ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
20-03-2013, ora 13:37

5 trucuri pentru a scadea consumul de carburant

Articol de Cristian Amariei

Nu e nevoie sa cumparati masini extrem de economice pentru a scadea consumul de carburant. E suficient sa fiti atenti la cateva trucuri care va vor ajuta sa consumati mai putina benzina - sau motorina, dupa caz.

Nicio tehnologie din lume, indiferent cat de spectaculoasa sau de inovatoare este, nu va putea sa-si intreaca creatorul. Indiferent de cate inovatii beneficiaza masina, tot factorul uman determina bunul mers al lucrurilor, in speta consumul de carburant. Evident, lucrurile merg perfect atunci cand omul invata sa foloseasca in mod corect tehnologia. Iata cateva lucruri esentiale care determina apetitul mai mic sau mai mare al unui motor. Unele sunt de bun simt, dar nu sunt aplicate. La altele poate nu v-ati gandit...

Usor cu pedala de acceleratie

Daca soferul are piciorul greu, toate sistemele inteligente de pe masina vor intelege lucrul acesta si se vor comporta in consecinta. Asadar, modul sau stilul de sofat al fiecaruia dintre noi va avea un impact substantial asupra consumului, adica al buzunarului. Un stil agresiv va duce la un consum „agresiv”, dar si la uzarea prematura a turbinei si a altor componente ale motorului.

Fizica elementara arata ca energia necesara pentru a accelera creste cu patratul vitezei. In termeni laici asta inseamna ca, daca accelerezi de la 0 pana la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decat daca accelerezi doar pana la 50 km/h! Cat de mult? Cu peste 44% mai mult, pentru o diferenta insesizabila de viteza! Si de ce sa accelerezi puternic, daca oricum te vei opri la urmatorul semafor? Cu alte cuvinte, cu cat vei limita acceleratia, cu atat consumul tau va fi mai mic. Parizienii si ceilalti soferi din marile orase vestice merg in general cu 40-50 km/h, chiar si daca bulevardele sunt relativ libere. Noi suntem mai destepti si ne infigem cu 70-80 km/h pana la urmatorul semafor. De ce?

Tine motorul turat corect

Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci cand dorim sa avem rapoarte foarte bune consum/cost si reparatii/performante este utilizarea acestuia la limita minima a regimului optim de turatie. Ce inseamna asta? Circa 1.700-.1800 rpm pentru un turbodiesel modern (la masinile noi, la cele vechi urcati spre 2.200 rpm, in functie de ce scrie pe cartea tehnica a masinii cu privire la zona de cuplu maxim, pentru a nu exista confuzii), si circa 2.500 rpm pentru motoarele pe benzina. Arderea carburantului va fi mai eficienta, deci motorul va furniza in acel interval de turatii performante maxime. Subturarea poate scadea pentru moment consumul, dar are efecte negative asupra motorului si duce la reparatii scumpe cauzate de depunerile de calamina de pe turbina s.a.m.d. Nu, nea Ilie care merge la 1.450 rpm nu economiseste carburant, ci doar va baga mana-n buzunar sa dea banii pe piese.

Integral pe promotor.ro

Foto: hotnews.ro

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii