ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

EDUCATIE
13-07-2011, ora 14:30

Profesorii ieseni au sustinut astazi proba scrisa a examenului de titularizare

Articol de Alexandra Stefanescu

Astazi, profesorii ieseni au sustinut proba scrisa la examenul de titularizare. MECTS a elaborat trei variante de subiecte, din care s-a ales prin tragere la sorti numarul variantei pentru proba scrisa si al variantei de rezerva. Securizarea lucrarilor, in vederea evaluarii acestora, s-a facut prin cod de bare asociat fiecarui candidat.

La Iasi un singur candidat a fost fost eliminat din cauza ca a incercat sa copie.

In intervalul 14 si 16 iulie vor putea fi depuse contestatiile ce urmeaza sa fie tramsmise comisiei. Pe 17 iulie se vor rezolva contestatiile, iar pe 18 iulie are loc afisarea rezultatelor finale.

Subiect titularizare

Subiectul I

LIMBA ROMANA - 15 puncte

Se da textul:

"Indata dupa plecarea Greuceanului, Faurul-Pamantului se apuca si facu chuipul Greuceanului numai si numai din fier, apoi porunci sa arda cusnita ziua si noaptea si sa arda chipul acesta fara curmare in foc."

(***Greuceanu)

Scrieti pe foaia de concurs raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:

1. Scrieti cate un sinonim potrivit pentru: indata (adv.),porunci (vb.)

2. Mentionati valoarea morfologica a urmatoarelor cuvinte:

lui (lui Greuceanu), din (din fier) si apoi (apoi porunci).

3. Alcatuiti o propozitie in care substantivul "chipul" sa fie la numarul plural, articulat cu articol hotarat.

4. Construiti cate un enunt in care verbul "a face" sa fie la acelasi mod ca in fragmentul dat, dar la alte doua timpuri verbale diferite.

5. Explicati rolul primei virgule din textul dat.

6. Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in textul dat.

LITERATURA ROMANA - 15 puncte

Scrieti un eseu de 2-3 pagini, in care sa argumentati apartenenta unui text poetic eminescian la directia romantica/curentul literar romantism.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- indicarea a doua trasaturi specifice romantismului existente in poezia aleasa.

- exprimarea unui punct de vedere argumentat privind apartenenta operei literare selectate la curentul literar numit romantism;

- exemplificarea celor doua trasaturi numite, prin raportare la textul poetic eminescian selectat;

- precizarea a doua elemente de structura si de compozitie ale textului ales;

- evidentierea semnificatiilor textului poetic selectat, prin raportare la rolul figurilor de stil in comunicarea ideilor poetice, la imaginile artistice, la elementele de versificatie, existente in poezia aleasa.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

Realizati un eseu argumentativ de maximum doua pagini in care sa prezentati importanta invatarii in cadru formal, nonformal si informal, in invatamantul prescolar.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- prezentarea actiunii de invatare in cadru formal, nonformal si informal;

- evidentierea modului de extinderea actiunii de invatare dincolo de cadrul formal;

- exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind importanta actiunii de invatare in invatamantul prescolar.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

1. Precizati importanta jocului in educatia timpurie, avand in vedere urmatoarele repere:

- evidentierea legaturii dintre nivelul de varsta si tipul de joc;

- ilustrarea relatiei dintre tipurile de invatare;

- precizarea legaturii dintre domeniile de dezvoltare si tipurile de joc adecvate acestora.

2. a) Enumerati 3 metode de invatamant interactive.

b) Descrieti una dintre metodele enumerate anterior, la alegere, tinand cont de urmatoarele repere:

- definirea metodei alese;

- precizarea a 3 dintre caracteristicile specifice metodei numite anterior;

- mentionarea a 3 dintre avantajele folosirii metodei interactive alese;

- identificarea a 3 dintre limitele asociate acesteia.

Citeste si: http://cronicadeiasi.ro/stiri/locale/Doar-165-de-posturi-titularizabile-in-invatamant-la-Iasi/5949

Foto: mediafax.ro

     
Tag-uri:

Astazi, profesorii ieseni au sustinut proba scrisa la examenul de titularizare. MECTS a elaborat trei variante de subiecte, din care s-a ales prin tragere la sorti numarul variantei pentru proba scrisa si al variantei de rezerva. Securizarea lucrarilor, in vederea evaluarii acestora, s-a facut prin cod de bare asociat fiecarui candidat.

,

La Iasi un singur candidat a fost fost eliminat din cauza ca a incercat sa copie.

In intervalul 14 si 16 iulie vor putea fi depuse contestatiile ce urmeaza sa fie tramsmise comisiei. Pe 17 iulie se vor rezolva contestatiile, iar pe 18 iulie are loc afisarea rezultatelor finale.

Subiect titularizare

Subiectul I

LIMBA ROMANA - 15 puncte

Se da textul:

"Indata dupa plecarea Greuceanului, Faurul-Pamantului se apuca si facu chuipul Greuceanului numai si numai din fier, apoi porunci sa arda cusnita ziua si noaptea si sa arda chipul acesta fara curmare in foc."

(***Greuceanu)

Scrieti pe foaia de concurs raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:

1. Scrieti cate un sinonim potrivit pentru: indata (adv.),porunci (vb.)

2. Mentionati valoarea morfologica a urmatoarelor cuvinte:

lui (lui Greuceanu), din (din fier) si apoi (apoi porunci).

3. Alcatuiti o propozitie in care substantivul "chipul" sa fie la numarul plural, articulat cu articol hotarat.

4. Construiti cate un enunt in care verbul "a face" sa fie la acelasi mod ca in fragmentul dat, dar la alte doua timpuri verbale diferite.

5. Explicati rolul primei virgule din textul dat.

6. Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in textul dat.

LITERATURA ROMANA - 15 puncte

Scrieti un eseu de 2-3 pagini, in care sa argumentati apartenenta unui text poetic eminescian la directia romantica/curentul literar romantism.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- indicarea a doua trasaturi specifice romantismului existente in poezia aleasa.

- exprimarea unui punct de vedere argumentat privind apartenenta operei literare selectate la curentul literar numit romantism;

- exemplificarea celor doua trasaturi numite, prin raportare la textul poetic eminescian selectat;

- precizarea a doua elemente de structura si de compozitie ale textului ales;

- evidentierea semnificatiilor textului poetic selectat, prin raportare la rolul figurilor de stil in comunicarea ideilor poetice, la imaginile artistice, la elementele de versificatie, existente in poezia aleasa.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

Realizati un eseu argumentativ de maximum doua pagini in care sa prezentati importanta invatarii in cadru formal, nonformal si informal, in invatamantul prescolar.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- prezentarea actiunii de invatare in cadru formal, nonformal si informal;

- evidentierea modului de extinderea actiunii de invatare dincolo de cadrul formal;

- exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind importanta actiunii de invatare in invatamantul prescolar.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

1. Precizati importanta jocului in educatia timpurie, avand in vedere urmatoarele repere:

- evidentierea legaturii dintre nivelul de varsta si tipul de joc;

- ilustrarea relatiei dintre tipurile de invatare;

- precizarea legaturii dintre domeniile de dezvoltare si tipurile de joc adecvate acestora.

2. a) Enumerati 3 metode de invatamant interactive.

b) Descrieti una dintre metodele enumerate anterior, la alegere, tinand cont de urmatoarele repere:

- definirea metodei alese;

- precizarea a 3 dintre caracteristicile specifice metodei numite anterior;

- mentionarea a 3 dintre avantajele folosirii metodei interactive alese;

- identificarea a 3 dintre limitele asociate acesteia.

Citeste si: http://cronicadeiasi.ro/stiri/locale/Doar-165-de-posturi-titularizabile-in-invatamant-la-Iasi/5949

Foto: mediafax.ro

" title="Stiri despre

La Iasi un singur candidat a fost fost eliminat din cauza ca a incercat sa copie.

In intervalul 14 si 16 iulie vor putea fi depuse contestatiile ce urmeaza sa fie tramsmise comisiei. Pe 17 iulie se vor rezolva contestatiile, iar pe 18 iulie are loc afisarea rezultatelor finale.

Subiect titularizare

Subiectul I

LIMBA ROMANA - 15 puncte

Se da textul:

"Indata dupa plecarea Greuceanului, Faurul-Pamantului se apuca si facu chuipul Greuceanului numai si numai din fier, apoi porunci sa arda cusnita ziua si noaptea si sa arda chipul acesta fara curmare in foc."

(***Greuceanu)

Scrieti pe foaia de concurs raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:

1. Scrieti cate un sinonim potrivit pentru: indata (adv.),porunci (vb.)

2. Mentionati valoarea morfologica a urmatoarelor cuvinte:

lui (lui Greuceanu), din (din fier) si apoi (apoi porunci).

3. Alcatuiti o propozitie in care substantivul "chipul" sa fie la numarul plural, articulat cu articol hotarat.

4. Construiti cate un enunt in care verbul "a face" sa fie la acelasi mod ca in fragmentul dat, dar la alte doua timpuri verbale diferite.

5. Explicati rolul primei virgule din textul dat.

6. Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in textul dat.

LITERATURA ROMANA - 15 puncte

Scrieti un eseu de 2-3 pagini, in care sa argumentati apartenenta unui text poetic eminescian la directia romantica/curentul literar romantism.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- indicarea a doua trasaturi specifice romantismului existente in poezia aleasa.

- exprimarea unui punct de vedere argumentat privind apartenenta operei literare selectate la curentul literar numit romantism;

- exemplificarea celor doua trasaturi numite, prin raportare la textul poetic eminescian selectat;

- precizarea a doua elemente de structura si de compozitie ale textului ales;

- evidentierea semnificatiilor textului poetic selectat, prin raportare la rolul figurilor de stil in comunicarea ideilor poetice, la imaginile artistice, la elementele de versificatie, existente in poezia aleasa.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

Realizati un eseu argumentativ de maximum doua pagini in care sa prezentati importanta invatarii in cadru formal, nonformal si informal, in invatamantul prescolar.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- prezentarea actiunii de invatare in cadru formal, nonformal si informal;

- evidentierea modului de extinderea actiunii de invatare dincolo de cadrul formal;

- exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind importanta actiunii de invatare in invatamantul prescolar.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

1. Precizati importanta jocului in educatia timpurie, avand in vedere urmatoarele repere:

- evidentierea legaturii dintre nivelul de varsta si tipul de joc;

- ilustrarea relatiei dintre tipurile de invatare;

- precizarea legaturii dintre domeniile de dezvoltare si tipurile de joc adecvate acestora.

2. a) Enumerati 3 metode de invatamant interactive.

b) Descrieti una dintre metodele enumerate anterior, la alegere, tinand cont de urmatoarele repere:

- definirea metodei alese;

- precizarea a 3 dintre caracteristicile specifice metodei numite anterior;

- mentionarea a 3 dintre avantajele folosirii metodei interactive alese;

- identificarea a 3 dintre limitele asociate acesteia.

Citeste si: http://cronicadeiasi.ro/stiri/locale/Doar-165-de-posturi-titularizabile-in-invatamant-la-Iasi/5949

Foto: mediafax.ro

">

La Iasi un singur candidat a fost fost eliminat din cauza ca a incercat sa copie.

In intervalul 14 si 16 iulie vor putea fi depuse contestatiile ce urmeaza sa fie tramsmise comisiei. Pe 17 iulie se vor rezolva contestatiile, iar pe 18 iulie are loc afisarea rezultatelor finale.

Subiect titularizare

Subiectul I

LIMBA ROMANA - 15 puncte

Se da textul:

"Indata dupa plecarea Greuceanului, Faurul-Pamantului se apuca si facu chuipul Greuceanului numai si numai din fier, apoi porunci sa arda cusnita ziua si noaptea si sa arda chipul acesta fara curmare in foc."

(***Greuceanu)

Scrieti pe foaia de concurs raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:

1. Scrieti cate un sinonim potrivit pentru: indata (adv.),porunci (vb.)

2. Mentionati valoarea morfologica a urmatoarelor cuvinte:

lui (lui Greuceanu), din (din fier) si apoi (apoi porunci).

3. Alcatuiti o propozitie in care substantivul "chipul" sa fie la numarul plural, articulat cu articol hotarat.

4. Construiti cate un enunt in care verbul "a face" sa fie la acelasi mod ca in fragmentul dat, dar la alte doua timpuri verbale diferite.

5. Explicati rolul primei virgule din textul dat.

6. Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in textul dat.

LITERATURA ROMANA - 15 puncte

Scrieti un eseu de 2-3 pagini, in care sa argumentati apartenenta unui text poetic eminescian la directia romantica/curentul literar romantism.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- indicarea a doua trasaturi specifice romantismului existente in poezia aleasa.

- exprimarea unui punct de vedere argumentat privind apartenenta operei literare selectate la curentul literar numit romantism;

- exemplificarea celor doua trasaturi numite, prin raportare la textul poetic eminescian selectat;

- precizarea a doua elemente de structura si de compozitie ale textului ales;

- evidentierea semnificatiilor textului poetic selectat, prin raportare la rolul figurilor de stil in comunicarea ideilor poetice, la imaginile artistice, la elementele de versificatie, existente in poezia aleasa.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

Realizati un eseu argumentativ de maximum doua pagini in care sa prezentati importanta invatarii in cadru formal, nonformal si informal, in invatamantul prescolar.

In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:

- prezentarea actiunii de invatare in cadru formal, nonformal si informal;

- evidentierea modului de extinderea actiunii de invatare dincolo de cadrul formal;

- exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind importanta actiunii de invatare in invatamantul prescolar.

SUBIECTUL al II-lea - 30 puncte

1. Precizati importanta jocului in educatia timpurie, avand in vedere urmatoarele repere:

- evidentierea legaturii dintre nivelul de varsta si tipul de joc;

- ilustrarea relatiei dintre tipurile de invatare;

- precizarea legaturii dintre domeniile de dezvoltare si tipurile de joc adecvate acestora.

2. a) Enumerati 3 metode de invatamant interactive.

b) Descrieti una dintre metodele enumerate anterior, la alegere, tinand cont de urmatoarele repere:

- definirea metodei alese;

- precizarea a 3 dintre caracteristicile specifice metodei numite anterior;

- mentionarea a 3 dintre avantajele folosirii metodei interactive alese;

- identificarea a 3 dintre limitele asociate acesteia.

Citeste si: http://cronicadeiasi.ro/stiri/locale/Doar-165-de-posturi-titularizabile-in-invatamant-la-Iasi/5949

Foto: mediafax.ro

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii