Modificarile la taxa auto vor fi promovate prin proiect de lege pregatit de Guvern sa intre in vigoare la 1 iulie 2011 si impun plata taxei la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de anul 2007, dar cu o reducere a cuantumului de circa 30% si restituirea unei diferente din bani.
Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc, releva proiectul de lege privind taxa auto finalizat de Guvern, potrivit Mediafax.
Proiectul de lege stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehicul in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.
"Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul statului roman anterior datei de 1 ianuarie 2007. Avand insa in vedere ca autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania in perioada 1 ianuarie 2007-1 iulie 2008 au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima inmatriculare a acestora a fost achitata taxa speciala, pentru acestea nu se va achita taxa pe poluare la prima transcriere a dreptului de proprietate", se arata in document.
In aceste conditii, pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in tara dupa 1 ianuarie 2007 taxa de prima vanzare va fi impusa doar daca sunt constatate in mod cumulativ doua conditii, respectiv nu a fost achitata taxa speciala si face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate.
"Atunci cand taxa pe poluare pentru autovehicule achitata de catre contribuabili in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011, potrivit OU 50/2008, este mai mare decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita", este prevazut in document.
Procedura de restituire va fi stabilita prin normele de aplicare a legii, banii urmand sa fie restituiti la cererea proprietarului adresata organului fiscal.
Proiectul indica in mod distinct ca noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.
Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite. (mediafax)
Foto: dcnews.ro
Tag-uri:
Modificarile la taxa auto vor fi promovate prin proiect de lege pregatit de Guvern sa intre in vigoare la 1 iulie 2011 si impun plata taxei la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de anul 2007, dar cu o reducere a cuantumului de circa 30% si restituirea unei diferente din bani.
,
Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc, releva proiectul de lege privind taxa auto finalizat de Guvern, potrivit Mediafax.
Proiectul de lege stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehicul in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.
"Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul statului roman anterior datei de 1 ianuarie 2007. Avand insa in vedere ca autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania in perioada 1 ianuarie 2007-1 iulie 2008 au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima inmatriculare a acestora a fost achitata taxa speciala, pentru acestea nu se va achita taxa pe poluare la prima transcriere a dreptului de proprietate", se arata in document.
In aceste conditii, pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in tara dupa 1 ianuarie 2007 taxa de prima vanzare va fi impusa doar daca sunt constatate in mod cumulativ doua conditii, respectiv nu a fost achitata taxa speciala si face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate.
"Atunci cand taxa pe poluare pentru autovehicule achitata de catre contribuabili in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011, potrivit OU 50/2008, este mai mare decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita", este prevazut in document.
Procedura de restituire va fi stabilita prin normele de aplicare a legii, banii urmand sa fie restituiti la cererea proprietarului adresata organului fiscal.
Proiectul indica in mod distinct ca noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.
Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite. (mediafax)
Foto: dcnews.ro
" title="Stiri despre
Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc, releva proiectul de lege privind taxa auto finalizat de Guvern, potrivit Mediafax.
Proiectul de lege stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehicul in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.
"Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul statului roman anterior datei de 1 ianuarie 2007. Avand insa in vedere ca autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania in perioada 1 ianuarie 2007-1 iulie 2008 au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima inmatriculare a acestora a fost achitata taxa speciala, pentru acestea nu se va achita taxa pe poluare la prima transcriere a dreptului de proprietate", se arata in document.
In aceste conditii, pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in tara dupa 1 ianuarie 2007 taxa de prima vanzare va fi impusa doar daca sunt constatate in mod cumulativ doua conditii, respectiv nu a fost achitata taxa speciala si face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate.
"Atunci cand taxa pe poluare pentru autovehicule achitata de catre contribuabili in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011, potrivit OU 50/2008, este mai mare decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita", este prevazut in document.
Procedura de restituire va fi stabilita prin normele de aplicare a legii, banii urmand sa fie restituiti la cererea proprietarului adresata organului fiscal.
Proiectul indica in mod distinct ca noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.
Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite. (mediafax)
Foto: dcnews.ro
">
Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc, releva proiectul de lege privind taxa auto finalizat de Guvern, potrivit Mediafax.
Proiectul de lege stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehicul in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.
"Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul statului roman anterior datei de 1 ianuarie 2007. Avand insa in vedere ca autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania in perioada 1 ianuarie 2007-1 iulie 2008 au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima inmatriculare a acestora a fost achitata taxa speciala, pentru acestea nu se va achita taxa pe poluare la prima transcriere a dreptului de proprietate", se arata in document.
In aceste conditii, pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in tara dupa 1 ianuarie 2007 taxa de prima vanzare va fi impusa doar daca sunt constatate in mod cumulativ doua conditii, respectiv nu a fost achitata taxa speciala si face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate.
"Atunci cand taxa pe poluare pentru autovehicule achitata de catre contribuabili in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011, potrivit OU 50/2008, este mai mare decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita", este prevazut in document.
Procedura de restituire va fi stabilita prin normele de aplicare a legii, banii urmand sa fie restituiti la cererea proprietarului adresata organului fiscal.
Proiectul indica in mod distinct ca noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.
Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite. (mediafax)
Foto: dcnews.ro