ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
25-05-2013, ora 17:08

CNA vrea campanie prin care sa ii determine pe adolescenti sa consume BERE FARA ALCOOL

Articol de Cristian Amariei

CNA vrea sa desfasoare, in luna octombrie, impreuna cu Asociatia Berarii Romaniei, o campanie in scoli, prin care sa incurajeze adolescentii sa consume bere fara alcool, in locul celei cu alcool, a anuntat Laura Georgescu, presedintele CNA, vineri, in cadrul unui seminar organizat la Bucuresti.

Laura Georgescu, presedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA), a fost prezenta, vineri, la un seminar despre autoreglementarea sectorului berii din Romania, organizat la Bucuresti de Asociatia Berarii Romaniei. La eveniment au participat mai multi reprezentanti ai Asociatiei Berarii Romaniei, dar si ai Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC).

In acest context, Laura Georgescu a vorbit despre parteneriatele pe care CNA le are cu cele doua organisme, precizand ca intotdeauna aceste colaborari au generat campanii de prevenire in privinta consumului de alcool, de protejare a minorilor, dar si de informare corecta a consumatorilor.

De asemenea, Georgescu a precizat ca, in momentul de fata, CNA si Asociatia Berarii Romaniei pregatesc o campanie privind inlocuirea consumului de bere cu alcool in randul adolescentilor cu cel al berii fara alcool. "Asta este cel putin ce ne-am propus pentru toamna acestui an", a spus Laura Georgescu.

Ea a precizat ca ideea campaniei are la baza faptul ca expertii CNA s-au deplasat recent in scoli si au constatat problemele cu care se confrunta adolescentii. "Se consuma alcool in randul adolescentilor sub 16 ani", a spus Laura Georgescu.

"Avem aceasta campanie de promovare in parteneriat cu Asociatia Berarii Romaniei, cu care vrem sa mergem prin scoli, sa cream evenimente si sa incercam sa ii determinam sa inteleaga ca la ei este optiunea intre alcool si 0% alcool", a spus Georgescu, precizand ca desfasurarea acestei campanii este preconizata pentru luna octombrie.

Laura Georgescu a amintit ca, in prezent, comunicarile comerciale cu privire la consumul de alcool sunt reglementate prin legislatia audiovizualului, in timp ce la nivelul Comisiei Europene exista discutii privind modificarea Directivei privind serviciile media audiovizuale.

"Comisia este extrem de activa in pregatirea reglementarilor pentru un mediu convergent, ei stiu sigur ca nu se pot pastra doar reglementarile actualei Directive, ca sunt mult prea slabe si atunci se pune problema cum ne aparam de un banner care iti intra automat in secunda in care accesezi o pagina de internet sau cum reusesti sa controlezi online-ul in intervalul orar in care pe televiziune si pe radio nu este voie sa difuzezi spoturi referitoare la produsele care contin alcool. Si aici s-a gasit o idee, incearca foarte tare sa reglementeze supraimpresionarea pe imagini tocmai ca sa previna reclama mascata la produsele cu alcool in orele in care ar putea sa vada asa ceva minorii. Este exact acum in plina desfasurare o consultare publica cu statele membre, tocmai in ideea de a gasi solutia optima sa protejam minorii de consumul de alcool in comunicarile comerciale", a spus presedintele CNA.

Laura Georgescu a mai spus ca, in prezent, reclamele la produsele alcoolice sunt permise la TV si radio numai dupa ora 22.00.

Sursa: mediafax.ro

     
Tag-uri: CNA, tineri, alcool
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii