Este o realitate faptul ca in Romania exista foarte multi alesi locali, primari sau consilieri ramasi in functie, desi exista hotarari judecatoresti definitive si irevocabile care atesta vinovatia penala a acestora. Din punct de vedere legal, in aceste situatii faptele sunt deja demonstrate, chiar daca persoanele respective nu executa pedepse privative de libertate, ci sunt doar amendate penal sau beneficiaza de sentinte cu suspendarea executarii pedepsei sau intra in zona de prescriere a unor pedepse, este de parere deputatul PDL.
Nicusor Paduraru va depune la inceputul noii sesiuni parlamentare doua propuneri legislative de amendare a Legii 215/2001 privind administratia publica locala, precum si a Legii 393/2004 privind statutul alesilor locali. In cazul Legii 215/2001 initiativa legislativa va consta in modificarea formelor actuale ale art. 72 (2) ”Mandatul( n.r. primarului – text lege) inceteaza de drept in unul dintre urmatoarele cazuri: ...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privata de libertate”, precum si a art. 60 (1)”Mandatul de consilier inceteaza de drept in urmatoarele cazuri:...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privativa de libertate”. Ambele articole fac referire de fapt doar la pedepsele privative de libertate. Fiind interpretate strict in acest sens, ne aflam in fata multor primari sau consilieri locali ramasi in functie desi au un trecut penal demonstrat. In mod similar si in Legea 393/2004, initiativa legislativa va solicita modificarea art. 9 corespunzator consilierilor locali si art.15 corespunzator primarilor.
”Odata ce justitia a demonstrat si hotarat ca un om a gresit, iar greseala lui intra in categoria actelor si faptelor penale, el nu mai are ce cauta in administratia publica, nici ca ales si nici ca functionar public. Consider ca in societatea romaneasca sunt prea multe asemenea cazuri fara masuri de corectie. Legiuitorul a demonstrat in ultimii 20 de ani ca prefera mai degraba tolerarea unor aspecte penale si nu sanctionarea clara in baza unor principii ferme. Datorita legii in forma actuala avem primari si consilieri locali in deplina exercitare a mandatului, desi au primit amenzi penale, pedepse cu suspendarea executarii sau beneficiaza de prescrierea faptelor. Nu vad nici un motiv pentru partidele din opozitie sa nu accepte corectia acestei ”scapari” in legea care guverneaza administratia publica locala. Ar fi o metoda de simplificare si sprijinire a luptei impotriva coruptiei, subiect de altfel care ramane din pacate in permanenta actualitate”, a declarat deputatul Nicusor Paduraru.
Tag-uri:
Este o realitate faptul ca in Romania exista foarte multi alesi locali, primari sau consilieri ramasi in functie, desi exista hotarari judecatoresti definitive si irevocabile care atesta vinovatia penala a acestora. Din punct de vedere legal, in aceste situatii faptele sunt deja demonstrate, chiar daca persoanele respective nu executa pedepse privative de libertate, ci sunt doar amendate penal sau beneficiaza de sentinte cu suspendarea executarii pedepsei sau intra in zona de prescriere a unor pedepse, este de parere deputatul PDL.
,
Nicusor Paduraru va depune la inceputul noii sesiuni parlamentare doua propuneri legislative de amendare a Legii 215/2001 privind administratia publica locala, precum si a Legii 393/2004 privind statutul alesilor locali. In cazul Legii 215/2001 initiativa legislativa va consta in modificarea formelor actuale ale art. 72 (2) ”Mandatul( n.r. primarului – text lege) inceteaza de drept in unul dintre urmatoarele cazuri: ...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privata de libertate”, precum si a art. 60 (1)”Mandatul de consilier inceteaza de drept in urmatoarele cazuri:...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privativa de libertate”. Ambele articole fac referire de fapt doar la pedepsele privative de libertate. Fiind interpretate strict in acest sens, ne aflam in fata multor primari sau consilieri locali ramasi in functie desi au un trecut penal demonstrat. In mod similar si in Legea 393/2004, initiativa legislativa va solicita modificarea art. 9 corespunzator consilierilor locali si art.15 corespunzator primarilor.
”Odata ce justitia a demonstrat si hotarat ca un om a gresit, iar greseala lui intra in categoria actelor si faptelor penale, el nu mai are ce cauta in administratia publica, nici ca ales si nici ca functionar public. Consider ca in societatea romaneasca sunt prea multe asemenea cazuri fara masuri de corectie. Legiuitorul a demonstrat in ultimii 20 de ani ca prefera mai degraba tolerarea unor aspecte penale si nu sanctionarea clara in baza unor principii ferme. Datorita legii in forma actuala avem primari si consilieri locali in deplina exercitare a mandatului, desi au primit amenzi penale, pedepse cu suspendarea executarii sau beneficiaza de prescrierea faptelor. Nu vad nici un motiv pentru partidele din opozitie sa nu accepte corectia acestei ”scapari” in legea care guverneaza administratia publica locala. Ar fi o metoda de simplificare si sprijinire a luptei impotriva coruptiei, subiect de altfel care ramane din pacate in permanenta actualitate”, a declarat deputatul Nicusor Paduraru.
" title="Stiri despre
Nicusor Paduraru va depune la inceputul noii sesiuni parlamentare doua propuneri legislative de amendare a Legii 215/2001 privind administratia publica locala, precum si a Legii 393/2004 privind statutul alesilor locali. In cazul Legii 215/2001 initiativa legislativa va consta in modificarea formelor actuale ale art. 72 (2) ”Mandatul( n.r. primarului – text lege) inceteaza de drept in unul dintre urmatoarele cazuri: ...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privata de libertate”, precum si a art. 60 (1)”Mandatul de consilier inceteaza de drept in urmatoarele cazuri:...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privativa de libertate”. Ambele articole fac referire de fapt doar la pedepsele privative de libertate. Fiind interpretate strict in acest sens, ne aflam in fata multor primari sau consilieri locali ramasi in functie desi au un trecut penal demonstrat. In mod similar si in Legea 393/2004, initiativa legislativa va solicita modificarea art. 9 corespunzator consilierilor locali si art.15 corespunzator primarilor.
”Odata ce justitia a demonstrat si hotarat ca un om a gresit, iar greseala lui intra in categoria actelor si faptelor penale, el nu mai are ce cauta in administratia publica, nici ca ales si nici ca functionar public. Consider ca in societatea romaneasca sunt prea multe asemenea cazuri fara masuri de corectie. Legiuitorul a demonstrat in ultimii 20 de ani ca prefera mai degraba tolerarea unor aspecte penale si nu sanctionarea clara in baza unor principii ferme. Datorita legii in forma actuala avem primari si consilieri locali in deplina exercitare a mandatului, desi au primit amenzi penale, pedepse cu suspendarea executarii sau beneficiaza de prescrierea faptelor. Nu vad nici un motiv pentru partidele din opozitie sa nu accepte corectia acestei ”scapari” in legea care guverneaza administratia publica locala. Ar fi o metoda de simplificare si sprijinire a luptei impotriva coruptiei, subiect de altfel care ramane din pacate in permanenta actualitate”, a declarat deputatul Nicusor Paduraru.
">
Nicusor Paduraru va depune la inceputul noii sesiuni parlamentare doua propuneri legislative de amendare a Legii 215/2001 privind administratia publica locala, precum si a Legii 393/2004 privind statutul alesilor locali. In cazul Legii 215/2001 initiativa legislativa va consta in modificarea formelor actuale ale art. 72 (2) ”Mandatul( n.r. primarului – text lege) inceteaza de drept in unul dintre urmatoarele cazuri: ...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privata de libertate”, precum si a art. 60 (1)”Mandatul de consilier inceteaza de drept in urmatoarele cazuri:...f) a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva la o pedeapsa privativa de libertate”. Ambele articole fac referire de fapt doar la pedepsele privative de libertate. Fiind interpretate strict in acest sens, ne aflam in fata multor primari sau consilieri locali ramasi in functie desi au un trecut penal demonstrat. In mod similar si in Legea 393/2004, initiativa legislativa va solicita modificarea art. 9 corespunzator consilierilor locali si art.15 corespunzator primarilor.
”Odata ce justitia a demonstrat si hotarat ca un om a gresit, iar greseala lui intra in categoria actelor si faptelor penale, el nu mai are ce cauta in administratia publica, nici ca ales si nici ca functionar public. Consider ca in societatea romaneasca sunt prea multe asemenea cazuri fara masuri de corectie. Legiuitorul a demonstrat in ultimii 20 de ani ca prefera mai degraba tolerarea unor aspecte penale si nu sanctionarea clara in baza unor principii ferme. Datorita legii in forma actuala avem primari si consilieri locali in deplina exercitare a mandatului, desi au primit amenzi penale, pedepse cu suspendarea executarii sau beneficiaza de prescrierea faptelor. Nu vad nici un motiv pentru partidele din opozitie sa nu accepte corectia acestei ”scapari” in legea care guverneaza administratia publica locala. Ar fi o metoda de simplificare si sprijinire a luptei impotriva coruptiei, subiect de altfel care ramane din pacate in permanenta actualitate”, a declarat deputatul Nicusor Paduraru.