Acum: 3 °C
Astazi:
Max: 6 °C
Min: 1 °C
Maine:
Max: 6 °C
Min: -2 °C
STIRI LOCALE
Un angajat al unui oficiu postal din judetul Iasi a dejucat planurile escrocilor
Articol de Alexandra StefanescuIn cursul zilei de 29 iulie, un angajat al oficiului postal Bivolari a sesizat politia din localitate cu privire la faptul ca o batrana, de 76 de ani, din comuna a trimis prin serviciul postal suma de 2000 lei, unei persoane din municipiul Galati.
Politistii au contactat-o pe acesta, femeia declarand ca a fost sunata de catre un barbat care s-a prezentat a fi avocat si a fost anuntata ca fiul acesteia a fost implicat intr-un accident rutier, in urma caruia a accidentat o fetita de 7 ani si pentru a nu se depune plangere la politie trebuie sa trimita suma de 2000 lei. Cu toate ca in locuinta se afla si sotul acesteia, care ulterior s-a dovedit ca stia despre astfel de metode de inselaciune, victima a luat din locuinta suma de 2000 lei si fara sa se consulte cu cineva, conform instructiunilor primite prin telefon, s-a deplasat la oficiul postal Bivolari unde a depus suma de bani prin mandat postal catre un oficiu postal din Galati.
“In urma interventiei politistilor s-a reusit blocarea viramentului sumei de bani, care urmeaza a fi returnata victimei. In cauza a fost intocmit dosar penal privind savarsirea infractiunii de „inselaciune”, iar cercetarile continua in vederea identificarii autorilor. Precizam ca politistii din mediul rural au mediatizat astfel de cazuri in cursul anului pe raza comunelor, fiind instruiti factorii postali, cadrele didactice, preotii, gestionarii pentru a preveni astfel de cazuri in comunitate, ale caror victime sunt in general persoanele in varsta”, anunta IPJ Iasi.
Incepand cu sfarsitul anului 2012 la nivel national, dar si in judetul Iasi a aparut o noua metoda folosita de infractori pentru a-i pacali pe oameni.
Mai precis, infractorul apeleaza telefonic victima si pretinde ca este o ruda apropiata a acesteia (fiu, fiica, ginere etc.). Afirma ca a provocat un accident rutier cu victime in alta localitate sau judet si are nevoie imediat de o suma de bani, pe care sa o depuna intr-un cont bancar pe un anumit nume.
Victimele sunt in general persoane in varsta, acestora solicitandu-se sa trimita o importanta suma de bani prin intermediul serviciilor de transfer de bani (MoneyGram sau Western Union).
Cei care cad in capcana intinsa de escroci, se afla vizibil sub influenta unei stari de urgenta, care in aceste situatii nu este reala, ci este menita sa ii faca pe oameni ca unor persoane apropiate lor li s-a intamplat ceva grav.
In masura in care la ghiseul dumneavoastra se prezinta o persoana care solicita efectuarea urgenta a unui transfer bancar si observati un comportament „suspect” al acesteia, este important sa fiti siguri nu se va efectua o tranzactie care sa conduca la prejudicierea clientului.
In acest sens, atunci cand considerati din motive obiective, ca exista o potentiala situatie de risc pentru cel care solicita aceasta tranzactie, nu ezitati sa cereti/oferiti clarificari si lamuriri:
-intrebati clientul daca este vorba de o situatie de urgenta si daca a verificat veridicitatea acesteia;
- solicitati-i sa verifice, prin contactarea telefonica sau alte moduri a rudei in cauza sau a altor persone de incredere, daca situatia de urgenta este reala;
- explicati-i pe scurt ca exista indivizi rau intentionati care incearca sa ii pacaleasca determinandu-I sa creada ca s-a intamplat ceva grav.
Foto: radioblaj.caritas-blaj.ro
Reduceri & Promotii
Vezi Reduceri & PromotiiNewsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email