In intrevederea cu presa de la Palatul Roznovanu, primarul interimar Mihai Chirica a facut cunoscute mai multe solutii de imbunatatire a traficului rutier si pietonal.
“
Se va reinfiinta intersectia in zona Bulevardului Tutora cu Podu Ros. De asemenea,
vor fi amplasate bariere de delimitare a accesului in zona Universitatii Gheorghe Asachi. A primit avizul Politiei Rutiere. Tot campusul apartine Universitatii Tehnice. Erau unele puncte de trecere pentru studenti destul de periculoase. Comisia de circulatie a permis Universitatii sa amplaseze barierele, urmand ca gestiunea sa o faca incluzandu-i si pe studenti. Am discutat cu studentii si au solicitat ca pe acele culoare unde se poate parca sa aiba si ei acces daca au cursuri sau laboratoare in zona”, a declarat edilul Iasului.
O alta masura va consta in semaforizarea de tip lampa galbena a trecerii de pietoni de la intersectia strazii Libertatea cu strada Carpati. De asemenea, a fost solicitata trecerea in galben intermitent a semaforului de pe strada Strapungerii Silvestru, la intersectia cu Octav Bancila, motivata de faptul ca fluxul de pietoni este aproape inexistent la anumite repere orare.
Si zona de trafic Palas – Sf. Lazar va fi reglementata prin semaforizare. „Am dat in lucru incepand de astazi proiectarea unui sistem de semaforizare pentru a nu mai fi intrerupt nici virajul spre stanga cand vii din Podu Ros si nici iesirea dinspre Complexul Palas, cand faci viraj de dreapta”, a declarat primarul interimar Mihai Chirica.
Tot in sedinta Comisiei de circulatie a fost reglementat interzicerea virajului de stanga la iesirea din spatele blocului Cotnari, din cauza faptului ca este o zona cu un pericol evident. De asemenea, a fost stabilita modalitatea de acces spre cartierul care s-a creat in zona Cimitirului Evreiesc, prin supralargirea strazii, lucratorii Citadin actionand deja in zona. Va fi montat un semn de oprire interzisa pentru a nu se mai ingusta la o singura banda, si va fi instituita oprirea interzisa pe tot segmentul de strada Pacurari si Munca invalizilor pe sensul urcare, astfel incat raman in permanenta doua benzi libere pentru a putea utiliza semaforul de la intersectia cu strada Pacurari.
“Un lucru este cert: daca semafoarele nu fluidizeaza si nu asigura un grad de siguranta pentru soferi si pietoni sunt inutile. Daca orice solutie pe care noi am gandit-o pentru pietoni anterior implementarii proiectului de management a traficului este mai buna decat cea a proiectului, vom ramane pe solutia initiala. Dupa ce vor controlate toate sistemele puse in lucru, inclusiv cele de monitorizare a traficului, vom da drumul sistemului adaptiv”, a conchis primarul interimar Mihai Chirica.