A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1727664530.2876.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

CNADNR: 1,7 miliarde de lei, necesarul estimat pentru asigurarea conditiilor minime de viabilitate a drumurilor nationale
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
26-06-2015, ora 08:36

CNADNR: 1,7 miliarde de lei, necesarul estimat pentru asigurarea conditiilor minime de viabilitate a drumurilor nationale

Articol de Madalina Irimia
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA (CNADNR) a aprobat Planul de Actiune pentru anul 2015, necesarul de fonduri estimat pentru asigurarea unor conditii minime de viabilitate a drumurilor nationale fiind de 1,7 miliarde de lei.

Potrivit documentului citat, din aceasta suma doar 30% poate fi asigurata din resursele proprii ale companiei.

Planul de actiune al CNADNR SA pentru anul 2015 a fost avizat de catre Consiliul de Administratie al Companiei si de catre Adunarea Generala a Actionarilor.

"Avem, in sfarsit, elaborat si aprobat acest document foarte important pentru companie. Sunt convins ca, pe viitor, vom reusi sa respectam toate masurile astfel incat sa determinam realizarea scopului Planului de Actiune: imbunatatirea calitativa a activitatilor desfasurate de CNADNR SA pentru proiectarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea, administrarea, intretinerea si exploatarea autostrazilor si drumurilor nationale, pentru desfasurarea traficului rutier in conditii de confort si siguranta circulatiei", a declarat Narcis Stefan Neaga, directorul general al CNADNR SA.

Potrivit Legii bugetului de stat, suma prevazuta pentru activitatea de intretinere finantata din transferuri curente de la bugetul de stat este in valoare de 311,209 milioane lei la care se adauga venituri proprii in suma de 203,148 milioane lei, ceea ce reprezinta numai 30,25% din necesar.

"In anul 2015 este necesara executia lucrarilor de intretinere la cel putin 1.380 km la partea carosabila, desi periodicitatea executarii acestor lucrari, stabilita potrivit normativului de intretinere si reparare a drumurilor publice, este de 3.000—3.500 de km/an. Din totalul de 4.130 de poduri, viaducte si pasaje, un numar de 63 de structuri (1,6%) au durata de viata depasita si necesita inlocuirea de urgenta in 5 ani, cu structuri noi, reprezentand un cost de investitii de circa 48,7 milioane lei/ an. Circa 63% din podurile de pe reteaua de drumuri nationale au o durata medie de exploatare de 40 ani, iar conform normativelor specifice, durata de functionare intre doua reparatii capitale este de 30 ani. Pentru executia lucrarilor de intretinere a podurilor se estimeaza un necesar de 135 de milioane lei/an care a fost asigurat numai in proportie de 18,31% (acelasi procent ca pentru intreaga activitate de intretinere) prin bugetul de venituri si cheltuieli aprobat", se arata in document.

CNADNR propune pentru anul 2015 suplimentarea cu 562 de posturi (din care 19% vor fi asigurate prin redistribuirea personalului existent), in conditiile in care, la sfarsitul anului 2014, au fost stabilite 6.035 de posturi bugetate.

Suplimentarea posturilor este determinata de extinderea Sistemului Informatic de Emitere, Gestiune, Monitorizare si Control al Rovinietei, redimensionarea activitatilor de intretinere vara-iarna, de monitorizare a traficului si de mentinere a sigurantei circulatiei pe sectoarele de autostrada aflate in folosinta, prin infiintarea Centrelor de Intretinere si Coordonare (C.I.C.); organizarea de Agentii de Control si incasare suplimentare in punctele de trecere a frontierei ca urmare a infiintarii, prin hotarare de guvern, a unor noi puncte de trecere a frontierei; reorganizarea unor activitati interne care vor aduce valoare adaugata Companiei (infiintarea Serviciilor de proiectare la nivel de subunitati, infiintarea Atelierelor mecanice la nivel de subunitati, etc.).

Potrivit documentului CNADNR, la sfarsitul anului trecut, lungimea retelei de drumuri nationale si autostrazi aflata in administrarea CNADNR SA era de 16.360 kilometri, din care 15.665 kilometri drumuri nationale si 695 kilometri autostrazi. Pe reteaua de drumuri nationale sunt 4.130 poduri in lungime totala de 212.681 metri si 10 tuneluri rutiere in lungime de 1.967,41 metri.

In urma evaluarii starii tehnice a retelei de drumuri nationale si autostrazi, circa 61% are durata de serviciu expirata, pentru care este necesara efectuarea unor lucrari de intretinere periodica si reparatii curente in scopul asigurarii unei viabilitati corespunzatoare.

La sfarsitul anului 2014, conform starii de viabilitate a retelei de drumuri si autostrazi din administrare, structura pe tipuri de imbracaminti rutiere se prezinta astfel: imbracaminti modernizate (beton de ciment, beton asfaltic) 93,26%; imbracaminti rutiere usoare 5,21 %; imbracaminti pietruite 1,40%; imbracaminti din pamant 0,13%.

Sursa: agerpres.ro
     
Tag-uri: cnadr, drumuri, romania
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii