A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1734848484.0493.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Repartitoarele, vinovate de cresterea facturilor la caldura ale iesenilor. Vezi unde se pot depune contestatiile
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
29-03-2013, ora 13:02

Repartitoarele, vinovate de cresterea facturilor la caldura ale iesenilor. Vezi unde se pot depune contestatiile

Articol de Alexandra Stefanescu

Dalkia Termo Iasi a constatat ca exista o serie de probleme in ceea ce priveste repartizarea costurilor cu energia termica in interiorul blocurilor racordate la termoficarea centralizata. Unele cazuri s-au datorat unor inexactitati de calcul aparute in activitatea prestata de firmele de repartizare a costurilor.

In acest sens, in perioada aprilie - noiembrie 2012, Dalkia a avut multe reuniuni de lucru cu firmele de repartitoare in cadrul carora s-a ajuns la un punct de vedere comun in ceea ce priveste modul de tratare a anomaliilor identificate pe teren.

Imediat ce este observata o situatie anormala de catre noi sau direct de firma in cauza - de ex. un consum individual prea mare aferent unui apartament, deci o factura ce depaseste cu mult mediile aritmetice calculate in functie de suprafata locuintei -, se va identifica sursa (cauza) si se vor lua masurile necesare in asa fel incat sa se remedieze situatia in cel mai scurt timp posibil. Putem spune ca in sezonul de incalzire 2012-2013, cazurile anormale s-au imputinat fata de anul trecut, iar colaborarea cu firmele de repartitoare se desfasoara in general in mod constructiv”, a declarat Ana-Maria Icatoiu, Directorul de Marketing si Comunicare din cadrul Dalkia Romania S.A.

In ultimele 3 luni s-a constatat ca mare parte din problemele legate de repartizarea costurilor cu incalzirea apar in imobilele unde mai multe apartamente s-au debransat de la sistem, in marea majoritate a cazurilor fara a se respecta legislatia si reglementarile in vigoare in ceea ce priveste deconectarea de la termoficarea centralizata.

Ne-au fost aduse la cunostinta numeroase exemple de abuzuri facute de unii reprezentanti legali ai asociatiilor de proprietari care impart costurile cu incalzirea spatiilor comune doar apartamentelor racordate la sistemul centralizat, fapt ce contravine flagrant legislatiei in vigoare. In aceste cazuri, societatea noastra a facut sesizari in numele locatarilor nedreptatiti catre Municipiul Iasi (Corpul de Control al Primarului si Serviciul Asociatii de Proprietari)”, a explicat Ana-Maria Icatoiu.

In urma controalelor derulate, reprezentantii Primariei au constatat de la inceputul anului pana in prezent un numar de 15 abateri cu referire la repartizarea costurilor cu incalzirea spatiilor comune, in sensul ca aceasta a fost facuta procentual sau nu s-a facut deloc, incalcandu-se astfel normele legislative in vigoare. Astfel, Serviciul Asociatii de Proprietari a trasat masuri de corectie in sensul ca asociatiile sa faca repartizarile conform SET (suprafetei echivalente termic - caldura degajata de instalatii in apartamentul in cauza) pe toată perioada sezonului rece.

Respectandu-si angajamentele asumate fata de clientii sai, in colaborare cu Primaria Municipiului Iasi, Dalkia pune la dispozitia tuturor iesenilor care se gasesc in astfel de situatii intreg sprijinul pentru ca problemele in cauza sa fie rezolvate in cel mai scurt timp posibil cu respectarea legii.

La sediul nostru de pe Calea Chisinaului, nr. 25 (la Biroul de Relatii cu Clientii), iesenii interesati pot intra in posesia unui dosarce contine copii ale unor documente extrem de utile in astfel de situatii, cum ar fi: legislatia si reglementarile in vigoare in ceea ce priveste repartizarea costurilor cu incalzirea in interiorul blocurilor, model de contestatie a calculului cotei de intretinere, model de contestatie a hotararilor abuzive ale adunarii generale a asociatiei, model de sesizare facuta catre Primaria Municipiului Iasi prin care se solicita verificarea modului in care s-a realizat repartizarea costurilor cu energia termica in bloc. Aceste documente pot fi transmise persoanelor interesate inclusiv pe email, in urma unei solicitari facute telefonic la Centrul de Apel non-stop cu numar gratuit 0 800 800 123 sau pe adresa iasi@dalkia.ro. De asemenea, in cazul in care dispozitiile autoritatilor competente nu sunt respectate si puse in aplicare in mod corespunzator de reprezentantii asociatiilor de proprietari, societatea noastra este dispusa sa puna la dispozitia iesenilor ce au de suferit in urma acestor abuzuri sprijin juridic in vederea solutionarii rapide a situatiilor in cauza. Ii rugam pe iesenii care se gasesc in situatia de a li se repartiza costuri disproportionate la incalzire sa ne comunice acest lucru telefonic sau pe email, in asa fel incat sa se ia masurile necesare cat de repede se poate. Este obligatoriu ca pe acest intreg „lant” (ce porneste de la operatorul de termoficare, trece pe la firmele de repartitoare si asociatiile de proprietari si ajunge la proprietarul de apartament) toate partile implicate sa respecte legislatia si reglementarile in vigoare in ceea ce priveste repartizarea costurilor cu incalzirea in interiorul blocurilor”, a precizat Icatoiu.

Contestarea listei de platase face in termen de 10 zile de la afisarea acesteia la avizier. Petentul trebuie sa fie proprietar in cadrul asociatiei in cauza; in cazul in care nu este proprietar, acesta ar trebui sa aiba imputernicire din partea proprietarului de a-l reprezenta. Contestatia se face in scris si se inregistreaza in Registrul de intrari - iesiri al asociatiei. Aceasta se face catre presedintele asociatiei de proprietari care este si reprezentantul asociatiei. Raspunsul la contestatiile depuse in termen se fac in maxim 7 zile, prin grija presedintelui asociatiei. Depasirea termenului legal de raspuns constituie abatere de la prevederile Legii 230 din 2007, in acest caz, petentul poate notifica Serviciul Asociatii de Proprietari pentru a lua masurile prevazute prin lege. Atunci cind petentul a primit in termenul legal raspunsul de la reprezentantii asociatiei, dar nu i-au fost clarificate toate aspectele solicitate sau nu este multumit de raspuns, poate solicita Serviciului Asociatii de Proprietari sa verifice daca raspunsul primit de petent este in conformitate cu datele din cadrul asociatiei.

Foto: dcnews.ro

     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii