatere un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru simplificarea legislatiei fiscale, ce prevede, intre alte masuri, aplicarea popririlor doar pentru suma datorata statului de catre contribuabili.
"Prin aceasta masura se urmareste, in contextul comunicarii electronice dintre ANAF, ca organ fiscal central, pe de o parte, si banci, in calitatea lor de terti popriti, pe de alta parte, implementarea unui mecanism mai rapid de comunicare in cazul infiintarii/ridicarii popririlor, scopul fiind de a evita aparitia eventualelor cazuri in care contribuabililor li s-au indisponibilizat si executat sume de bani care depasesc nivelul creantei pentru care s-a infiintat poprirea", se arata in nota de fundamentare a actului normativ.
Concret, ori de cate ori o banca va informa Fiscul ca a indisponibilizat sumele de bani pentru care s-a infiintat poprirea, ANAF va dispune de un mecanism legal pentru a ridica celelelate popriri.
CharlesLof, 18.06.2017 00:24
wh0cd602656 viagra mail order levitra cefadroxil online levitra bentyl over the counter
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email