Vineri, 29 aprilie, a avut loc sedinta ordinara la Consiliul Judetean in cadrul careia consilierii ieseni alaturi de presedintele CJ, Constantin Simirad, au dezbatut 32 de proiecte de modernizare a Iasului.
Cum era de asteptat, cel mai controversat proiect a fost cel legat de modernizarea aeroportului care a fost amanata pentru sedinta urmatoare din cauza neintelegerilor iscate intre consilieri.
Cele doua proiecte initiate de seful Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, prevad aprobarea Studiului de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Extindere platforma de operare existenta cu 3 locuri de parcare pentru avioane – Aeroportul Iasi” si aprobarea Studiului de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Marirea capacitatii de procesare a pasagerilor – Aeroportul Iasi”.
Amanarea celor doua proiecte a amplificat nemultumirea lui Corjautanu care a parasit in scurt timp sedinta.
“In dialogul dintre mine si consilieri am incercat sa le explic la cele doua studii de fezebilitate, valorile exacte insa unii dintre ei nu citesc unde trebuie. Li s-a parut ca pe metru patrat e o valoare mult prea mare. Cele doua proiecte vizeaza extinderea platformei de parcare a avioanelor si un modul pentru imbarcari. Proiectele sunt foarte importante pentru ca la nivelul fluxului de pasageri, actuala aerogara nu mai face fata. Am avut un audit cu foarte multe constatari negative noi trebuie ca in cel mai scurt timp sa le remeidiem”, a precizat Gheorghe Corjautanu.
Cu toate acestea seful Aeroportului Intenatioanal din Iasi spera ca nu va fi nevoie de o noua sedinta pentru aprobarea celor doua proiecte si ca va reusi sa-i convinga pe consileri sa voteze.
In ceea ce priveste modermizarea aeroportului, presedintele CJ, Constantin Simirad, a amintit care sunt pasii care trebuie urmati pentru realizarea celor doua proiecte propuse de Corjautanu.
“Am observat ca drumul de acces la aeroport este pe terenul altora. Ar trebui sa o luam din nou cu obtinerea terenului pentru drumul de acces. Eu am propus ca drumul de acces sa se faca la granita aeroportului ca sa fie pe terenul nostru. In ceea ce priveste scoaterea la licitatie a lucrarii am facut o tatonare sa vedem daca se prezinta cineva pentru concesionare. Consiliul judetean nu are nici un euro imprumutat. Deci cu ce avem noi acum rezervat pentru aeroport si cu diferenta imprumutata reusim sa facem ceva bun. Cred ca ne permitem sa facem si noi un imprumut de 100-120 de milioane de euro.Trebuie sa mutam o unitate militara. In acest sens am scos la licitatie studiul de fezabilitate. Pana la sfarsitul anului vom muta aceasta unitate militara . Vom face un drum de acces de 2,5 Km. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avem castigatorul licitatiei. Este extrem de riscant ca pe pista actuala sa vina mistreti si iepuri pentru ca aeroportul nu are un gard de securitate. Eu sper sa primim din partea Guvernului o suma pentru aeroport. Era vorba de 10 milioane de euro pe care sa-i investim. Comform proiectului mai putem face 1 Km de gard”, a anuntat Constantin Simirad.
Tag-uri:
Vineri, 29 aprilie, a avut loc sedinta ordinara la Consiliul Judetean in cadrul careia consilierii ieseni alaturi de presedintele CJ, Constantin Simirad, au dezbatut 32 de proiecte de modernizare a Iasului.
Cum era de asteptat, cel mai controversat proiect a fost cel legat de modernizarea aeroportului care a fost amanata pentru sedinta urmatoare din cauza neintelegerilor iscate intre consilieri.
Cele doua proiecte initiate de seful Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, prevad aprobarea Studiului de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Extindere platforma de operare existenta cu 3 locuri de parcare pentru avioane – Aeroportul Iasi” si aprobarea Studiului de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Marirea capacitatii de procesare a pasagerilor – Aeroportul Iasi”.
,
Amanarea celor doua proiecte a amplificat nemultumirea lui Corjautanu care a parasit in scurt timp sedinta.
“In dialogul dintre mine si consilieri am incercat sa le explic la cele doua studii de fezebilitate, valorile exacte insa unii dintre ei nu citesc unde trebuie. Li s-a parut ca pe metru patrat e o valoare mult prea mare. Cele doua proiecte vizeaza extinderea platformei de parcare a avioanelor si un modul pentru imbarcari. Proiectele sunt foarte importante pentru ca la nivelul fluxului de pasageri, actuala aerogara nu mai face fata. Am avut un audit cu foarte multe constatari negative noi trebuie ca in cel mai scurt timp sa le remeidiem”, a precizat Gheorghe Corjautanu.
Cu toate acestea seful Aeroportului Intenatioanal din Iasi spera ca nu va fi nevoie de o noua sedinta pentru aprobarea celor doua proiecte si ca va reusi sa-i convinga pe consileri sa voteze.
" title="Stiri despre Amanarea celor doua proiecte a amplificat nemultumirea lui Corjautanu care a parasit in scurt timp sedinta.
“In dialogul dintre mine si consilieri am incercat sa le explic la cele doua studii de fezebilitate, valorile exacte insa unii dintre ei nu citesc unde trebuie. Li s-a parut ca pe metru patrat e o valoare mult prea mare. Cele doua proiecte vizeaza extinderea platformei de parcare a avioanelor si un modul pentru imbarcari. Proiectele sunt foarte importante pentru ca la nivelul fluxului de pasageri, actuala aerogara nu mai face fata. Am avut un audit cu foarte multe constatari negative noi trebuie ca in cel mai scurt timp sa le remeidiem”, a precizat Gheorghe Corjautanu.
Cu toate acestea seful Aeroportului Intenatioanal din Iasi spera ca nu va fi nevoie de o noua sedinta pentru aprobarea celor doua proiecte si ca va reusi sa-i convinga pe consileri sa voteze.
">Amanarea celor doua proiecte a amplificat nemultumirea lui Corjautanu care a parasit in scurt timp sedinta.
“In dialogul dintre mine si consilieri am incercat sa le explic la cele doua studii de fezebilitate, valorile exacte insa unii dintre ei nu citesc unde trebuie. Li s-a parut ca pe metru patrat e o valoare mult prea mare. Cele doua proiecte vizeaza extinderea platformei de parcare a avioanelor si un modul pentru imbarcari. Proiectele sunt foarte importante pentru ca la nivelul fluxului de pasageri, actuala aerogara nu mai face fata. Am avut un audit cu foarte multe constatari negative noi trebuie ca in cel mai scurt timp sa le remeidiem”, a precizat Gheorghe Corjautanu.
Cu toate acestea seful Aeroportului Intenatioanal din Iasi spera ca nu va fi nevoie de o noua sedinta pentru aprobarea celor doua proiecte si ca va reusi sa-i convinga pe consileri sa voteze.
, In ceea ce priveste modermizarea aeroportului, presedintele CJ, Constantin Simirad, a amintit care sunt pasii care trebuie urmati pentru realizarea celor doua proiecte propuse de Corjautanu.
“Am observat ca drumul de acces la aeroport este pe terenul altora. Ar trebui sa o luam din nou cu obtinerea terenului pentru drumul de acces. Eu am propus ca drumul de acces sa se faca la granita aeroportului ca sa fie pe terenul nostru. In ceea ce priveste scoaterea la licitatie a lucrarii am facut o tatonare sa vedem daca se prezinta cineva pentru concesionare. Consiliul judetean nu are nici un euro imprumutat. Deci cu ce avem noi acum rezervat pentru aeroport si cu diferenta imprumutata reusim sa facem ceva bun. Cred ca ne permitem sa facem si noi un imprumut de 100-120 de milioane de euro.Trebuie sa mutam o unitate militara. In acest sens am scos la licitatie studiul de fezabilitate. Pana la sfarsitul anului vom muta aceasta unitate militara . Vom face un drum de acces de 2,5 Km. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avem castigatorul licitatiei. Este extrem de riscant ca pe pista actuala sa vina mistreti si iepuri pentru ca aeroportul nu are un gard de securitate. Eu sper sa primim din partea Guvernului o suma pentru aeroport. Era vorba de 10 milioane de euro pe care sa-i investim. Comform proiectului mai putem face 1 Km de gard”, a anuntat Constantin Simirad.
" title="Stiri despre
In ceea ce priveste modermizarea aeroportului, presedintele CJ, Constantin Simirad, a amintit care sunt pasii care trebuie urmati pentru realizarea celor doua proiecte propuse de Corjautanu.
“Am observat ca drumul de acces la aeroport este pe terenul altora. Ar trebui sa o luam din nou cu obtinerea terenului pentru drumul de acces. Eu am propus ca drumul de acces sa se faca la granita aeroportului ca sa fie pe terenul nostru. In ceea ce priveste scoaterea la licitatie a lucrarii am facut o tatonare sa vedem daca se prezinta cineva pentru concesionare. Consiliul judetean nu are nici un euro imprumutat. Deci cu ce avem noi acum rezervat pentru aeroport si cu diferenta imprumutata reusim sa facem ceva bun. Cred ca ne permitem sa facem si noi un imprumut de 100-120 de milioane de euro.Trebuie sa mutam o unitate militara. In acest sens am scos la licitatie studiul de fezabilitate. Pana la sfarsitul anului vom muta aceasta unitate militara . Vom face un drum de acces de 2,5 Km. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avem castigatorul licitatiei. Este extrem de riscant ca pe pista actuala sa vina mistreti si iepuri pentru ca aeroportul nu are un gard de securitate. Eu sper sa primim din partea Guvernului o suma pentru aeroport. Era vorba de 10 milioane de euro pe care sa-i investim. Comform proiectului mai putem face 1 Km de gard”, a anuntat Constantin Simirad.
">
In ceea ce priveste modermizarea aeroportului, presedintele CJ, Constantin Simirad, a amintit care sunt pasii care trebuie urmati pentru realizarea celor doua proiecte propuse de Corjautanu.
“Am observat ca drumul de acces la aeroport este pe terenul altora. Ar trebui sa o luam din nou cu obtinerea terenului pentru drumul de acces. Eu am propus ca drumul de acces sa se faca la granita aeroportului ca sa fie pe terenul nostru. In ceea ce priveste scoaterea la licitatie a lucrarii am facut o tatonare sa vedem daca se prezinta cineva pentru concesionare. Consiliul judetean nu are nici un euro imprumutat. Deci cu ce avem noi acum rezervat pentru aeroport si cu diferenta imprumutata reusim sa facem ceva bun. Cred ca ne permitem sa facem si noi un imprumut de 100-120 de milioane de euro.Trebuie sa mutam o unitate militara. In acest sens am scos la licitatie studiul de fezabilitate. Pana la sfarsitul anului vom muta aceasta unitate militara . Vom face un drum de acces de 2,5 Km. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avem castigatorul licitatiei. Este extrem de riscant ca pe pista actuala sa vina mistreti si iepuri pentru ca aeroportul nu are un gard de securitate. Eu sper sa primim din partea Guvernului o suma pentru aeroport. Era vorba de 10 milioane de euro pe care sa-i investim. Comform proiectului mai putem face 1 Km de gard”, a anuntat Constantin Simirad.