Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit, in primul semestru din acest an, 1.033 de reclamatii ce vizeaza produsele achizitionate din magazine de tip supermarket, hipermarket, cash & carry, 51% din acestea fiind intemeiate, iar 34% fiind solutionate amiabil.
"In semestrul intai din 2011, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in magazinele de tip supermarket, hipermarket, cash & carry au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 645 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionata au fost de 2,4 milioane lei", au anuntat marti oficialii ANPC.
Cele mai multe reclamatii din partea consumatorilor au vizat lantul Carrefour (151 reclamatii primite de ANPC), Kaufland Romania SCS (143 reclamatii), SC Real Hypermarchet Romania SRL (122 reclamatii), SC Praktiker Romania SRL (63 reclamatii), Dedeman (58 reclamatii) si Auchan Romania (57 reclamatii), potrivit datelor ANPC.
Alti retaileri pentru care ANPC a primit reclamatii din partea consumatorilor sunt: Rewe Romania SRL (53 reclamatii), Penny Market (52 reclamatii), SC Metro Cash&Carry Romania SRL (49 reclamatii), Cora (cu 42 reclamatii), Billa Romania SRL (41 reclamatii), SC Mega Image SRL (40 reclamatii), Pludi Market/SC Lidl Discount SRL (39), Selgros Cash&Carry (37), Profi Rom Food (34), Bricostore Romania (32), Obi (15) si Artima SA (cinci reclamatii).
Reprezentantii autoritatii spun ca abaterile au vizat siguranta consumatorilor (lipsa avertismentelor pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decat cele reale, sub alta denumire decat cea reala, conform compozitiei declarate), calitatea neconforma (produse expirate), comercializarea alimentelor cu deficiente calitative sau cu un corp strain mucegait in masa produsului.
Totodata, comisarii ANPC au constatat lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii la unele produse.
In ceea ce priveste promotiile, a fost constatata lipsa afisarii datei de inceput a promotiei, lipsa afisarii pretului vechi barat, sau nerespectarea promotiei. De asemenea, erau comercializate produse la promotie (pachet 8 bucati + 2 gratis), la care pretul produselor achizitionate separat (per bucata) era mai mic decat reiesea cel din promotie.
Tag-uri:
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit, in primul semestru din acest an, 1.033 de reclamatii ce vizeaza produsele achizitionate din magazine de tip supermarket, hipermarket, cash & carry, 51% din acestea fiind intemeiate, iar 34% fiind solutionate amiabil.
,
"In semestrul intai din 2011, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in magazinele de tip supermarket, hipermarket, cash & carry au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 645 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionata au fost de 2,4 milioane lei", au anuntat marti oficialii ANPC.
Cele mai multe reclamatii din partea consumatorilor au vizat lantul Carrefour (151 reclamatii primite de ANPC), Kaufland Romania SCS (143 reclamatii), SC Real Hypermarchet Romania SRL (122 reclamatii), SC Praktiker Romania SRL (63 reclamatii), Dedeman (58 reclamatii) si Auchan Romania (57 reclamatii), potrivit datelor ANPC.
Alti retaileri pentru care ANPC a primit reclamatii din partea consumatorilor sunt: Rewe Romania SRL (53 reclamatii), Penny Market (52 reclamatii), SC Metro Cash&Carry Romania SRL (49 reclamatii), Cora (cu 42 reclamatii), Billa Romania SRL (41 reclamatii), SC Mega Image SRL (40 reclamatii), Pludi Market/SC Lidl Discount SRL (39), Selgros Cash&Carry (37), Profi Rom Food (34), Bricostore Romania (32), Obi (15) si Artima SA (cinci reclamatii).
Reprezentantii autoritatii spun ca abaterile au vizat siguranta consumatorilor (lipsa avertismentelor pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decat cele reale, sub alta denumire decat cea reala, conform compozitiei declarate), calitatea neconforma (produse expirate), comercializarea alimentelor cu deficiente calitative sau cu un corp strain mucegait in masa produsului.
Totodata, comisarii ANPC au constatat lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii la unele produse.
In ceea ce priveste promotiile, a fost constatata lipsa afisarii datei de inceput a promotiei, lipsa afisarii pretului vechi barat, sau nerespectarea promotiei. De asemenea, erau comercializate produse la promotie (pachet 8 bucati + 2 gratis), la care pretul produselor achizitionate separat (per bucata) era mai mic decat reiesea cel din promotie.
" title="Stiri despre
"In semestrul intai din 2011, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in magazinele de tip supermarket, hipermarket, cash & carry au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 645 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionata au fost de 2,4 milioane lei", au anuntat marti oficialii ANPC.
Cele mai multe reclamatii din partea consumatorilor au vizat lantul Carrefour (151 reclamatii primite de ANPC), Kaufland Romania SCS (143 reclamatii), SC Real Hypermarchet Romania SRL (122 reclamatii), SC Praktiker Romania SRL (63 reclamatii), Dedeman (58 reclamatii) si Auchan Romania (57 reclamatii), potrivit datelor ANPC.
Alti retaileri pentru care ANPC a primit reclamatii din partea consumatorilor sunt: Rewe Romania SRL (53 reclamatii), Penny Market (52 reclamatii), SC Metro Cash&Carry Romania SRL (49 reclamatii), Cora (cu 42 reclamatii), Billa Romania SRL (41 reclamatii), SC Mega Image SRL (40 reclamatii), Pludi Market/SC Lidl Discount SRL (39), Selgros Cash&Carry (37), Profi Rom Food (34), Bricostore Romania (32), Obi (15) si Artima SA (cinci reclamatii).
Reprezentantii autoritatii spun ca abaterile au vizat siguranta consumatorilor (lipsa avertismentelor pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decat cele reale, sub alta denumire decat cea reala, conform compozitiei declarate), calitatea neconforma (produse expirate), comercializarea alimentelor cu deficiente calitative sau cu un corp strain mucegait in masa produsului.
Totodata, comisarii ANPC au constatat lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii la unele produse.
In ceea ce priveste promotiile, a fost constatata lipsa afisarii datei de inceput a promotiei, lipsa afisarii pretului vechi barat, sau nerespectarea promotiei. De asemenea, erau comercializate produse la promotie (pachet 8 bucati + 2 gratis), la care pretul produselor achizitionate separat (per bucata) era mai mic decat reiesea cel din promotie.
">
"In semestrul intai din 2011, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in magazinele de tip supermarket, hipermarket, cash & carry au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 645 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionata au fost de 2,4 milioane lei", au anuntat marti oficialii ANPC.
Cele mai multe reclamatii din partea consumatorilor au vizat lantul Carrefour (151 reclamatii primite de ANPC), Kaufland Romania SCS (143 reclamatii), SC Real Hypermarchet Romania SRL (122 reclamatii), SC Praktiker Romania SRL (63 reclamatii), Dedeman (58 reclamatii) si Auchan Romania (57 reclamatii), potrivit datelor ANPC.
Alti retaileri pentru care ANPC a primit reclamatii din partea consumatorilor sunt: Rewe Romania SRL (53 reclamatii), Penny Market (52 reclamatii), SC Metro Cash&Carry Romania SRL (49 reclamatii), Cora (cu 42 reclamatii), Billa Romania SRL (41 reclamatii), SC Mega Image SRL (40 reclamatii), Pludi Market/SC Lidl Discount SRL (39), Selgros Cash&Carry (37), Profi Rom Food (34), Bricostore Romania (32), Obi (15) si Artima SA (cinci reclamatii).
Reprezentantii autoritatii spun ca abaterile au vizat siguranta consumatorilor (lipsa avertismentelor pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decat cele reale, sub alta denumire decat cea reala, conform compozitiei declarate), calitatea neconforma (produse expirate), comercializarea alimentelor cu deficiente calitative sau cu un corp strain mucegait in masa produsului.
Totodata, comisarii ANPC au constatat lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii la unele produse.
In ceea ce priveste promotiile, a fost constatata lipsa afisarii datei de inceput a promotiei, lipsa afisarii pretului vechi barat, sau nerespectarea promotiei. De asemenea, erau comercializate produse la promotie (pachet 8 bucati + 2 gratis), la care pretul produselor achizitionate separat (per bucata) era mai mic decat reiesea cel din promotie.