Astfel, Codul fiscal, asa cum a fost modificat, stabileste ca pentru persoanele juridice care detin in proprietate cladiri ce nu au fost reevaluate, cota de impozit pe cladiri va fi cuprinsa intre:
-10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
-30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.
Inainte de intrarea in vigoare a acestei prevederi, cota de impozit era stabilita intre 5% si 10% pentru cladirile care nu erau reevaluate in ultimii 3 ani.
Aceste cote se aplica incepand cu 01 ianuarie 2012, la valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care se face reevaluarea. Asadar, reevaluarea activelor imobilizate este impusa pe de o parte de dublarea cotelor de impozit, iar pe de alta parte de reglementarile contabile privind prezentare activelor imobilizate in situatiile financiare la o valoare justa.
Pentru a nu plati un impozit pe cladiri majorat, mai aveti la dispozitie doar 2 luni pentru a solicita un raport de evaluare intocmit de profesionisti, cu ajutorul caruia sa va mentineti impozitele pe cladiri la nivel minim.
Reevaluarea imobilizarilor corporale la sfarsitul exercitiului financiar constituie tratamentul contabil alternativ prevazut de Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2 Aplicarea tratamentului alternativ de evaluare presupune ca, ulterior recunoasterii initiale a unei imobilizari corporale, aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, in locul costului de achizitie/costului de productie sau al oricarei alte valori atribuite.
Stabilirea valorii juste a imobilizarilor se realizeaza, conform reglementarilor contabile , pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international.
Reevaluarile trebuie efectuate cu o regularitate suficient de mare, astfel incat valoarea contabila a imobilizarilor corporale sa nu difere substantial de cea care ar fi determinata folosind valoarea justa de la data bilantului.
Frecventa reevaluarilor depinde, deci, de evolutia valorii juste a imobilizarilor. Astfel, in situatia in care valoarea justa se modifica semnificativ de la un exercitiu financiar la altul, sunt necesare reevaluari anuale, in caz contrar reevaluarile efectuate la un interval de 3-5 ani nu mai pot fi adecvate.
In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare. In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
In cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%.
In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului – persoana juridica.
In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii, in cazul carora cota impozitului pe cladiri este cea prevazuta la alin.
In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.
Impozitul pe cladiri se aplica pentru orice cladire detinuta de o persoana juridica aflata in functiune, in rezerva sau in conservare, chiar daca valoarea sa a fost recuperata integral pe calea amortizarii.
Tag-uri:
Codul fiscal a fost recent modificat prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 30/2011. Actul normativ aduce noutati de substanta in ceea ce priveste impozitele si taxele locale.
,
Astfel, Codul fiscal, asa cum a fost modificat, stabileste ca pentru persoanele juridice care detin in proprietate cladiri ce nu au fost reevaluate, cota de impozit pe cladiri va fi cuprinsa intre:
-10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
-30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.
Inainte de intrarea in vigoare a acestei prevederi, cota de impozit era stabilita intre 5% si 10% pentru cladirile care nu erau reevaluate in ultimii 3 ani.
Aceste cote se aplica incepand cu 01 ianuarie 2012, la valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care se face reevaluarea. Asadar, reevaluarea activelor imobilizate este impusa pe de o parte de dublarea cotelor de impozit, iar pe de alta parte de reglementarile contabile privind prezentare activelor imobilizate in situatiile financiare la o valoare justa.
Pentru a nu plati un impozit pe cladiri majorat, mai aveti la dispozitie doar 2 luni pentru a solicita un raport de evaluare intocmit de profesionisti, cu ajutorul caruia sa va mentineti impozitele pe cladiri la nivel minim.
Reevaluarea imobilizarilor corporale la sfarsitul exercitiului financiar constituie tratamentul contabil alternativ prevazut de Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2 Aplicarea tratamentului alternativ de evaluare presupune ca, ulterior recunoasterii initiale a unei imobilizari corporale, aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, in locul costului de achizitie/costului de productie sau al oricarei alte valori atribuite.
Stabilirea valorii juste a imobilizarilor se realizeaza, conform reglementarilor contabile , pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international.
Reevaluarile trebuie efectuate cu o regularitate suficient de mare, astfel incat valoarea contabila a imobilizarilor corporale sa nu difere substantial de cea care ar fi determinata folosind valoarea justa de la data bilantului.
Frecventa reevaluarilor depinde, deci, de evolutia valorii juste a imobilizarilor. Astfel, in situatia in care valoarea justa se modifica semnificativ de la un exercitiu financiar la altul, sunt necesare reevaluari anuale, in caz contrar reevaluarile efectuate la un interval de 3-5 ani nu mai pot fi adecvate.
In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare. In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
In cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%.
In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului – persoana juridica.
In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii, in cazul carora cota impozitului pe cladiri este cea prevazuta la alin.
In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:
a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.
Impozitul pe cladiri se aplica pentru orice cladire detinuta de o persoana juridica aflata in functiune, in rezerva sau in conservare, chiar daca valoarea sa a fost recuperata integral pe calea amortizarii.
Foto: ghidtransport.ro
" title="Stiri despre
Astfel, Codul fiscal, asa cum a fost modificat, stabileste ca pentru persoanele juridice care detin in proprietate cladiri ce nu au fost reevaluate, cota de impozit pe cladiri va fi cuprinsa intre:
-10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
-30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.
Inainte de intrarea in vigoare a acestei prevederi, cota de impozit era stabilita intre 5% si 10% pentru cladirile care nu erau reevaluate in ultimii 3 ani.
Aceste cote se aplica incepand cu 01 ianuarie 2012, la valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care se face reevaluarea. Asadar, reevaluarea activelor imobilizate este impusa pe de o parte de dublarea cotelor de impozit, iar pe de alta parte de reglementarile contabile privind prezentare activelor imobilizate in situatiile financiare la o valoare justa.
Pentru a nu plati un impozit pe cladiri majorat, mai aveti la dispozitie doar 2 luni pentru a solicita un raport de evaluare intocmit de profesionisti, cu ajutorul caruia sa va mentineti impozitele pe cladiri la nivel minim.
Reevaluarea imobilizarilor corporale la sfarsitul exercitiului financiar constituie tratamentul contabil alternativ prevazut de Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2 Aplicarea tratamentului alternativ de evaluare presupune ca, ulterior recunoasterii initiale a unei imobilizari corporale, aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, in locul costului de achizitie/costului de productie sau al oricarei alte valori atribuite.
Stabilirea valorii juste a imobilizarilor se realizeaza, conform reglementarilor contabile , pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international.
Reevaluarile trebuie efectuate cu o regularitate suficient de mare, astfel incat valoarea contabila a imobilizarilor corporale sa nu difere substantial de cea care ar fi determinata folosind valoarea justa de la data bilantului.
Frecventa reevaluarilor depinde, deci, de evolutia valorii juste a imobilizarilor. Astfel, in situatia in care valoarea justa se modifica semnificativ de la un exercitiu financiar la altul, sunt necesare reevaluari anuale, in caz contrar reevaluarile efectuate la un interval de 3-5 ani nu mai pot fi adecvate.
In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare. In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
In cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%.
In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului – persoana juridica.
In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii, in cazul carora cota impozitului pe cladiri este cea prevazuta la alin.
In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:
a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.
Impozitul pe cladiri se aplica pentru orice cladire detinuta de o persoana juridica aflata in functiune, in rezerva sau in conservare, chiar daca valoarea sa a fost recuperata integral pe calea amortizarii.
Foto: ghidtransport.ro
">
Astfel, Codul fiscal, asa cum a fost modificat, stabileste ca pentru persoanele juridice care detin in proprietate cladiri ce nu au fost reevaluate, cota de impozit pe cladiri va fi cuprinsa intre:
-10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
-30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.
Inainte de intrarea in vigoare a acestei prevederi, cota de impozit era stabilita intre 5% si 10% pentru cladirile care nu erau reevaluate in ultimii 3 ani.
Aceste cote se aplica incepand cu 01 ianuarie 2012, la valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care se face reevaluarea. Asadar, reevaluarea activelor imobilizate este impusa pe de o parte de dublarea cotelor de impozit, iar pe de alta parte de reglementarile contabile privind prezentare activelor imobilizate in situatiile financiare la o valoare justa.
Pentru a nu plati un impozit pe cladiri majorat, mai aveti la dispozitie doar 2 luni pentru a solicita un raport de evaluare intocmit de profesionisti, cu ajutorul caruia sa va mentineti impozitele pe cladiri la nivel minim.
Reevaluarea imobilizarilor corporale la sfarsitul exercitiului financiar constituie tratamentul contabil alternativ prevazut de Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2 Aplicarea tratamentului alternativ de evaluare presupune ca, ulterior recunoasterii initiale a unei imobilizari corporale, aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, in locul costului de achizitie/costului de productie sau al oricarei alte valori atribuite.
Stabilirea valorii juste a imobilizarilor se realizeaza, conform reglementarilor contabile , pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international.
Reevaluarile trebuie efectuate cu o regularitate suficient de mare, astfel incat valoarea contabila a imobilizarilor corporale sa nu difere substantial de cea care ar fi determinata folosind valoarea justa de la data bilantului.
Frecventa reevaluarilor depinde, deci, de evolutia valorii juste a imobilizarilor. Astfel, in situatia in care valoarea justa se modifica semnificativ de la un exercitiu financiar la altul, sunt necesare reevaluari anuale, in caz contrar reevaluarile efectuate la un interval de 3-5 ani nu mai pot fi adecvate.
In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare. In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
In cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%.
In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului – persoana juridica.
In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii, in cazul carora cota impozitului pe cladiri este cea prevazuta la alin.
In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:
a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.
Impozitul pe cladiri se aplica pentru orice cladire detinuta de o persoana juridica aflata in functiune, in rezerva sau in conservare, chiar daca valoarea sa a fost recuperata integral pe calea amortizarii.
Foto: ghidtransport.ro