A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1719988858.2717.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Aeroportul ar putea fi construit cu bani de la Banca Europeana
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
07-04-2011, ora 16:59

Aeroportul ar putea fi construit cu bani de la Banca Europeana

Articol de Iulia Oprisanu

Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean, ia in calcul posibilitatea contractarii unui imprumut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru demararea lucrarilor la Aeroport.

Astazi la Iasi s-a semnat un contract de imprumut in valoare de 14 milioane de euro intre Apavital si BERD. Datorita acestui fapt, Consiliul Judetean a devenit mai bogat cu 2,5 milioane de euro, bani cu care CJ a garantat vechiul imprumut pe care Apavital il avea contractat la Banca Europeana. „Noi aveam un cont de garantie la BRD de circa 2,5 milioane de euro. Odata ce am semnat acest contract, acest cont va fi deblocat si vom putea folosi acei bani pentru Aeroport.”a declarat Simirad.

Pe 11 martie va fi dat publicitatii un studiu de oportunitate care stabileste care este solutia cea mai convenabila pentru lucrarile de extindere si modernizare ale Aeroportului International Iasi. S-au luat in calcul patru variante. Prima ar fi concesionarea lucrarilor unei firme private, firma care va beneficia pe o anumita perioada de incasarile Aeroportului pentru a-si putea acoperi investitia. A doua solutie e un parteneriat public – privat, lucrarile ar urma sa fie realizate cu eforturile colective ale Consiliului Judetean si ale unei firme private.

Cea de-a treia solutie se refera la contractarea unui credit bancar, iar cea de-a patra la accesarea fondurilor europene destinate tarii noastre la sectiunea Transport. Daca varianta unui imprumut bancar contractat direct de Consiliul Judetean va fi cea mai profitabila, Constantin Simirad sustine ca ar colabora cu BERD : “Un imprumut de la BERD este o varianta pe care o luam in calcul, daca ne va conveni dobanda. Eu sper sa gasim totusi un investitor caruia sa-i concesionam Aeroportul. Daca nu vom gasi atunci, avand in vedere ca deja avem un sfert din suma necesara pentru lucrari, vom imprumuta, pe masura ce avanseaza stadiul proiectului, diferenta ca sa finalizam lucrarile la Aeroport. Deocamdata avem de mutat o unitate militara, dar cred ca in paralel putem scoate lucrarea la licitatie pentru ca nu mai dorim sa stam doi ani la o licitatie pentru a desemna castigatorul”.

Presedintele BERD, Jan Patrique Marquet, nu a spus nu ofertei presedintelui CJ : „Presedintele Simirad cauta mai multe variante pentru proiectul de dezvoltare al Aeroportului si il vom ajuta daca vom putea la implementarea acestui proiect atata de important pentru Iasi.” a declarat acesta.

Oportunitati pierdute din cauza infrastructurii

Directorul interimar al Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, sustine ca lipsa unei infrastructuri adecvate face ca marile companii aeriene sa evite Iasul. „Cei de la Wizz Air mi-au spus ca si-ar fi facut baza permanenta cu sase avioane pe aeroport la noi daca aveam 300 de metri de pista in plus. De pista bine pusa la punct si intretinuta, nu ce pista avem acum” a declarat acesta. Nu este prima oportunitate de acest fel pe care Iasul o pierde in favoarea altor aeroporturi din tara. Astfel, in octombrie compania Carpatair a preferat aeroportul din Bacau in defavoarea celui din Iasi pentru a introduce trei curse directe catre Italia.

     
Tag-uri:

Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean, ia in calcul posibilitatea contractarii unui imprumut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru demararea lucrarilor la Aeroport.

,

Astazi la Iasi s-a semnat un contract de imprumut in valoare de 14 milioane de euro intre Apavital si BERD. Datorita acestui fapt, Consiliul Judetean a devenit mai bogat cu 2,5 milioane de euro, bani cu care CJ a garantat vechiul imprumut pe care Apavital il avea contractat la Banca Europeana. „Noi aveam un cont de garantie la BRD de circa 2,5 milioane de euro. Odata ce am semnat acest contract, acest cont va fi deblocat si vom putea folosi acei bani pentru Aeroport.”a declarat Simirad.

Pe 11 martie va fi dat publicitatii un studiu de oportunitate care stabileste care este solutia cea mai convenabila pentru lucrarile de extindere si modernizare ale Aeroportului International Iasi. S-au luat in calcul patru variante. Prima ar fi concesionarea lucrarilor unei firme private, firma care va beneficia pe o anumita perioada de incasarile Aeroportului pentru a-si putea acoperi investitia. A doua solutie e un parteneriat public – privat, lucrarile ar urma sa fie realizate cu eforturile colective ale Consiliului Judetean si ale unei firme private.

Cea de-a treia solutie se refera la contractarea unui credit bancar, iar cea de-a patra la accesarea fondurilor europene destinate tarii noastre la  sectiunea Transport. Daca varianta unui imprumut bancar contractat direct de Consiliul Judetean va fi cea mai profitabila, Constantin Simirad sustine ca ar colabora cu BERD : “Un imprumut de la BERD este o varianta pe care o luam in calcul, daca ne va conveni dobanda. Eu sper sa gasim totusi un investitor caruia sa-i concesionam Aeroportul. Daca nu vom gasi atunci, avand in vedere ca deja avem un sfert din suma necesara pentru lucrari, vom imprumuta, pe masura ce avanseaza stadiul proiectului, diferenta ca sa finalizam lucrarile la Aeroport. Deocamdata avem de mutat o unitate militara, dar cred ca in paralel putem scoate lucrarea la licitatie pentru ca nu mai dorim sa stam doi ani la o licitatie pentru a desemna castigatorul”.

Presedintele BERD, Jan Patrique Marquet, nu a spus nu ofertei presedintelui CJ : „Presedintele Simirad cauta mai multe variante pentru proiectul de dezvoltare al Aeroportului si il vom ajuta daca vom putea la implementarea acestui proiect atata de important pentru Iasi.” a declarat acesta.

 

Oportunitati pierdute din cauza infrastructurii

Directorul interimar al Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, sustine ca lipsa unei infrastructuri adecvate face ca marile companii aeriene sa evite Iasul. „Cei de la Wizz Air mi-au spus ca si-ar fi facut baza permanenta cu sase avioane pe aeroport la noi daca aveam 300 de metri de pista in plus. De pista bine pusa la punct si intretinuta, nu ce pista avem acum” a declarat acesta. Nu este prima oportunitate de acest fel pe care Iasul o pierde in favoarea altor aeroporturi din tara. Astfel, in octombrie compania Carpatair a preferat aeroportul din Bacau in defavoarea celui din Iasi pentru a introduce trei curse directe catre Italia.

" title="Stiri despre

Astazi la Iasi s-a semnat un contract de imprumut in valoare de 14 milioane de euro intre Apavital si BERD. Datorita acestui fapt, Consiliul Judetean a devenit mai bogat cu 2,5 milioane de euro, bani cu care CJ a garantat vechiul imprumut pe care Apavital il avea contractat la Banca Europeana. „Noi aveam un cont de garantie la BRD de circa 2,5 milioane de euro. Odata ce am semnat acest contract, acest cont va fi deblocat si vom putea folosi acei bani pentru Aeroport.”a declarat Simirad.

Pe 11 martie va fi dat publicitatii un studiu de oportunitate care stabileste care este solutia cea mai convenabila pentru lucrarile de extindere si modernizare ale Aeroportului International Iasi. S-au luat in calcul patru variante. Prima ar fi concesionarea lucrarilor unei firme private, firma care va beneficia pe o anumita perioada de incasarile Aeroportului pentru a-si putea acoperi investitia. A doua solutie e un parteneriat public – privat, lucrarile ar urma sa fie realizate cu eforturile colective ale Consiliului Judetean si ale unei firme private.

Cea de-a treia solutie se refera la contractarea unui credit bancar, iar cea de-a patra la accesarea fondurilor europene destinate tarii noastre la  sectiunea Transport. Daca varianta unui imprumut bancar contractat direct de Consiliul Judetean va fi cea mai profitabila, Constantin Simirad sustine ca ar colabora cu BERD : “Un imprumut de la BERD este o varianta pe care o luam in calcul, daca ne va conveni dobanda. Eu sper sa gasim totusi un investitor caruia sa-i concesionam Aeroportul. Daca nu vom gasi atunci, avand in vedere ca deja avem un sfert din suma necesara pentru lucrari, vom imprumuta, pe masura ce avanseaza stadiul proiectului, diferenta ca sa finalizam lucrarile la Aeroport. Deocamdata avem de mutat o unitate militara, dar cred ca in paralel putem scoate lucrarea la licitatie pentru ca nu mai dorim sa stam doi ani la o licitatie pentru a desemna castigatorul”.

Presedintele BERD, Jan Patrique Marquet, nu a spus nu ofertei presedintelui CJ : „Presedintele Simirad cauta mai multe variante pentru proiectul de dezvoltare al Aeroportului si il vom ajuta daca vom putea la implementarea acestui proiect atata de important pentru Iasi.” a declarat acesta.

 

Oportunitati pierdute din cauza infrastructurii

Directorul interimar al Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, sustine ca lipsa unei infrastructuri adecvate face ca marile companii aeriene sa evite Iasul. „Cei de la Wizz Air mi-au spus ca si-ar fi facut baza permanenta cu sase avioane pe aeroport la noi daca aveam 300 de metri de pista in plus. De pista bine pusa la punct si intretinuta, nu ce pista avem acum” a declarat acesta. Nu este prima oportunitate de acest fel pe care Iasul o pierde in favoarea altor aeroporturi din tara. Astfel, in octombrie compania Carpatair a preferat aeroportul din Bacau in defavoarea celui din Iasi pentru a introduce trei curse directe catre Italia.

">

Astazi la Iasi s-a semnat un contract de imprumut in valoare de 14 milioane de euro intre Apavital si BERD. Datorita acestui fapt, Consiliul Judetean a devenit mai bogat cu 2,5 milioane de euro, bani cu care CJ a garantat vechiul imprumut pe care Apavital il avea contractat la Banca Europeana. „Noi aveam un cont de garantie la BRD de circa 2,5 milioane de euro. Odata ce am semnat acest contract, acest cont va fi deblocat si vom putea folosi acei bani pentru Aeroport.”a declarat Simirad.

Pe 11 martie va fi dat publicitatii un studiu de oportunitate care stabileste care este solutia cea mai convenabila pentru lucrarile de extindere si modernizare ale Aeroportului International Iasi. S-au luat in calcul patru variante. Prima ar fi concesionarea lucrarilor unei firme private, firma care va beneficia pe o anumita perioada de incasarile Aeroportului pentru a-si putea acoperi investitia. A doua solutie e un parteneriat public – privat, lucrarile ar urma sa fie realizate cu eforturile colective ale Consiliului Judetean si ale unei firme private.

Cea de-a treia solutie se refera la contractarea unui credit bancar, iar cea de-a patra la accesarea fondurilor europene destinate tarii noastre la  sectiunea Transport. Daca varianta unui imprumut bancar contractat direct de Consiliul Judetean va fi cea mai profitabila, Constantin Simirad sustine ca ar colabora cu BERD : “Un imprumut de la BERD este o varianta pe care o luam in calcul, daca ne va conveni dobanda. Eu sper sa gasim totusi un investitor caruia sa-i concesionam Aeroportul. Daca nu vom gasi atunci, avand in vedere ca deja avem un sfert din suma necesara pentru lucrari, vom imprumuta, pe masura ce avanseaza stadiul proiectului, diferenta ca sa finalizam lucrarile la Aeroport. Deocamdata avem de mutat o unitate militara, dar cred ca in paralel putem scoate lucrarea la licitatie pentru ca nu mai dorim sa stam doi ani la o licitatie pentru a desemna castigatorul”.

Presedintele BERD, Jan Patrique Marquet, nu a spus nu ofertei presedintelui CJ : „Presedintele Simirad cauta mai multe variante pentru proiectul de dezvoltare al Aeroportului si il vom ajuta daca vom putea la implementarea acestui proiect atata de important pentru Iasi.” a declarat acesta.

 

Oportunitati pierdute din cauza infrastructurii

Directorul interimar al Aeroportului International Iasi, Gheorghe Corjautanu, sustine ca lipsa unei infrastructuri adecvate face ca marile companii aeriene sa evite Iasul. „Cei de la Wizz Air mi-au spus ca si-ar fi facut baza permanenta cu sase avioane pe aeroport la noi daca aveam 300 de metri de pista in plus. De pista bine pusa la punct si intretinuta, nu ce pista avem acum” a declarat acesta. Nu este prima oportunitate de acest fel pe care Iasul o pierde in favoarea altor aeroporturi din tara. Astfel, in octombrie compania Carpatair a preferat aeroportul din Bacau in defavoarea celui din Iasi pentru a introduce trei curse directe catre Italia.

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii