ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
27-08-2011, ora 17:29

Atentie, femeie la volan! Ce spun cercetatorii

Articol de Cristian Amariei

Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei, potrivit totb.ro.

In general, factorii care duc la producerea unui acident sunt multipli, in analiza acestora plecandu-se in primul rand de la factorul principal, omul. El e cel care detine mecanismul de comanda (factorul uman este incriminat in producerea a circa 80 -90% din accidentele de circulatie), comportamentul la volan fiind conditionat de modul in care sunt imbinate componentele psihologice ce participa in activitatea de conducere (atat atitudinale, cat si aptitudinale). De altfel, literatura de specialitate mentioneaza faptul ca intr-un minut, un conducator auto ia aproximativ 80 de decizii si executa 60 de actiuni.

Rolul de factori secundari il joaca mijlocul de transport (starea tehnica), conditiile meteo, drumul si contextul social general in care se produce sofatul. Acestia reprezinta doar 10 - 20 % din cauzele accidentelor rutiere.

Rezultatul unui studiu recent pune gaz pe focul unei controverse veche de cand... femeile au primit dreptul de sofa. Sunt sau nu femeile mai netalentate intr-ale condusului? Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei. Studiile au avut in vedere cateva posibile scenarii dupa: tipul de colizune (frontala sau laterala), viteza si unghiul de impact. S-au mai luat in calcul si variabile precum numarul de kilometri condusi de barbati si de femei (60% din total sunt ai barbatilor si restul de 40% ai femeilor), conditiile de drum si abilitatile de sofat (care s-au presupus a fi egal dezvoltate la femei si barbati). Si... surpriza! Cercetatorii implicati in acest studiu, Michael Sivak si Brandon Schoettle, au observat ca in 5-6 scenarii este mult mai probabil sa fie implicate doua femei.

Cercetatorii au mers mai departe cu studiul si au observat ca, legat de posibilitatea producerii unui accident, exista "3 factori dominanti: propriile abilitati de sofat si abilitatile de sofat ale celuilalt conducator, probabilitatea de a fi in locul nepotrivit la timpul nepotrivit". Adica astre aliniate nefavorabil, dupa cum spuneam mai sus.

O alta concluzie a studiului, tot in defavoarea femeilor, este ca acestea sunt cel mai adesea implicate in accidente in intersectii, iar ciocnirea masinilor este... perpendiculara. Mai exact, coliziunea este pe partea soferitei cand vrea sa vireze stanga sau sunt lovite in partea pasagerului din fata cand vireaza dreapta.

Studiul de la Universitatea din Michigan a mai generat si cateva teorii (care mentioneaza si alti factori ce pot duce la incidente in trafic) care sa explice incidenta mai mare a accidentelor 100 % la feminin. Una din ele se bazeaza pe faptul ca, de cele mai multe ori, femeile sunt cele care au copii mici in masina, iar acestia sunt un factor important de distragere a atentiei. Alta teorie spune ca femeile sunt in general mai scunde decat barbatii si astfel le este mai greu sa vada dincolo de parbriz. Dar, avand in vedere ca multe scaune sunt reglabile pe inaltime, cat de plauzibila si reala sa fie aceasta explicatie?

Alti factori tin de de interactiunile sociale complexe din trafic, dar si de psihomotricitate, dupa cum explica Daniela Ghitulescu (psiholog). "Dupa cum bine stim, exista psihologia conducatorului de autovehicule, o ramura a psihologiei aplicate. Metodele de evaluare sunt foarte importante si se bazeaza pe studii si cercetari reluate si readaptate in functie de evolutia si modernizarea continua a masinilor, a conditiilor de trafic si a procesului general de transformare a societatii. Cele mai recente studii pun in evidenta faptul ca femeile au un timp mai greu de reactie si de aproximare a timpului decat barbatii, precum si faptul ca acestea au dificultati mai mari in perceperea imaginii 3D (la nivel de reprezentare in creier) in fenomenul de rotire a obiectelor. Practica a sugerat ca succesul in realizarea deprinderilor pentru condus, nu depinde univoc de totalitatea insusirilor psihice, ci se datoreaza prezentei unei anumite combinatii de insusiri, astfel ca trasaturile psihomotrice sunt esentiale in combinatie cu factorii de personalitate si cu contextul social."

Au existat si alte teorii in timp, mult mai... misogine decat asta: marimea creierului (evident, mai mica decat a barbatilor) este una din explicatiile pentru care femeile sunt mai neindemanatice la volan. Asta fara a se lua in considerare notiuni elementare de anatomie, cum ar fi proportiile corpului.

Totusi, companiile de asigurari prefera femeile, pentru ca ele reprezinta un risc mai mic in cazul accidentelor cu pagube mari. In plus, au existat si alte explicatii in timp, care sustineau incidenta de accidente rutiere la soferii barbati este mai mare datorita numarului mai mare de kilometri pe care ii parcurg si pentru ca sunt mai grabiti, neatenti si isi asuma riscuri mult mai usor (nevoia de adrenalina, probabil). (totb.ro)

     
Tag-uri:

Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei, potrivit totb.ro.

,

In general, factorii care duc la producerea unui acident sunt multipli, in analiza acestora plecandu-se in primul rand de la factorul principal, omul. El e cel care detine mecanismul de comanda (factorul uman este incriminat in producerea a circa 80 -90% din accidentele de circulatie), comportamentul la volan fiind conditionat de modul in care sunt imbinate componentele psihologice ce participa in activitatea de conducere (atat atitudinale, cat si aptitudinale). De altfel, literatura de specialitate mentioneaza faptul ca intr-un minut, un conducator auto ia aproximativ 80 de decizii si executa 60 de actiuni.

Rolul de factori secundari il joaca mijlocul de transport (starea tehnica), conditiile meteo, drumul si contextul social general in care se produce sofatul. Acestia reprezinta doar 10 - 20 % din cauzele accidentelor rutiere.

Rezultatul unui studiu recent pune gaz pe focul unei controverse veche de cand... femeile au primit dreptul de sofa. Sunt sau nu femeile mai netalentate intr-ale condusului? Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei. Studiile au avut in vedere cateva  posibile scenarii dupa: tipul de colizune (frontala sau laterala), viteza si unghiul de impact. S-au mai luat in calcul si variabile precum numarul de kilometri condusi de barbati si de femei (60% din total sunt ai barbatilor si restul de 40% ai femeilor), conditiile de drum si abilitatile de sofat (care s-au presupus a fi egal dezvoltate la femei si barbati). Si... surpriza! Cercetatorii implicati in acest studiu, Michael Sivak si Brandon Schoettle, au observat ca in 5-6 scenarii este mult mai probabil sa fie implicate doua femei.

Cercetatorii au mers mai departe cu studiul si au observat ca, legat de posibilitatea producerii unui accident, exista "3 factori dominanti: propriile abilitati de sofat si abilitatile de sofat ale celuilalt conducator, probabilitatea de a fi in locul nepotrivit la timpul nepotrivit".  Adica astre aliniate nefavorabil, dupa cum spuneam mai sus.

O alta concluzie a studiului, tot in defavoarea femeilor, este ca acestea sunt cel mai adesea implicate in accidente in intersectii, iar ciocnirea masinilor este... perpendiculara. Mai exact, coliziunea este pe partea soferitei cand vrea sa vireze stanga sau sunt lovite in partea pasagerului din fata cand vireaza dreapta.

Studiul de la Universitatea din Michigan a mai generat si cateva teorii (care mentioneaza si alti factori ce pot duce la incidente in trafic) care sa explice incidenta mai mare a accidentelor 100 % la feminin. Una din ele se bazeaza pe faptul ca, de cele mai multe ori, femeile sunt cele care au copii mici in masina, iar acestia sunt un factor important de distragere a atentiei. Alta teorie spune ca femeile sunt in general mai scunde decat barbatii si astfel le este mai greu sa vada dincolo de parbriz. Dar, avand in vedere ca multe scaune sunt reglabile pe inaltime, cat de plauzibila si reala sa fie aceasta explicatie?

Alti factori tin de de interactiunile sociale complexe din trafic, dar si de psihomotricitate, dupa cum explica Daniela Ghitulescu (psiholog). "Dupa cum bine stim, exista psihologia conducatorului de autovehicule, o ramura a psihologiei aplicate. Metodele de evaluare sunt foarte importante si se bazeaza pe studii si cercetari reluate si readaptate in functie de evolutia si modernizarea continua a masinilor, a conditiilor de trafic si a procesului general de transformare a societatii. Cele mai recente studii pun in evidenta faptul ca femeile au un timp mai greu de reactie si de aproximare a timpului decat barbatii, precum si faptul ca acestea au dificultati mai mari in perceperea imaginii 3D (la nivel de reprezentare in creier) in fenomenul de rotire a obiectelor. Practica a sugerat ca succesul in realizarea deprinderilor pentru condus, nu depinde univoc de totalitatea insusirilor psihice, ci se datoreaza prezentei unei anumite combinatii de insusiri, astfel ca trasaturile psihomotrice sunt esentiale in combinatie cu factorii de personalitate si cu contextul social."

Au existat si alte teorii in timp, mult mai... misogine decat asta: marimea creierului (evident, mai mica decat a barbatilor) este una din explicatiile pentru care femeile sunt mai neindemanatice la volan.  Asta fara a se lua in considerare notiuni elementare de anatomie, cum ar fi proportiile corpului.

Totusi, companiile de asigurari prefera femeile, pentru ca ele reprezinta un risc mai mic in cazul accidentelor cu pagube mari. In plus, au existat si alte explicatii in timp, care sustineau incidenta de accidente rutiere la soferii barbati este mai mare datorita numarului mai mare de kilometri pe care ii parcurg si pentru ca sunt mai grabiti, neatenti si isi asuma riscuri mult mai usor (nevoia de adrenalina, probabil). (totb.ro)

" title="Stiri despre

In general, factorii care duc la producerea unui acident sunt multipli, in analiza acestora plecandu-se in primul rand de la factorul principal, omul. El e cel care detine mecanismul de comanda (factorul uman este incriminat in producerea a circa 80 -90% din accidentele de circulatie), comportamentul la volan fiind conditionat de modul in care sunt imbinate componentele psihologice ce participa in activitatea de conducere (atat atitudinale, cat si aptitudinale). De altfel, literatura de specialitate mentioneaza faptul ca intr-un minut, un conducator auto ia aproximativ 80 de decizii si executa 60 de actiuni.

Rolul de factori secundari il joaca mijlocul de transport (starea tehnica), conditiile meteo, drumul si contextul social general in care se produce sofatul. Acestia reprezinta doar 10 - 20 % din cauzele accidentelor rutiere.

Rezultatul unui studiu recent pune gaz pe focul unei controverse veche de cand... femeile au primit dreptul de sofa. Sunt sau nu femeile mai netalentate intr-ale condusului? Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei. Studiile au avut in vedere cateva  posibile scenarii dupa: tipul de colizune (frontala sau laterala), viteza si unghiul de impact. S-au mai luat in calcul si variabile precum numarul de kilometri condusi de barbati si de femei (60% din total sunt ai barbatilor si restul de 40% ai femeilor), conditiile de drum si abilitatile de sofat (care s-au presupus a fi egal dezvoltate la femei si barbati). Si... surpriza! Cercetatorii implicati in acest studiu, Michael Sivak si Brandon Schoettle, au observat ca in 5-6 scenarii este mult mai probabil sa fie implicate doua femei.

Cercetatorii au mers mai departe cu studiul si au observat ca, legat de posibilitatea producerii unui accident, exista "3 factori dominanti: propriile abilitati de sofat si abilitatile de sofat ale celuilalt conducator, probabilitatea de a fi in locul nepotrivit la timpul nepotrivit".  Adica astre aliniate nefavorabil, dupa cum spuneam mai sus.

O alta concluzie a studiului, tot in defavoarea femeilor, este ca acestea sunt cel mai adesea implicate in accidente in intersectii, iar ciocnirea masinilor este... perpendiculara. Mai exact, coliziunea este pe partea soferitei cand vrea sa vireze stanga sau sunt lovite in partea pasagerului din fata cand vireaza dreapta.

Studiul de la Universitatea din Michigan a mai generat si cateva teorii (care mentioneaza si alti factori ce pot duce la incidente in trafic) care sa explice incidenta mai mare a accidentelor 100 % la feminin. Una din ele se bazeaza pe faptul ca, de cele mai multe ori, femeile sunt cele care au copii mici in masina, iar acestia sunt un factor important de distragere a atentiei. Alta teorie spune ca femeile sunt in general mai scunde decat barbatii si astfel le este mai greu sa vada dincolo de parbriz. Dar, avand in vedere ca multe scaune sunt reglabile pe inaltime, cat de plauzibila si reala sa fie aceasta explicatie?

Alti factori tin de de interactiunile sociale complexe din trafic, dar si de psihomotricitate, dupa cum explica Daniela Ghitulescu (psiholog). "Dupa cum bine stim, exista psihologia conducatorului de autovehicule, o ramura a psihologiei aplicate. Metodele de evaluare sunt foarte importante si se bazeaza pe studii si cercetari reluate si readaptate in functie de evolutia si modernizarea continua a masinilor, a conditiilor de trafic si a procesului general de transformare a societatii. Cele mai recente studii pun in evidenta faptul ca femeile au un timp mai greu de reactie si de aproximare a timpului decat barbatii, precum si faptul ca acestea au dificultati mai mari in perceperea imaginii 3D (la nivel de reprezentare in creier) in fenomenul de rotire a obiectelor. Practica a sugerat ca succesul in realizarea deprinderilor pentru condus, nu depinde univoc de totalitatea insusirilor psihice, ci se datoreaza prezentei unei anumite combinatii de insusiri, astfel ca trasaturile psihomotrice sunt esentiale in combinatie cu factorii de personalitate si cu contextul social."

Au existat si alte teorii in timp, mult mai... misogine decat asta: marimea creierului (evident, mai mica decat a barbatilor) este una din explicatiile pentru care femeile sunt mai neindemanatice la volan.  Asta fara a se lua in considerare notiuni elementare de anatomie, cum ar fi proportiile corpului.

Totusi, companiile de asigurari prefera femeile, pentru ca ele reprezinta un risc mai mic in cazul accidentelor cu pagube mari. In plus, au existat si alte explicatii in timp, care sustineau incidenta de accidente rutiere la soferii barbati este mai mare datorita numarului mai mare de kilometri pe care ii parcurg si pentru ca sunt mai grabiti, neatenti si isi asuma riscuri mult mai usor (nevoia de adrenalina, probabil). (totb.ro)

">

In general, factorii care duc la producerea unui acident sunt multipli, in analiza acestora plecandu-se in primul rand de la factorul principal, omul. El e cel care detine mecanismul de comanda (factorul uman este incriminat in producerea a circa 80 -90% din accidentele de circulatie), comportamentul la volan fiind conditionat de modul in care sunt imbinate componentele psihologice ce participa in activitatea de conducere (atat atitudinale, cat si aptitudinale). De altfel, literatura de specialitate mentioneaza faptul ca intr-un minut, un conducator auto ia aproximativ 80 de decizii si executa 60 de actiuni.

Rolul de factori secundari il joaca mijlocul de transport (starea tehnica), conditiile meteo, drumul si contextul social general in care se produce sofatul. Acestia reprezinta doar 10 - 20 % din cauzele accidentelor rutiere.

Rezultatul unui studiu recent pune gaz pe focul unei controverse veche de cand... femeile au primit dreptul de sofa. Sunt sau nu femeile mai netalentate intr-ale condusului? Cercetatorii de la Universitatea din Michigan sustin in urma unui studiu ca femeile sunt mai predispuse (chiar mai mult decat se asteptau) sa faca accidente la volan... cu alte femei. Studiile au avut in vedere cateva  posibile scenarii dupa: tipul de colizune (frontala sau laterala), viteza si unghiul de impact. S-au mai luat in calcul si variabile precum numarul de kilometri condusi de barbati si de femei (60% din total sunt ai barbatilor si restul de 40% ai femeilor), conditiile de drum si abilitatile de sofat (care s-au presupus a fi egal dezvoltate la femei si barbati). Si... surpriza! Cercetatorii implicati in acest studiu, Michael Sivak si Brandon Schoettle, au observat ca in 5-6 scenarii este mult mai probabil sa fie implicate doua femei.

Cercetatorii au mers mai departe cu studiul si au observat ca, legat de posibilitatea producerii unui accident, exista "3 factori dominanti: propriile abilitati de sofat si abilitatile de sofat ale celuilalt conducator, probabilitatea de a fi in locul nepotrivit la timpul nepotrivit".  Adica astre aliniate nefavorabil, dupa cum spuneam mai sus.

O alta concluzie a studiului, tot in defavoarea femeilor, este ca acestea sunt cel mai adesea implicate in accidente in intersectii, iar ciocnirea masinilor este... perpendiculara. Mai exact, coliziunea este pe partea soferitei cand vrea sa vireze stanga sau sunt lovite in partea pasagerului din fata cand vireaza dreapta.

Studiul de la Universitatea din Michigan a mai generat si cateva teorii (care mentioneaza si alti factori ce pot duce la incidente in trafic) care sa explice incidenta mai mare a accidentelor 100 % la feminin. Una din ele se bazeaza pe faptul ca, de cele mai multe ori, femeile sunt cele care au copii mici in masina, iar acestia sunt un factor important de distragere a atentiei. Alta teorie spune ca femeile sunt in general mai scunde decat barbatii si astfel le este mai greu sa vada dincolo de parbriz. Dar, avand in vedere ca multe scaune sunt reglabile pe inaltime, cat de plauzibila si reala sa fie aceasta explicatie?

Alti factori tin de de interactiunile sociale complexe din trafic, dar si de psihomotricitate, dupa cum explica Daniela Ghitulescu (psiholog). "Dupa cum bine stim, exista psihologia conducatorului de autovehicule, o ramura a psihologiei aplicate. Metodele de evaluare sunt foarte importante si se bazeaza pe studii si cercetari reluate si readaptate in functie de evolutia si modernizarea continua a masinilor, a conditiilor de trafic si a procesului general de transformare a societatii. Cele mai recente studii pun in evidenta faptul ca femeile au un timp mai greu de reactie si de aproximare a timpului decat barbatii, precum si faptul ca acestea au dificultati mai mari in perceperea imaginii 3D (la nivel de reprezentare in creier) in fenomenul de rotire a obiectelor. Practica a sugerat ca succesul in realizarea deprinderilor pentru condus, nu depinde univoc de totalitatea insusirilor psihice, ci se datoreaza prezentei unei anumite combinatii de insusiri, astfel ca trasaturile psihomotrice sunt esentiale in combinatie cu factorii de personalitate si cu contextul social."

Au existat si alte teorii in timp, mult mai... misogine decat asta: marimea creierului (evident, mai mica decat a barbatilor) este una din explicatiile pentru care femeile sunt mai neindemanatice la volan.  Asta fara a se lua in considerare notiuni elementare de anatomie, cum ar fi proportiile corpului.

Totusi, companiile de asigurari prefera femeile, pentru ca ele reprezinta un risc mai mic in cazul accidentelor cu pagube mari. In plus, au existat si alte explicatii in timp, care sustineau incidenta de accidente rutiere la soferii barbati este mai mare datorita numarului mai mare de kilometri pe care ii parcurg si pentru ca sunt mai grabiti, neatenti si isi asuma riscuri mult mai usor (nevoia de adrenalina, probabil). (totb.ro)

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii