A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727664015.7079.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Companiile care influenteaza din umbra cele mai importante decizii luate in Romania cheltuie anual intre 60 si 80 de milioane de euro
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
24-05-2016, ora 14:12

Companiile care influenteaza din umbra cele mai importante decizii luate in Romania cheltuie anual intre 60 si 80 de milioane de euro

Articol de Madalina Irimia
„Politica si actoria au o legatura foarte stransa. In ambele, rolul tau este sa convingi“ – spunea recent intr-un interviu pentru GQ Kevin Spacey, protagonistul din House of Cards, poate cel mai cunoscut serial care aduce in prim-plan si activitatea de lobby. Desi este privit uneori cu scepticism, rolul unor organizatii de a influenta deciziile politicienilor astfel incat sa coincida cu interesele lor specifice incepe sa devina din ce in ce mai vizibil si in Romania, avand in vedere ca in prezent 250 - 300 de organizatii fac lobby pe plan local.

Comunicarea institutionala sau lobby‑ul s-a schimbat in ultimii 10 ani foarte mult nu doar in Romania, ci peste tot in lume. Viteza informatiei si tehnologia au adus cetateanul si consumatorul in centrul atentiei tuturor si i-au dat o putere pe care cu greu o putea cineva previziona acum 20 de ani“, descrie Laura Florea, managing partner al companiei de public affairs Point si presedinte al Asociatiei Registrului Roman de Lobby, importanta unui concept destul de des utilizat in limbajul academic si politic/institutional, care nu are inca un continut clar si general acceptat.

Romania nu face exceptie de la tendintele internationale si, chiar si in lipsa unei reglementari, domeniile regasite sub denumirile de advocacy, public affairs, reputation management si altele sub care se regaseste deseori activitatea de lobby pe piata locala, este din ce in ce mai efevescent. Una dintre putinele cercetari in domeniu (Lobby in Romania, realizata de firma de cercetare GfK) arata ca, dintre reprezentantii grupurilor care au declarat ca sunt implicati in activitatea de lobby, cei mai multi reprezinta ONG‑urile (din domeniile educatie, ecologie, libertati fundamentale, tineret, drepturile consumatorului, minoritati etnice, sanatate etc.) – 38%, companiile multinationale (din domeniile telecomunicatii si tehnologia informatiilor, produse farmaceutice, bunuri de larg consum, servicii financiare si bancare, energie, retail, bauturi alcoolice, tutun, agricultura etc.) – 29%; companiile romanesti 12%, firmele de avocatura 9%, iar firmele specializate de lobby (care in principal reprezinta interesele companiilor) constituie 4%. Astfel, nu doar firmele specializate in activitatea de lobby fac lobby, aceasta fiind nu doar o meserie, ci o activitate specifica grupurilor care vor sa influenteze politica publica, o decizie politica sau o lege, dupa cum sesizeaza autorii studiului „Lobby in Romania vs. Lobby in UE“, publicat anul trecut.

Continuarea pe businessmagazin.ro
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii