Raspuns revoltator in urma unui apel la 112. Nepotii unui batran de 79 de ani, din judetul Iasi, au cerut cu disperare o ambulanta cand au vazut ca bunicul lor, care sufera de cancer, are dureri cumplite.
Dispecerul de la celalalt capat al firului a spus insa ca un drum la spital ar fi inutil.
Abia la al doilea apel, dupa mai bine de 20 de minute de insistente a fost trimis un echipaj medical. Acum, la Serviciul de Ambulanta din Iasi s-a deschis o ancheta.
Marti, in jurul orei 13:00 a fost facut primul apel la 112 de catre nepoata batranului. Dupa mai bine de patru minute s-a trezit cu telefonul inchis in nas si nici vorba sa apara ambulanta. Nepotul batranului a dus munca de lamurire si cu al doilea dispecer.
Rudele batranului: "Am cerut o simpla salvare care sa il duca la spital, ce este asa de mult?
Dispecer: "Cand a fost ultima data la spital?"
Rudele batranului: "Sambata. Dumneavoastra participati un pic la aceasta discutie?"
Dispecer: "Da, particip."
Ambulanta a venit cu greu dupa o discutie care a durat minute in sir. Intre timp, batranul de 79 de ani din Popricani, care sufera de cancer si fusese externat acum cateva zile, trecea prin dureri cumplite.
Razvan Crihan, nepotul: "Le-am spus ca se simte foarte rau, are dureri foarte mari, plange ca un copil. Pana nu le-am spus ca este inregistrat apelul nu au vrut sa trimita ambulanta. Si un caine daca il vezi pe strada il iei sa vezi ce are, dar un om?
Reporter: "Ce au spus practic cei de la dispecer?
Petronela, cumnata pacientului: "Au spus ca are cancer si trebuie sa moara."
In astfel de cazuri, potrivit protocolalelor, dispecerul trebuie sa respecte timpii si sa faca doar o evaluare sumara a celui care are nevoie de ajutor medical.
Petru Movila, deputat si membru in Comisia de Sanatate: "Procedura este ca se receptioneaza apelul, se face evaluarea primara a cazului si se trimite ambulanta.
Cei care fac investigatii si decid sunt medicii din spital. De asta se si chema 'dispecera', el comunica imediat."
Cei de la Ambulanta recunosc ca a fost o problema de comunicare si au inceput o
ancheta.
Nicolai Pralea, purtator de cuvant Serviciul de Ambulanta Iasi: "Am identificat si primul apel, tocmai de aceea spun ca sunt probleme de comunicare si vom analiza acest aspect in cadrul comisiei de ancheta si disciplina de la nivelul institutiei."
Rudele pacientului vor sa faca plangere la Servicul de Ambulanta Iasi.
Sursa: stirileprotv.ro