STIRILE CELE MAI...
IA'SI - Un banc pe zi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi
Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI NATIONALE & EXTERNE
SOCIAL
30-04-2016, ora 11:10
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
6 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa incepi sa-ti cauti job
Articol de Madalina Irimia Numerosi candidati, dar in special cei care nu au mai lucrat inainte, nu aloca suficient timp si atentie pregatirii procesului de recrutare si, din aceasta cauza, au inevitabil de pierdut.
Sa te pregatesti de cautarea unui job nu inseamna sa te limitezi la pregatirea unui CV reusit. Daca obiectivul tau este sa-ti gasesti un job bun, atunci sunt mai multe aspecte pe care trebuie sa le bifezi:
1. Gaseste pe cineva sa te recomande. De regula, recomandarile din interior sunt destul de pretioase atunci cand vine vorba de completarea echipei unei companii cu noi membri, deoarece conducerea isi doreste ca echipele sa fie formate din persoane compatibile. Mai mult, 71% dintre expertii americani in recrutare au afirmat, in cadrul unui studiu citat de USNews.com, ca recomandarile angajatilor sunt cea mai buna sursa pentru gasirea candidatilor.
2. Investeste in invatarea unor abilitati tehnice. Numerosi candidati sunt refuzati din cauza lipsurilor la capitolul abilitati tehnice, de utilizare a calculatorului sau abilitati specializate. stiind care sunt abilitatile necesare in domeniul tau de activitate, te poti pregati din timp pentru cerintele angajatorului cu ajutorul unui curs online sau offline de perfectionare.
3. Subliniaza practica, nu teoria. In special tinerii aflati la inceputul carierei au tendinta sa scoata in evidenta studiile si realizarile academice. Acestea, insa, nu ii ajuta foarte mult la gasirea unui loc de munca potrivit. In schimb, specialistii in recrutare le recomanda tinerilor sa scoata in evidenta in prezentarea lor stagiile de practica si internship-urile efectuate.
4. Fii pregatit sa faci un test. La un anumit moment al interviului de angajare, s-ar putea sa ti se ceara sa rezolvi un exercitiu sau sa faci un anumit test in cadrul caruia sa pui in aplicare abilitatile teoretice si practice. Aproape sase din zece angajatori americani folosesc aceasta modalitate de a evalua candidatii. Asa ca nu te lasa surprins de o eventuala invitatie la test.
5. Procesul de recrutare dureaza, in cele mai multe cazuri, intre una si trei saptamani. Fii pregatit ca, in aceasta perioada, sa ai mai multe intalniri cu mai multi reprezentanti ai companiei, inainte de a primi o oferta finala.
6. Trei abilitati la mare cautare. Majoritatea specialistilor in HR cauta candidati comunicativi, care se adapteaza cu usurinta la conditii noi si orientati catre rezultate. Ai grija sa le educi in tine si sa le treci in CV.
Sursa: capital.ro
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email