ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
15-01-2014, ora 16:20

Ce trucuri folosesc restaurantele fast-food pentru a ne face sa mancam mai mult

Articol de Madalina Irimia

De la marimea portiilor pana la mirosul din restaurant, lanturile fast-food folosesc o serie de trucuri pentru a se asigura ca cei care le trec pragul vor consuma cat mai mult posibil.

Un studiu recent arata ca epidemia obezitatii ar putea sa fie o problema mult mai serioasa decat se prevedea in trecut, din cauza faptului ca oamenii de stiinta nu luau in calcul greutatea pe care o acumulam odata cu varsta, anunta dailymail.co.uk. In 2008, peste 1,5 miliarde de oameni erau clasificati ca fiind supraponderali, iar in jur de 500 de milioane erau obezi. In Europa, rata obezitatii variaza intre 8% din populatie in Romania si 23% in Regatul Unit, in timp ce in Statele Unite ale Americii, in jur de 60% dintre persoane sunt supraponderale sau obeze, bolile asociate cu aceste probleme de greutate cauzand in jur de 300.000 de decese anual.

Oamenii de stiinta considera ca epidemia obezitatii la nivel global este cauzata, in primul rand, de alimentatie si, in ciuda tututor avertismentelor din partea specialistilor, oamenii sunt convinsi de trucurile restaurantelor de tip fast-food sa le consume produsele.

Dieta vizuala

Un studiu realizat de Brian Wansink, de la Universitatea Illinois, a analizat legaturile dintre felul in care produsele sunt prezentate si cantitatea pe care clientii o mananca. "Pe langa foame, oamenii decid sa manance pentru ca vad mancarea, pentru aspectul social al mancatului (ca sa fie cu alte persoane), sau pur si simplu pentru ca nu au altceva de facut", spune Wansik. Restaurantele incearca sa profite de acest lucru si sa atraga clientii prin pozitionare si prin felul in care sunt amenajate.

In primul rand, fast-food-urile sunt amplasate in zone aglomerate sau in centre comerciale, pentru ca oamenii sa manance atunci cand se duc undeva sau cand fac cumparaturi, chiar daca nu le e foame. In al doilea rand, restaurantele folosesc imagini cu produsele lor, pentru a-i face pe potentialii clienti sa creada ca le e foame. Pentru a profita de componenta sociala a mancatului, fast-food-urile au amplasat mese si scaune, astfel ca oamenii se pot intalni, pot discuta, avand astfel tendinta sa ramana mai mult si sa consume si alte produse.

Integral pe mediafax.ro

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii